Sedm let vývoje i inspirace starými továrnami. Druhý IT Talks představil dva tvůrce her z Brna

Vladimír Kudělka a Vendula Němcová se o své příběhy podělili ve druhém IT Talks. Oba tvoří hry, jsou z Brna a mají nadšení pro vizuální stránku.

Co člověka přivede k tvorbě počítačových her? Například Vladimír Kudělka snil o tom, že bude vytvářet nové světy. Jenom v jeho případě se jádrem celé myšlenky nestalo plátno, ale počítačová hra. Na začátku všeho stála animace ze slidů v PowerPointu, odkud přešel na Flash. Dnes hry tvoří v herním enginu Unity, kde má širší možnosti pro tvorbu strhující vizuální podívané.

Kudělka na tvorbě her Rememoried a Afterglitch strávil roky práce. Jeho úsilí ocenila v prvním případě porota soutěže Česká hra roku v kategorii umělecký přínos české herní tvorbě. S druhou získal dvě nominace v největší světové soutěži pro nezávislé vývojáře videoher Independent Games Festival „Vývoj Afterglitch měl zabrat tři měsíce. Nakonec trval sedm let. Nakonec jsem smazal tři prototypy, které jsem tvořil, aby se prodávali, a vrátil se zpět ke kořenům z dob studia na fakultě výtvarného umění,“ popsal Kudělka dramatickou cestu k úspěchu.

Vendula Němcová k tvorbě her přistupuje lehce odlišně. Chytlavý vizuál je ve hře OmniBullet, kterou vyvíjela v rámci dvousemestrálního kurzu s dalšími dvěma spolužáky, špičkou ledovce stojícím na propracované herní mechanice. Studentský počin je po třech a půl letech vývoje hrou plnou propracovaných mikroanimací a překvapí i soundtrackem. Hráč totiž vytváří svými akcemi unikátní melodii, proměňují se stupnice a vzniká tak to, čemu vývojáři říkají procedurální soundtrack.

„Kolega vycházel z herního konceptu tower defence (kdy hráč staví obranné věže proti přicházejícím vlnám útočníků – pozn. redakce), který jsme si upravili směrem k logické hádance. Mým úkolem byla tvorba vizuálů. Šla jsem značně abstraktní cestou, ale zároveň jsem chtěla, aby to člověka svádělo k experimentování. Inspiraci jsem hledala ve starých továrnách a páčkách,“ popisuje Němcová, která doporučuje zájemcům si vyzkoušet demo hry na Steamu.

Video z celého setkání IT Talks #2 sledujte na webu IT Trendy.

CC Native

Partnerem článku je IT Trendy