NetDirect loni vyrostl na 70 milionů korun a rozšiřuje záběr. Chystá hybridní řešení jako krok před e-shopem na míru

Peter BrejčákPeter Brejčák

lupinski

Foto: NetDirect

Šéf NetDirectu Daniel Lupinski

Daniel Lupinski se jako výkonný ředitel NetDirectu zaměřil na změny, které byznys jednoho z největších tuzemských e-shopových řešení rozdělily na několik nových vrstev. Firma díky tomu roste rychleji než samotný e-commerce trh, loni meziročně navýšila své obraty o sedmnáct procent a atakovala tak hranici 70 milionů korun.

„Zaměřili jsme se na efektivitu a zavádíme nové produkty a služby na e-commerce trhu, čímž rozšiřujeme naše portfolio,“ popisuje pro CzechCrunch Lupinski důvody pokračujícího růstu sedmnáctileté firmy, která stojí za vývojem více než 18 tisíc e-shopů.

Hlavním byznysem NetDirectu se 70procentním podílem na tržbách pořád zůstává vývoj na míru B2B i B2C e-shopových řešení. „Krabicová“ řešení, nazvaná FastCentrik, jež konkurují například Shoptetu, pak zaznamenala 25procentní podíl. Zbytek tvoří další větev NetDirectu – vývoj softwaru na míru znamenající odsun od původního zaměření jen na e-shopová řešení.

„V současné době vyvíjíme prakticky jakékoli aplikace, o které mají zákazníci zájem. Samotné implementaci předchází analýza požadavků, na základě které vybereme vhodné technologie jako .NET, PHP či Java. Konkrétně můžeme mluvit o logistických systémech, workflow systému, bonusovém systému, různých konfigurátorech a podobně,“ vyjmenovává Lupinski.

daniel-lupinski

Foto: NetDirect

Výkonný ředitel NetDirectu Daniel Lupinski

Mezi příklady nových produktů patří i DYPR, tedy dynamická cenotvorba. Ta na základě analýzy dat, jako jsou položky ve skladu, zájem o zboží či konkurenceschopnost produktu, nabízí možnost měnit ceny v podstatě v reálném čase.

Řešení, které na trhu chybělo

„NetDirect je firma s obrovským potenciálem od samotného vzniku. Postavili jsme největší e-shopy v Česku, například Alzu, Mironet, Notino (původně Parfums – pozn. redakce) a další. Chceme trhu přinášet kvalitní služby i produkty, ale také něco navíc,“ popisuje Lupinski.

Hlavním hnacím motorem NetDirectu má proto v letošním roce být takzvaný hybridní e-shop s produktovým názvem FastCentrik Hybrid umožňující obsloužit ještě více zákazníků. Cenově se bude pohybovat v rozmezí od 150 do 400 tisíc korun a nabídne veškeré standardní funkce pro klienty krabicových řešení, což jsou univerzální a dostupnější šablony e-shopů se základní sadou funkcí.

Navíc FastCentrik Hybrid přinese další funkce jako individuální úpravy společně s možností úpravy grafiky na míru, čímž se e-shop dokáže odlišit od konkurence. „Je to řešení, které na trhu chybělo. Takový mezikrok mezi krabicovým řešením a e-shopem na míru. Dalším naším ambiciózním plánem je začít nabízet marketingové služby zákazníkům,“ doplňuje Lupinski.

Jako cílovou skupinu pro FastCentrik Hybrid vidí e-shopy, kterým již nestačí krabicové řešení, avšak zatím nemají vyšší stovky tisíc nebo nižší miliony korun na nové řešení na míru. Firma kvůli němu loni sjednotila zdrojový kód všech svých produktů a v první polovině letoška s ním plánuje vstoupit na trh. I díky novému produktu plánuje NetDirect letos pokořit obraty na úrovni 80 milionů korun.

netdirect_kancelar

Foto: NetDirect

Ostravské kanceláře NetDirectu

Tím ale výčet plánovaných novinek nekončí. Koncem loňského roku firma vyhrála tři velké tendry s celkovou hodnotou deset milionů korun, avšak zatím je kvůli mlčenlivosti nemůže blíže specifikovat.

Lupinski zároveň prozradil, že se NetDirect aktuálně nachází před akvizicí další společnosti. Jde podle něj o klasický vývoj na trhu a díky probíhající konsolidaci můžeme podobných zpráv v budoucnu očekávat více.

b-2000×1500-min

Přečtěte si takéVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákonVeřejně dostupná nejsou otevřená. Atlas cen zveřejnil data o cenách nemovitostí a podle katastru porušil zákon

„Česko je e-shopová velmoc. Tomu odpovídá také vysoká úroveň služeb, kterou na trhu e-commerce všichni poskytujeme. Snad v každém odvětví existuje konkurence a je dobře, že tomu tak je. Posouvá nás to ještě rychleji kupředu,“ říká Lupinski, který stojí v čele firmy od září 2018.

„Konsolidace je přirozený proces, který už nyní můžeme vidět v Česku v různých odvětvích. NetDirect v minulosti akvíroval brněnský Sunlight systém a nyní jsme před další akvizicí jedné větší společnosti. Jedná se o běžný vývoj, evoluci,“ doplňuje Lupinski na závěr.