První dojmy z očekávané TNW Conference v Amsterdamu
V nizozemském Amsterdamu dnes odstartoval jeden z největších technologických svátků světa, již dvanáctý ročník The Next Web Conference. Jedná se o dva dny nabité výstavou technologických startupů, přednáškami světoznámých speakerů, workshopy, spoustou networkingu a vůbec vším, co k podobným akcím patří. Celou tuto parádu navšítívilo minulý rok dvanáct tisíc lidí a tak ani letos CzechCrunch nemohl na místě chybět. Jako první z článků z této konference přinášíme dojmy z prvního dne.
Ještě před začátkem
Organizátoři, kteří tvoří divizi pod zpravodajským serverem The Next Web, dobře vědí, že být “technologická konference” neznamená tuto frázi jen napsat na papír. Proto si pro všechny návštěvníky připravili i z organizačního pohledu několik vychytávek, které celou existenci během hektické konference výrazně ulehčují. TNW Conference je letos poprvé zcela bezhotovostní, dokonce i fyzické tokeny, které byly v minulých ročnících měnou pro nákup v areálu, byly letos nahrazené ve spolupráci s PayPalem jednoduchými RFID náramky.
Ty jsou také přímo spojené s každou vstupenkou a tak s ní samozřejmě lze vstupovat do všech míst spojených s akcí. Nicméně proto, že by tisíce lidí vyzvedávající si náramky na jednom místě nejspíš paralizovaly celé pořádání, organizátoři umožnili už od úterý jejich získání třeba na amsterdamském letišiti Schiphol nebo železniční stanici Amsterdam Centraal.
Až v den začátku se naplno projevila velikost celé akce. Uměle vybudované parkoviště pro kola už v osm ráno přetékalo a nekonečné zástupy lidí se řadily do front na ranní občerstvení. Zároveň se však začaly projevovat problémy s technologií oněch RFID náramků. I můj vlastní nefungoval, takže nastával dlouhý proces obcházení různých organizátorských stanovišť, na jehož konci ale bylo 10 tokenů (25 euro) zdarma. Příjemným zjištěním také bylo, že i WiFi, samozřejmě zatěžována tisícovkami zařízení, fungovala v celém areálu zcela bez problémů.
Nejen technologický svět
V samotném místě konání se ale v přímém kontrastu mísí atmosféra technologického světa, odlehčených coworkingových prostor i pomalu vesnicky vyhlížejících jídelních aut, které jsou konstantně obklopeny davy technologických nadšenců. Přitom právě v této retro atmosféře se platí tím nejmodernějším způsobem, pouhým přiložením náramku k terminálu.
Úvodní ceremoniál se v hlavním sálu nesl ve znamení velké světelné show, po níž přivítal četné publikum Boris Veldhuijzen van Zanten, CEO a spoluzakladatel The Next Web. Ve své krátké řeči dával důraz hlavně na lidský faktor celé akce, protože přestože se jedná o konferenci o všem digitálním, podle jeho slov každé ze světel, bariér či stánků postavili lidé.
Další program se odvíjel na několika místech a v několika různě zaměřených blocích. Hlavní sál vítal sérii debatérů a řečníků pod hlavičkou fráze „Digital Innovation“, bílá dominanta celého prostoru, aréna zvaná The Dome, se točila okolo médií a marketingu a například Pitch Tower pořádala bitvu dvacítky vybraných startupů. Speciální registraci pak podléhaly Machmaking sessions a workshopy v malých skupinách s leadery světové technologické scény. Účastníci si tak po celý den mohli popovídat s očí do očí se zástupci firem jako Microsoft, IBM, Adobe, Intel, PWC nebo samotným The Next Web.
Foto: Dan Taylor; Beto Ruiz Alonso; Janus van den Eijnden / TNW