„SMS“ donáškový startup DoDo loni odbavil přes 100 tisíc objednávek a zdvojnásobil počet kurýrů

Filip HouskaFilip Houska

276909E1-C519-493B-A634-3D36E3F7EC34

Česká kurýrní služba DoDo, která na základě SMS nebo zprávy přes Facebook Messenger dokáže zajistit doručení různých produktů (od dovozu jídla či nábytku po vyzvednutí letenek nebo obleku z čistírny), prožila poměrně úspěšný rok 2017. Dokazuje to rostoucí obliba u zákazníků v souvislosti se zveřejněnými čísly.

Pražský startup Michala Menšíka (CEO), který byl v minulém roce od skupiny KKCG miliardáře Karla Komárka odkoupen e-commerce akcelerátorem Inveo, za rok 2017 vykázal přes 100 tisíc uskutečněných objednávek v Praze, Brně a Plzni, respektive ve městech, kde DoDo aktuálně operuje.

starbucksmobile

Přečtěte si takéStarbucks začal testovat první kavárnu, která přijímá pouze bezhotovostní platby

Zároveň se platformě, kterou využívá i e-shop Mall.cz pro svoji expresní službu Mall až k Vám nebo fastfood řetězec KFC, daří navyšovat také počet aktivních kurýrů – těch je nyní přibližně 180, tedy dvojnásobek oproti květnu minulého roku. Podobně je na tom i vozový park, který z původních 30 aut vzrostl na 50.

DoDo image foto

Dle Menšíka za těmito číslo (minimálně co se týče nárůstu poptávky) stojí „propracovaný systém logistiky a maximální flexibilita“, což se také odvíjí od skutečnosti, že objednávky doručují kurýři i pěšky, a to zpravidla do 60 minut. Ostatně jak sám komentuje slovy:

„Každá zásilka vyžaduje specifický přístup, ať je to díky jejímu obsahu nebo prioritám. Zásilky obsahující potraviny nebo čerstvé květiny mají v tomto ohledu automaticky nastavené parametry, vyžadují opravdu pečlivé plánování a prověří, zdali námi nastavený systém je opravdu funkční. Další skupinou prioritních zásilek byly v loňském roce například urgentní žádosti na zařízení oprav mobilních telefonů, zapomenuté klíče, nebo zajištění dovozu léků nemocným.“

Letošní rok jako příležitost pro vstup na trh Slovenska a Polska

Rok 2018 by se pro DoDo měl nést zejména v duchu rozšíření působnosti na slovenský a polský trh, konkrétně do jejich největších (hlavních) měst. Přijít by to mělo ve chvíli, kdy se v daných lokalitách vybuduje dostatečná infrastruktura pro segment B2B, čímž se „otevře“ i B2C v podobě asistenčních služeb pro firmy.

012218_dodo

Foto: DoDo

dodo_logo_rgb_horizontal_green

DODO na CC

Jsme logistická služba pro e-commerce, retail, restaurace a rychlá občerstvení.

Klíčoví lidé

Všichni lidé
  • _michal_mensik_3

    Michal Menšík

    Zakladatel