U které hry jste strávili nejvíc času? Veselovský má stovky hodin v Call of Duty, Strakatý tisíce ve WoW
Jaká jsou největší herní studia v Česku? Kolik miliard korun vydělávají? To vše a také videa či rozhovory najdete v našem herním speciálu.
Kolik (stovek) hodin strávili známí hráči v oblíbených videohrách?
Když vás hra chytne, snadno v ní ztratíte i pár hodin najednou. Anebo desítek hodin. A když vás opravdu zaujme a zadaří se, naroste to dokonce na stovky. Dobře to ví i herní novinář Pavel Dobrovský z magazínu Level, moderátor Martin Veselovský či jeden ze spoluautorů megahitu pro virtuální realitu Beat Saber Jaroslav Beck. A s nimi i další herní a neherní osobnosti, které něco ze svého vkusu a hráčské historie prozradily pro videoherní speciál CzechCrunche.
V jaké videohře jste strávili nejvíc času? Co právě hrajete? A máte raději Xbox, nebo PlayStation? Na tyhle otázky se ptáme nejen vás, ale zeptali jsme se i známých hráčů. Třeba tvůrce podcastů Čestmíra Strakatého. Kdo nikdy nehrál World of Warcraft, nejspíš nad jeho odpovědí zakroutí hlavou. Ale kdo WoW zná, tak se jen pousměje a porozumí. Chcete vědět, která z dalších oslovených osobností počítá čas strávený v oblíbené hře nikoliv na hodiny, ale na týdny a měsíce? Podívejte se!
Zajímá vás, jakou českou hru má nejraději tvůrce domácího historického hitu Kingdom Come: Deliverance Daniel Vávra? Nebo jaká byla první videohra, kterou si vyzkoušela influencerka Naomi Adachi? Tak se podívejte na herní speciál CzechCrunche, kde jejich video zpovědi najdete. A kromě nich také seznam top 20 českých herních studií včetně jejich rekordních výdělků nebo rozhovory se zakladateli a šéfy největších domácích herních firem jako Bohemia Interactive či Warhorse Studios.
Herní speciál CzechCrunche vznikl za podpory společnosti Grip Studios. Firma založená Jakubem Mikyskou a Janem Cabukem v rámci takzvaného co-developmentu spolupracuje s dalšími studii na vysokorozpočtových zahraničních titulech, zapojila se například do vývoje úspěšných her Subnautica, Pillars of Eternity či Marvel’s Midnight Suns.
Žebříček 20 největších českých herních studií
Jak se dostali k tvorbě her a co je pohání vpřed? Co podle nich v Česku chybí a čím jsme naopak výjimeční? Vyzpovídali jsme několik výrazných osobností herního průmyslu.
- Martin Frývaldský z Warhorse Studios: Každá nová hra je jako další cesta na Měsíc
- Ján Ilavský z Beat Games: Chcete napodobit úspěch Beat Saberu? Neřešte výdělek, ale touhu dělat hry
- Marek Španěl z Bohemia Interactive: České hry mají jedinečný rukopis. V něčem jsou nejlepší na světě
- Pavel Barák z Asociace českých herních vývojářů: Musíme v Česku pořádně nakopnout herní startupy
GRIP Studios