Vůně mokrého asfaltu a unikátní flakony z 3D tisku. Organizátoři F1 přicházejí s kolekcí parfémů za 230 tisíc

f1-parfums

Foto: Ross Lovegrove

Unikátní flakony parfému F1

0Zobrazit komentáře

Jak asi voní Formule 1? Pokud byste někdy tuto poměrně neobvyklou otázku někomu položili, nejspíše by mluvil o spálených pneumatikách, benzínu a asfaltu. Ovšem organizátoři Formule 1 by namítli, že může vonět i jako jejich nový parfém, který bude nabízen v unikátních flakoncích vytvořených pomocí 3D tisku.

Formuli 1 můžete řídit, můžete se na ni dívat a nyní se jí budete moci i navonět. Stejně jako má své vlastní parfémy řada oděvních společností, mnoho známých celebrit, a dokonce i některé podniky, nyní jej bude nabízet i F1, organizátor královské disciplíny motorsportu.

Ve vedení F1 se v poslední době dějí velké věci. Nedávno totiž rozhodlo, že se závody do roku 2030 stanou uhlíkově zcela neutrální podívanou, ze které zmizí charakteristická vůně spojená se spalováním litrů závodního benzínu. Naopak by se tribunami měla linout zcela nová vůně pocházející z designových flakonků, které se stanou povinnou výbavou každého z nadšenců do Formule 1.

f1

Foto: E01/Flickr

Pálené pneumatiky jsou jednom z esencí F1 i nových parfémů

Organizátoři F1 představili novou kolekci parfémů, která vznikla v rámci spolupráce s výrobcem parfémů Designer Parfums. Kolekce byla představena během Velké ceny v Abú Zabí a podle jejích tvůrců má zprostředkovávat vzrušení, vášeň, technologie a dynamiku Formule 1.

Jak přesně parfémy voní, je těžké charakterizovat. Podle Designer Parfums je možné v parfémech zachytit trochu ze spálených gum a slunce opírajícího se do vlhkého asfaltu. Nezní to příliš lákavě, ale věříme, že vytvořené vůně voní sofistikovaněji než mechanik na konci směny v boxu u trati, jak by se mohlo podle popisu zdát.

vucc8ane-f142

Foto: Designer Parfums

Agile Embrace

Ellie Normanová, ředitelka marketingu a komunikace Formule 1, uvedla: „Jsme nesmírně nadšeni, že můžeme spolupracovat s Designer Parfums a Rossem Lovegrovem na odhalení naší nové kolekce vůní. Unikátní vůně a flakony inspirované F1 ztělesňují dynamické vlastnosti tohoto sportu a my jsme nadšeni, že celou kolekci uvedeme na začátek příštího roku.“

Jednašedesátiletý návrhář, vizionář a vítěz mnoha mezinárodních ocenění je hlavním designérem zmíněných flakonků, které jsou samy o sobě malým uměleckým dílem. Stejně jako samotná vůně se i ony snaží zachytit některé elementární prvky, které doprovází závodění formulí. Navíc je Ross Lovegrove velkým nadšencem do 3D tisku, s jehož pomocí jsou vytvářeny i jím navržené flakony.

vucc8ane-f132

Foto: Designer Parfums

Fluid Symmetry

V první limitované edici se představily celkem tři designy flakonků. Flakon s designem Agile Embrace, vyvedený ve zlaté barvě, zachycuje proudění vzduchu okolo rychle se pohybujícího objektu, jakým je i monopost F1. Stříbrný flakon Fluid Symmetry odkazuje na technologický vývoj spojený s aerodynamikou vozu a jeho ladné linie. Má být důkazem bioestetiky 21. století, která spojuje technologické poznatky a sílu přírody.

Poslední matný flakonek pojmenovaný Compact Suspension zase odkazuje na vnitřní uspořádání monopostu s jeho jednotlivými vrstvami a strukturami vytvářející kompletní stroj.

Dilesh Mehta, předseda a generální ředitel Designer Parfums, o nové kolekci řekl: „Využíváme dědictví a principy sportu k vytvoření jedinečné značky vůní, která spojuje vysoce legitimní přístup do světa parfémů se základními hodnotami Formule 1. Být první parfumářskou značkou využívající 3D tisk je obrovský úspěch a těšíme se, že se v dalších letech posuneme ještě dále, kdy nabídneme spotřebitelům možnost vytvořit si flakony s vlastním designem.“

vucc8ane-f122

Foto: Designer Parfums

Compact Suspension

F1 nabídla představenou limitovanou edici parfémů rovnou k prodeji během Velké ceny Abú Zabí. Cena jednoho flakonu z této edice se pohybovala okolo 10 tisíc dolarů, tedy přibližně 230 tisíc korun. Dalších 100 kusů z limitované série bude nabídnuto během příštího roku.

Pokud byste měli o takový parfém zájem, ale cenovka je pro vás příliš vysoká, nemusíte smutnit. Jak už naznačila Ellie Normanová, F1 chystá v březnu příštího roku spustit nabídku parfému určeného pro maloobchodní prodej. Flakonek tohoto parfému byl taktéž navržen Rossem Lovegrovem a i on je vyráběn pomocí 3D tisku. Měl by být však daleko dostupnější s doporučenou maloobchodní cenou 250 dolarů, tedy necelých 6 tisíc korun.

vucc8ane-f112

Foto: Designer Parfums

Flakonek parfému, který se dostane do maloobchodního prodeje

Diskuze (0)

Novinka

Anonym