Vyšla nejočekávanější hra roku, ale znáte ji vůbec? Stvořili ji tři lidé a míří na miliardy korun
Hollow Knight: Silksong má zaděláno na obrovský úspěch. Přitom je tahle audiovizuálně úchvatná akční plošinovka dílem tříčlenného studia.
Po žádné jiné hře dnes netouží víc lidí. Tedy přinejmenším podle čísel největšího obchodu s PC hrami na světě. Jenže tahle hra dnes vychází také na PlayStation, Xbox a Nintendo Switch. Dokonce i na Mac. Navíc nepatří mezi mainstreamově známé značky jako Call of Duty, Grand Theft Auto nebo Zaklínač. Znáte nejočekávanější hru současnosti?
Prvního dílu z roku 2017 jeho tvůrci prodali patnáct milionů kopií a byly z toho miliardové tržby. Přitom na něm naplno pracoval jen tříčlenný vývojářský tým. Bez podpory či vlivu velkého vydavatele. A tři hlavní autoři (z toho dva stále stejní) také stvořili titul, který má dnes světovou – a obrovsky očekávanou – premiéru.
Nebudeme vás dále napínat. Tenhle už teď jasný trhák je do fantastického hmyzího světa zasazená skákačka Hollow Knight: Silksong. Pokračování díla, které je vzýváno jako jedna z nejlepších nezávislých her všech dob. Titul, na kterém trojice vývojářů z australského studia Team Cherry pracovala dlouhých sedm let.
Že se vám nepozdává, že by dvourozměrná akrobatická akce měla být nejočekávanější hrou roku? Přece nemusíte být odborník na herní trh, aby vám bylo jasné, že například gigantické Grand Theft Auto VI bude ještě větší hit… Jenže zábavný zločin z GTA přijede až příští rok, takže počty sledujících zájemců, seznamy přání a analýzy očekávaní u něj neznáme. A právě tahle čísla jsou u Silksongu extrémně zajímavá.
Na Steamu je Hollow Knight: Silksong aktuálně tou nejlákavější hrou – jeho 400 tisíc sledujících uživatelů je dvakrát víc než má vojenská akce Battlefield 6. Podle odborníků ze společnosti Alinea Analytics dokonce Silksong překonal pět milionů zapsání na seznam přání potenciálních zákazníků. Žádná jiná hra se tomu číslu ani nepřiblížila, Battlefield na druhém místě má něco přes půlku. Je nutné dodat, že Steam wishlisty nezveřejňuje, výpočty značky Alinea jsou ale v herní branži často citované. A to jsou hodnoty jen za PC.
Tato čísla i predikce navíc stojí na úchvatně úspěšných základech prvního dílu, který si vysloužil tuny chvály za půvabné audiovizuální zpracování i náročnou akční hratelnost. Sami vývojáři nedávno odhalili, že jejich Hollow Knight za osm let na trhu prodal patnáct milionů kopií. Jen na Steamu to mělo podle analýz znamenat sto milionů dolarů v tržbách, tedy téměř dvě miliardy korun. K nim přidejte obrat vygenerovaný na Xboxu, PlayStationu a Switchi, kam míří i druhý díl.
I když trojici fulltime vývojářů z Team Cherry v práci vypomáhali externisté, stále to jsou zcela výjimečná čísla a především skvělé vyhlídky. Pro srovnání, jedna z největších českých her Kingdom Come: Deliverance 2 od únorové premiéry už prodala tři miliony kopií, čtyři miliony prodejů KCD2 už se blíží. Což může znamenat částku někde kolem pěti miliard korun. Pokračování historického hitu je přitom dílem zhruba 250 vývojářů, k nimž se mimochodem nedávno přidala část jiného českého studia včetně jeho šéfa.
Každopádně i když třeba zmiňované Grand Theft Auto úspěšné brouky z Hollow Knighta prakticky jistě v konečném výsledku přejede, Silksong a Grand Theft Auto jedna věc spojuje. Také kvůli Silksongu totiž několik nezávislých vývojářů odložilo vydání svých her, aby je nezválcovala slavnější konkurence. Stejně jako se to stalo u GTA – jehož vývojáři z Rockstar Games ale pak svou hru sami odložili z letošního podzimu na příští rok…
Tak či tak se chystá další zářící klenot nezávislé vývojářské scény. A to přitom měl Silksong vzniknout jen jako rozšíření prvního Hollow Knighta. Jenže Ari Gibson, William Pellen a Jack Vine neboli Team Cherry přidávali další a další nápady, až z toho vzniklo gigantické akční dobrodružství. Vaše reflexy tak prověří nejen skákání přes překážky, ale také dvě stovky (!) druhů bodavých, plazivých, létacích, bzučivých, štiplavých a kdovíjakých ještě nepřátel a čtyřicítka bossů k poražení.
Hollow Knight: Silksong prostě přináší samá zajímavá čísla. Třeba i cenu – dvacet euro čili zhruba pět set korun. Jestli si předplácíte microsoftí Game Pass, tak tam na vás Silksong už teď čeká. A jestli ne? I tak ho aspoň omrkněte. Ať víte, jak vypadá miliardový počin od hrstky šikovných lidí.
Top novinky ze světa her
🕹️ Spoluautor nejslavnější VR hry na světě Ján Ilavský vyměnil miliardový Beat Saber za tvorbu vlastních a menších her. Jeho nejnovější kousek Jump ‚n Dare si zahrajete i v prohlížeči.
🐉 A tahle česká hra sice vyjde až příští rok, ale rozhodně stojí za wishlist. Dragon Fodder míchá Balatro a Katan a podle ukázek už teď vypadá návykově. Další domácí novinku Zerun, ve které budete doslova za běhu řešit hlavolamy, si už teď můžete pořídit. Dokonce se 40% úvodní slevou.
📺 Oblíbený herní web Vortex skončil – ale spolu s tím odemkl svou videotéku jinak placených rozhovorů. Určitě ji omrkněte, Jiří Bigas a Zdeněk Princ (i další) natočili parádní kousky. Jo a z Vortexu ještě doporučíme ohlédnutí za 30 lety českého herního dabingu.
🏰 Už v sobotu na tvrzi Malešov u Kutné Hory vypukne fanouškovský festival Kingdom Come. Nebude tam chybět středověká zábava ani vývojáři z Warhorse Studios. A možná se tam potkáme, takže nás klidně zastavte a pozdravte!
🧙🏻♂ Ale jestli byste dali přednost zábavě nedigitální, tak v pátek a o víkendu v Praze proběhnou hned dvě popkulturně pozitivní akce. ConCrunch zaměřený na cosplay a ŽižCon zasvěcený papírovým RPG a deskovkám.
🔫 Z Call of Duty bude film! Bude podle konkrétního dílu či série? Kdo ho natočí? Kdo v něm bude hrát? To se ještě neví. Ale ví se, že Paramount a Activision už si plácly.
🤵 Nový James Bond míří na Slovensko a hrát ho bude seriálový vrah Dexter. A to v chystané hře 007 First Light od tvůrců Hitmana.


















