Wednesday je třetí nejúspěšnější seriál v historii Netflixu. Službě letos dominovaly Stranger Things
Seriál o Addamsově rodině patří mezi nejlépe přijaté projekty Tima Burtona za dlouhé roky. Na Netflixu se letos dařilo i Stranger Things či Dahmerovi.
Diskuzím kolem Netflixu v několika posledních dnech dominuje satirická detektivka Na nože: Glass Onion, u vrcholku žebříčků sledovanosti se ale i více než měsíc stále pohybuje temněji laděná Wednesday. Seriál o rodině Addamsových, na němž pracoval i Tim Burton, ohrozil dokonce prvenství Stranger Things. Dostal se tak na horní příčky nejen seznamu nejsledovanějších titulů roku, který Netflix právě vydal, ale patří k nejúspěšnějším titulům streamovací služby vůbec.
Příběhy o aristokratické rodině s oblibou ve všem temném, podivném a děsivém se začaly objevovat na stránkách magazínu The New Yorker už ve třicátých letech. Od té doby prošly několika změnami a postupně dobyly svět, v základu ovšem vždy šlo o dynamiku mezi hlavními postavami Morticie, Gomeze, Wednesday, Pugsleyho a dalšími a okolním „normálním“ světem. Wednesday tento koncept poměrně výrazně obměnila.
Do centra se dostala dospívající dívka z názvu seriálu, která se snaží zapadnout (nebo možná spíš právě naopak) v nové internátní škole, kam ji rodiče pošlou poté, co ohrozí zdraví celého týmu vodního póla. Právě rozhodnutí zaměřit se na outsiderskou Wednesday bylo i tím, co k projektu přitáhlo populárního režiséra Tima Burtona. „Promluvilo to ke mně tím, jak jsem se sám cítil ve škole, jak se v tom věku vztahujete ke svým rodičům a jak vnímáte sama sebe,“ řekl.
Seriál plný černého humoru, kamenného výrazu (a bizarního tance) hrdinky s tváří herečky Jenny Ortega a řešení záhadných vražd k sobě přitáhl i diváky. A to ve velkém. Zájem o Wednesday ve svém prvním týdnu překonal dokonce letošní čtvrtou řadu Stranger Things a makabróznímu fantasy tak patří status největší premiéry v dějinách Netflixu.
V průběhu prvních čtyř týdnů pak lidé sledováním seriálu strávili celkem 1,24 miliardy hodin, přibližně o sto milionů méně než s předposledním dobrodružstvím Jedenáctky, Mikea, Max, Hoppera a dalších. Wednesday se tím stala druhým nejúspěšnějším seriálem Netflixu pro letošní rok a třetím celkově. Prvenství si i nadále drží loňská Hra na oliheň, která za první měsíc nasbírala 1,65 miliardy zhlédnutých hodin.
Největší streamovací služba na světě teď zveřejnila také žebříčky deseti nejpopulárnějších filmů a seriálů za letošní rok. Je z nich zřejmé, že byť se zábavnímu gigantovi v poslední době nedaří zrovna nejlépe na akciovém trhu, kde panuje nejistota o dlouhodobé udržitelnosti jeho byznysu, diváci mají o jeho audiovizuální produkci velký zájem.