Nejpopulárnějším startupem je Placehunter. Aplikace pro zajímavá místa k výletům nadchla veřejnost
Lidé svými hlasy rozhodli o projektu, který si odnáší ocenění nejpopulárnější startup roku 2022. Stala se jím aplikace, která ukazuje lidem místa trochu jiná, než jsou zvyklí.
Vždycky věděli, jak své fanoušky oslovit. Však také s doporučováním a cestováním začali na sociálních sítích. Aplikace Placehunter teď sesbírala v soutěži popularity tolik hlasů, že ji s náskokem vynesly na vrchol seznamu víc než stovky projektů přihlášených do soutěže o nejpopulárnější startup. A ve druhém kole až na pozici úplné jedničky mezi třiceti startupy, které se sem dostaly. Placehunter se tak stává oficiálně nejpopulárnějším startupem v Česku.
Aplikace nabízí zajímavé lokality, které její zakladatelé Eliška Hudcová a Jaroslav Janouš sami procestovali. Každá z nich má vlastní profil, kde je její popis, souřadnice, fyzická i časová náročnost nebo navigace na nejbližší parkoviště. Místo jde zadat do výběru oblíbených, nebo si lokalitu odškrtnout jako navštívenou. A dopředu se dá přímo uvnitř aplikace podívat třeba i na počasí.
O vítězi kategorie rozhodovala veřejnost a svůj oblíbený startup podpořilo dohromady přes dvacet tisíc hlasujících. Ti poslali na druhé místo mladou firmu 4Trans Jaroslava Tona zaměřující se na financování malých a středních podniků v logistice. Řidičům kamionů po celé Evropě pomáhá řešit problémy spojené s dlouhými splatnostmi faktur. Bronz získalo Qerko, zjednodušující skrze mobilní aplikaci úhradu útraty v restauracích, kavárnách a dalších podnicích.
Jsou to dva srdcaři
Na začátku byla pandemie. Nutnost zůstat v Česku. A pak snaha inspirovat ostatní k tomu, co zjistili sami. Totiž, když se Eliška Hudcová a Jaroslav Janouš rozhodli místo cest do zahraničí objevit zajímavá místa v tuzemsku, našli spoustu těch, která zůstávají stranou masové turistiky. A přitom podle nich stojí za to. Ukázalo se, že záměr sestavit profily doteď méně známých lokalit se může proměnit v zajímavý byznysový projekt.
„Placehunter nabízí jen taková místa, která mají stále své kouzlo a jsou maximálně fotogenická. Navíc nejsou tolik známá a logicky jich nesmí být mnoho, aby se v nich cestovatel při prohlížení neztratil,“ vysvětloval krátce po spuštění aplikace Janouš.
S její první verzí pár vyrukoval po čtyřech měsících, po dvou dnech získal 8,6 tisíce uživatelů a v App Storu se dostal na první příčku v kategorii nejstahovanější bezplatná aplikace v Česku. Už v dubnu 2021 jsme mohli napsat, že Placehunter využívá přes jedenáct tisíc lidí a prémiovou, tedy placenou verzi, si pořídila zhruba dvě procenta lidí. Její rozvoj přitom stále v podstatě zdržovala vládní opatření a zakladatelé čekali na rozvolnění, aby lidi mohli začít znovu cestovat.
Před rokem se s Placehunterem spojil projekt Amazing Places, který se tu stal menšinovým partnerem, když si pořídil desetiprocentní podíl za nižší jednotky milionů korun. Byl to podle obou stran logický krok – obě aplikace se zaměřovaly na podobné uživatele i trh. A spolu můžou v jednom balíčku nabízet jak zajímavá místa, tak možnosti ubytování v jejich okolí.
„Jsou to dva srdcaři, kteří se svému projektu věnují dnem i nocí a pro nás jsou zárukou, že to, co vytvořili, nemůže někdo zopakovat jen na úrovni nějakého byznys plánu,“ vysvětloval Petr Kotík, který Amazing Places založil a kterého Placehunter nadchl. V tu chvíli měl Placehunter čtyřicet tisíc uživatelů.
Později aplikace přidala doporučení na restaurace a kavárny z Gastromapy Lukáše Hejlíka. K typům na české výlety přihodila nápady na zajímavá místa v Rakousku a na Slovensku. A teď hlásí přes sto tisíc uživatelů.