Už není třeba 10 tisíc sledujících. Instagram otevírá sdílení odkazů ve Stories pro všechny
Meta v podobě deseti tisíc sledujících byla pro influencery i firmy na Instagramu vždy naprosto stěžejní, protože až po prolomení této hranice se otevřela možnost, jak rovnou do takzvaných Stories přidávat přímé odkazy na webové stránky. Pokud tedy již dříve nebyli verifikováni modrou fajfkou. To se ovšem mění. Teď už nebude záležet na tom, kolik váš profil sleduje lidí – přidávat odkazy do Stories bude moci i ten, kdo má třeba jednoho sledujícího.
První náznak toho, že by se možnost přímých odkazů ve Stories (oblíbeném audiovizuálním formátu, který po čtyřiadvaceti hodinách zmizí) otevřela komukoliv, přišel koncem letošního srpna. Tehdy Instagram oznámil, že nahrazuje původní „swipe-up“ za samolepku s totožnou funkčností. Uživatelé tak pro spuštění odkazu ze Stories nemuseli tahat prstem nahoru po obrazovce, ale jednoduše kliknout na viditelné tlačítko, umístěné kdekoliv na fotce nebo videu.
Produktová šéfka Instagramu Vishal Shas to zdůvodnila tím, že už se změnila doba, jak lidé konzumují obsah, tudíž „swipe-up” nedává takový smysl jako dedikovaná samolepka. Spolu s tím ale uvedla poměrně zásadní věc – rozšíření této funkcionality mezi více profilů. A to se nyní děje. Instagram otevírá přímé odkazy ve Stories pro všechny.