Twitteru letos výrazně stoupl počet uživatelů, nahoru šel i zisk. Zaostal ovšem v tržbách

Zatímco loni touto dobou Twitter aktivně používalo necelých 200 milionů lidí, nyní číslo stouplo na 229 milionů.

Logo sociální sítě Twitter

Pár dní poté, co se vedení Twitteru dohodlo s Elonem Muskem, že by měl sociální síť za 44 miliard dolarů koupit, zveřejnila firma čtvrtletní výsledky za první kvartál roku 2022. V něčem si vedla lépe, než analytici čekali, v něčem hůře. Klíčový parametr – počet aktivních měsíčních uživatelů – ovšem razantně narostl. Akcie na čísla reagovaly mírným posílením.

Tržby společnosti ale mírně zaostaly za očekáváním. Zvýšily se meziročně o 16 procent na 1,2 miliardy dolarů (asi 28 miliard korun), zatímco analytici je odhadovali na 1,23 miliardy dolarů. Množství aktivních uživatelů Twitteru za tři měsíce do konce března vystoupil ovšem na 229 milionů ze 199 milionů před rokem.

Odborníci z Wall Street jejich počet odhadovali na 226,8 milionu. Čistý zisk pak firma zvýšila na 513 milionů dolarů ze 68 milionů dolarů ve stejném období loni. Tržby z reklamy stouply o 23 procent na 1,11 miliardy dolarů, tržby z předplatného a další výnosy ale o 31 procent klesly a dosáhly „jen“ 94 milionů dolarů.

Twitter se snaží vymanit ze stagnace své uživatelské základny, pracuje na zlepšení cílení a měření reklamy a na testování reklamních formátů elektronického obchodování. Silně také utrácí za iniciativy, jako jsou například videoreklamy.

Musk zatím neupřesnil, jak chce Twitter vylepšit. Mluví o obchodním modelu založeném na předplatném a o zátahu proti robotickým účtům. Zároveň chce prosadit i drobné, ale žádané změny funkcí, jako je třeba přidání tlačítka pro úpravu tweetů. Transakce ovšem ještě bude trvat několik měsíců, na jejím konci by se Twitter měl stát znovu privátní, nikoliv veřejně obchodovanou společností.

S přispěním ČTK.

Luboš Kreč

Baví mě technologie, byznys, společenské dění, startupy, knížky, auta... prostě novinář. Zformovaly mě Hospodářské noviny, prošel jsem i Forbesem.

Baví mě technologie, byznys, společenské dění, startupy, knížky, auta... prostě novinář. Zformovaly mě Hospodářské noviny, prošel jsem i Forbesem.