Zásilkovna loni utržila 1,3 miliardy korun. Letos zaútočí na dvě miliardy a začne doručovat balíky do kufrů aut

Peter BrejčákPeter Brejčák

simona-kijonkova2

Foto: Nguyen Duy McLavin/CzechCrunch

Simona Kijonková, zakladatelka Zásilkovny

0Zobrazit komentáře

Simona Kijonková zakládala Zásilkovnu v roce 2010 jako one-woman-show. Od té doby se firma rozrostla na celou skupinu Packeta Group s více než tisíci zaměstnanci a v rychlém růstu pokračuje i po dekádě od vstupu na trh.

Loňský rok byl pro celou logistickou skupinu, jejíž je Zásilkovna hlavní součástí, opět rekordní. Počet přepravených zásilek se vyšplhal 19 milionů, což znamená 84%  meziroční nárůst. To se pochopitelně podepsalo i na tržbách skupiny, které meziročně vyrostly o 60 procent na téměř 1,3 miliardy korun, a také na hodnotě přepraveného zboží, která se meziročně zvýšila o 73 procent na 28,5 miliardy korun.

„Již od roku 2013 jsme kontinuálně v zisku. V roce 2019 jsme poprvé v naší historii překročili hranici jedné miliardy korun obratu. Firmu jsme do této velikosti dostali bez státních dotací a bez finančních investorů. Rekordně jsme rostli také v počtu přepravených zásilek,“ popisuje Simona Kijonková, CEO skupiny Packeta a spolumajitelka Zásilkovny.

skijonkova_mensi

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková, zakladatelka a spolumajitelka Zásilkovny

„Výrazně jsme navýšili počet výdejních míst, kterých máme aktuálně téměř 4 000, v České republice více než 2 700. Zákazníci si velmi oblíbili naši novou službu Mezi námi pro zasílání zásilek mezi fyzickými osobami. Od května loňského roku bylo přes Mezi námi přepraveno téměř 400 tisíc zásilek a mobilní aplikaci si stáhlo téměř 210 tisíc lidí,“ vypočítává Kijonková.

Během roku 2019 Zásilkovna představila několik zásadních produktových novinek, kromě zmiňované služby Mezi námi začala například doručovat zásilky do již třiceti evropských zemí včetně Ruska, oznámila spolupráci s Liftagem nebo představila první robotickou výdejnu bez obsluhy.

Aby výčet novinek nebyl krátký, Zásilkovna zároveň koncem roku – kdy zažívala historicky rekordní vánoční sezonu – koupila službu Zavezu.cz a do budování nových dep investovala deset milionů korun.

Útok na dvě miliardy a pět tisíc výdejních míst

Pro rok 2020 si skupina připravila opět velké plány. „V letošním roce máme opět ambiciózní cíle. Chceme dále růst o desítky procent, obratově se chceme přiblížit hranici dvou miliard korun,“ prozrazuje Kijonková.

V počtu přepravených zásilek se chce Zásilkovna přiblížit k 35 milionům a navýšit na celkových pět tisíc chce počet svých výdejních místo, přičemž 3,5 tisíce jich má být v Česku. To vše dělá Simona Kijonková s jedním cílem – stát se do tří let globální digitální logistickou platformou. V naplňování tohoto cíle mají být i v letošním roce hlavním motorem růstu skupiny inovace a nové produkty i služby, a tak Packeta plánuje do vývoje nových technologií investovat vyšší desítky milionů korun.

simona-kijonkova-ondrej-zak-zasilkovna-depo-hk

Foto: Zásilkovna

Simona Kijonková a Ondřej Žák (CEO) otevírají depo Zásilkovny v Hradci Králové

Novinkami bude také vstup do nových segmentů, expanze ve stávajících zemích i otevírání přípravy do nových států. Již v prvních třech měsících letošního roku plánuje začít přepracovat balíky do Spojených států amerických, později by měla na řadu přijít i Dubaj a oblast Středního východu.

Z produktových novinek půjde zejména o rozvoj technologií – v prvním kvartálu Packeta na českém trhu představí doručování do kufrů aut. Spolupráci na podobném projektu již loni představila automobilka Škoda Auto s e-shopy Alza a Rohlik.cz. Na projektu se podle našich informací pořád pracuje a zatím není jasné, jestli je jeho součástí i Zásilkovna. Ta prozatím odmítá bližší podrobnosti prozradit.

Diskuze (0)

Novinka

Anonym