Z Chrudimi do Evropy. Skupina Vivantis ukázala rekordní výsledky, poprvé v historii pokořila miliardový obrat

spak

Foto: Mall Group

Michal Špak, generální ředitel Vivantisu

Z Chrudimi do celé Evropy. Tak zní jedno z marketingových hesel českého e-shopu Vivantis, který spadá pod e-commerce skupinu Mall Group, a minimálně na základě čísel se zdá, že se tento cíl daří naplňovat. Firma se podle publikované účetní závěrky v posledním fiskálním roce (končícím v březnu) poprvé ve své dvacetileté historii přehoupla nad magickou hranici jedné miliardy korun.

Konkrétně skupina e-shopů Vivantis, pod kterou patří například Vivantis.cz, Parfemy.cz, Hodinky.cz nebo Prozdravi.cz, v období od dubna 2019 do března 2020 dosáhla obratu ve výši 1,115 miliardy korun, což z úrovně 917 milionů rok předtím přestavuje nárůst o 22 procent. Firmě se zároveň podařilo snížit ztrátu ze 42 milionů na 9 milionů korun v uplynulém roce.

„Za celý uplynulý rok jsme udělali spoustu změn, které přinesly pozitivní efekt. Jedním z největších zásahů do vizuální stránky naší firmy bylo genderové rozdělení navigace v rámci všech našich e-shopů, vyjma Prozdravi.cz a Prezdravie.sk,“ říká člen představenstva a generální ředitel Vivantisu Michal Špak.

Vivantis se svými e-shopy kromě domácí České republiky aktuálně působí také na Slovensku, v Rumunsku (Vivantis.ro), Maďarsku (Vivantis.hu) a Rakousku (Vivantis-shop.at). „Uvědomujeme si, že naše budoucnost leží v zahraničí,“ doplňuje Špak s odkazem na úvodní motto firmy, jež pořád sídlí v Chrudimi.

Na trhu Vivantis působí od roku 2001, kdy jej spuštěním portálu CelostniMedicina.cz a vzápětí e-shopu Prozdravi.cz zakládal podnikatel Martin Rozhoň. Po plném začlenění Vivantisu do skupiny E-commerce Holding spadající do Mall Group v roce 2017 se Rozhoň začal věnovat andělským investicím do startupů „bohumilých“ projektů, mezi které patří portál Retino, náborový startup Recruitis nebo komunitní tržiště Scuk.cz.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.