Supersport ve vlnách. Lamborghini postaví unikátní jachtu inspirovanou svým nejrychlejším vozem v historii

lambo-yacht

Foto: Lamborghini

Tecnomar for Lamborghini 63 je poctou historii automobilky i oslavou moderní techniky

0Zobrazit komentáře

Špičkový výkon, vytříbený design, exkluzivní technika a naprostá výjimečnost, to jsou základní stavební kameny, na kterých Ferruccio Lamborghini vybudoval svůj byznys. Jeho odkaz se automobilce daří držet dodnes, a dokonce jej z asfaltu přenáší i do mořských vln. Stane se tak díky supersportu mezi jachtami jménem Tecnomar for Lamborghini 63.

Přidat plyn a nechat se zamáčknout hluboko do sedadla. To je jedna z radostí, kterou zná každý majitel Lamborghini. Již brzy by se jim mělo této potěchy, v doposud nevídané míře, dostat také s novým modelem Sián, který stane na vrcholu potravního řetězce modelové palety italské značky.

Jedná se totiž o vůbec nejvýkonnější model, jaký kdy Lamborghini postavilo, za což vůz vděčí svému hybridnímu ústrojí, ve kterém ržá 770 italských plnokrevníků. Tento brutální výkon je zabalen do poutavého designu, který ve své speciální edici nedávno oslavilo také LEGO a který se již brzy objeví i v mořských vlnách.

lamborghini-sian-3-min

Foto: Lamborghini

Lamborghini Sián

Lamborghini ve spolupráci s výrobcem superjacht Italian Sea Group pracují na plavidle Tecnomar for Lamborghini 63, které vzdává hold počátkům existence automobilky a zároveň hledí do temně modré budoucnosti námořní přepravy. Jachta chce totiž ukázat to nejmodernější, co lze na vodu spustit, a chybět u toho nebudou ani některé prvky ze Siánu.

Počátky značky Lamborghini se začaly psát v roce 1963. Na toto datum jasně odkazuje číslovka ve jménu tohoto supersportovního člunu, který milovníkům plavby a značky Lamborghini umožní spojit tyto dvě kratochvíle v jediné. Že se ocitly právě v lodi, na které zanechala svůj podpis italská automobilka, by mělo být jasné hned na první pohled.

Vodní Lamborghini

Celkem 19,2 metru dlouhý trup plavidla je vyroben z uhlíkových vláken, což propůjčuje lodi hmotnost 24 tun a řadí ji mezi plavidla s označením ultralehká. Po designové stránce je plavidlo malým výletem do historie závodu sídlícího v městečku Sant’Agata Bolognese.

Najdeme zde odkazy na práci legendárního designéra Marcella Gandiniho a jeho modely Countach a Miura ze 60. a 70. let i hardtop odkazující na klasické roadstery značky, to vše v dokonalé harmonii s moderními prvky nejnovějších vozů Lamborghini.

lamborghini-jachta2

Foto: Lamborghini

Loď je skvělým doplňkem ke garáži plné vozů Lamborghini

lamborghini-jachta3

Foto: Lamborghini

Zadní část plavidla s efektivním podsvícením

Sián tu je reprezentován charakteristickými předními světlomety ve tvaru písmene Y a ostře lámanými designovými křivkami na boku lodi. Zároveň zde byly uplatněny některé technologické postupy, které jsou používány i při výrobě Siánu, a také některé z jeho materiálů.

Tecnomar for Lamborghini 63 na svět vozů odkazuje i svým interiérem, který připomíná kokpit Lamborghini, byť silně ovlivněný potřebami námořní navigace. Najdeme zde sportovní automobilová sedadla, sportovní volant i dvě tlačítka s označením start-stop, která probouzí k životu dvojici motorů Man V12 o výkonu 2 tisíc koňských sil. Díky nim je jachta schopná krájet mořské vlny rychlostí až 60 uzlů, tedy přes 100 kilometrů za hodinu.

lamborghini-jachta1

Foto: Lamborghini

Interiér plavidla

lamborghini-jachta5

Foto: Lamborghini

Loď dostala i volant z Lamborghini

Interiér bude dostupný ve dvou variantách a stejně tak si budou moci zájemci o jachtu personalizovat její exteriér dle osobních preferencí. Lamborghini neuvádí, kolik plavidel bude celkově vyrobeno, lze však předpokládat, že série nebude nikterak obsáhlá. Tomu nasvědčuje i fakt, že plavidlo bude dodáváno pouze vybraným zákazníkům. První z nich by se měli tohoto unikátního vodního Lamborghini dočkat již v příštím roce.

Pro co nejlepší pochopení projektu Lamborghini vytvořilo více než čtvrt hodiny dlouhé video, které přibližuje vznik plavidla a veškerou filozofii, která za ním stojí.