Prezidentem Lasvitu se stane Miroslav Lukeš. Chce z něj udělat světovou značku luxusu

Vedení Lasvitu posílí z pozice prezidenta Miroslav Lukeš, který dříve působil v Mastercard či J&T Bance. Má zúročit byznysové zkušenosti.

miroslav-lukes

Foto: Lasvit

Miroslav Lukeš, nový prezident Lasvitu

0Zobrazit komentáře

Když Lasvit v září oznámil, že v jeho čele po šestnácti letech končí Aleš Stýblo, který firmu spolu s Leonem Jakimičem zakládal, okamžitě se nabídla otázka, kdo jej v pozici nahradí. Nyní Lasvit potvrdil, že se novým prezidentem společnosti stane Miroslav Lukeš, který dříve působil například v Mastercard či J&T Bance, zatímco pozice CEO se již v srpnu ujal Jiří Jaroš. Jeho úkolem bude proměnit sklářskou firmu v první českou globálně milovanou značku luxusního segmentu.

Zatímco Aleš Stýblo nově posílí Direct coby menšinový akcionář skupiny Vigo Investment, top management v Lasvitu od 1. ledna posílí muž s bohatými zkušenostmi ze světa financí a strategií. Z pozice konzultanta v McKinsey & Company Miroslav Lukeš vytvářel růstové strategie pro světové firmy, osm let vedl český, slovenský a rakouský Mastercard a pracoval také v investičním a privátním bankovnictví v J&T Bance. V Lasvitu bude mít na starosti koordinaci činnosti regionálních generálních ředitelů a ředitelů divizí, zatímco Jiří Jaroš se z pozice CEO zaměří na efektivní řízení společnosti především z pohledu vývoje a výroby.

I přes své dosavadní zaměření je Lukeš milovníkem kultury, designu a technologií. „Naším hlavním cílem je společnými silami vybudovat první českou značku nového luxusu, která zdůrazňuje zážitek a kvalitu před vlastnictvím a statusem a jíž znají a uznávají lidé po celém světě,“ vysvětluje Lukešův nástup do čela firmy Leon Jakimič.

Sám Jakimič nadále zůstává v Lasvitu v roli jednatele, neměnná je i pozice Maxima Velčovského coby uměleckého ředitele. Podle Jakimičových slov vidí společnost s hlavním sídlem v Novém Boru a dalšími ateliéry po celém světě svou příležitost v oblasti uměleckých skleněných fasád, designových kolekcí svítidel a bytových doplňků.

„Míru jsme vybrali proto, aby Lasvit vedl právě k těmto příležitostem. Přináší k nám mnohaleté zkušenosti z globálního i českého byznysu a vedení komplexních týmů, ale sdílí s námi nadšení pro umění a sklo,“ dodává Jakimič, který v rozhovoru pro CzechCrunch začátkem loňského roku řekl, že je plánem do roku 2025 překročit metu dvou miliard korun v obratu.