Návrat domů. Jan Bednář se startupem ShipMonk otevřel v Česku první sklad v kontinentální Evropě
Logistická firma chce z Chebu obsluhovat zejména americké klienty, kterým tak otevře přístup na evropské trhy.
Po měsících příprav došlo na otevření logistického centra startupu ShipMonk v Česku. Ze strategicky umístěného Chebu blízko německých hranic bude ze skladu s rozlohou více než pět tisíc metrů čtverečních rozesílat balíčky po celém světě, zaměřit se ale plánuje hlavně na americké e-shopy, které chtějí rozšiřovat svoji síť, aby mohly lépe a rychleji obsluhovat své evropské zákazníky.
„Poloha na česko-německých hranicích nám umožňuje snadný přístup do celé Evropské unie, takže americké značky mohou dostat objednávky k zákazníkům rychleji a s nižšími náklady,“ popisuje pro CzechCrunch Bednář, který ShipMonk zakládal za oceánem před devíti lety. Klientům nabízí služby takzvaného fulfillmentu, tedy outsourcingu logistiky, kdy jim zabezpečuje skladování i rozesílání zboží.
Poté, co ShipMonk v průběhu let otevřel několik logistických center ve Spojených státech, se pustil i do mezinárodní expanze. Díky akvizicím konkurenčních hráčů vstoupil nejdříve do Mexika, pak také do Kanady i Velké Británie. V rámci dalšího tažení kontinentální Evropou startup zvažoval několik možností, kde otevře další centrum, volba nakonec padla na Česko. Startup u nás přímo nepůsobil, v Praze ale sedí jeho vývojářský tým.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch Jobs-
Samotný Bednář říká, že jeho cílem vždy bylo otevřít fulfillment centrum i ve své domovině, z níž do USA odešel ve svých sedmnácti letech. „Rozrostli jsme se od pobřeží k pobřeží napříč Spojenými státy, expandovali jsme do Kanady a Mexika a nejnověji jsme otevřeli naše dvě evropská fulfillment centra. Nyní, když je česká pobočka v provozu, vím, že se vyplatilo čekat, protože v podnikání nejde jen o to něco udělat, ale udělat to správně,“ popisuje.
„Naše evropská fulfillment centra pracují na stejně kvalitní úrovni, jakou očekávají naši klienti v USA. Nechtěl bych se ‚vrátit domů‘ jiným způsobem,“ doplňuje jedenatřicetiletý zakladatel ShipMonku, který s expanzí do Spojených států pomáhá například i ponožkobotám Skinners. Ze skladu v Chebu je schopný doručit balíčky v rámci celé kontinentální Evropy do dvou až pěti dnů, přičemž náklady na mezinárodní přepravu snižuje údajně o 45 procent. „To je něco, na co můžu být já se svým týmem a svou zemí pyšný,“ říká Bednář.
Nyní se startup plánuje soustředit hlavně na rozvoj svých evropských provozoven, k tomu však zkoumá i další možnosti případné expanze, zatím však k oznámení „nemá nic připravené“. „Otevřením českého fulfillment centra jsme otevřeli naši dvanáctou lokalitu ve světě, což je pro nás velký milník,“ doplňuje Bednář s tím, že nekomunikuje ani byznysové výsledky ShipMonku. Loňský rok ale označil z hlediska výnosů a ziskovosti jako rekordní.
Na trhu se již delší dobu mluví o možném investičním kole do ShipMonku, které by jej mělo zařadit do stáje jednorožců, tedy startupů s valuací vyšší než jedna miliarda dolarů. Ze startupů, které zakládali Češi, se tuto metu zatím povedlo překonat Rohlíku Tomáše Čupra a Productboardu Daniela Hejla a Huberta Palána. Podle informací CzechCrunche byla hodnota ShipMonku při poslední investici ve vyšších stovkách milionů dolarů.
Přejít do diskuze
Nahlásit komentář
Zdá se vám, že komentář je urážlivý, nebo sprostý? Dejte nám vědět.
Pokud chcete tento komentář nahlásit, přihlaste se.
Přihlásit seVyplňte své jméno
Chceme diskuze pod články otevřené a respektující, komentovat lze pouze pod jménem, ne anonymně.
Pokud chcete změnit vaše jméno a příjmení, přihlaste se.
Přihlásit se
Cookies
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.