Filip Horký z Livesportu: Česko pro nás není limit. Stavíme nejlepší agregátor dění a zpráv na světě
Filip Horký, šéf zpravodajských produktů v Livesportu
Když hraje váš oblíbený sportovní tým zápas, vy se zrovna nemůžete dívat a v kapse vám zabzučí telefon, už tušíte, že se na hřišti pravděpodobně něco děje. Pokud máte nainstalovanou aplikaci Livesport, chodí vám informace o gólech a dalších událostech na hřištích po celém světě prakticky v reálném čase. Již brzy však Livesport nebude jen o sportu.
Z relativně nenápadné české firmy, která vždy zůstávala tak trochu stranou záře reflektorů, se postupem let stala absolutní jednička v globálním měřítku. Livesport je dnes lídrem trhu v poskytování rychlého sportovního výsledkového zpravodajství, po celém světě ho využívá přes 90 milionů uživatelů měsíčně a nyní se chystá na další kapitolu své dráhy.
Leccos naznačil už loňský nákup startupu Tapito, u kterého zakladatel a šéf Livesportu Martin Hájek prozradil, že se chystá více prorazit i do klasického zpravodajství, a vše pak stvrdil loňský příchod Filipa Horkého. Bývalého novináře České televize, DVTV nebo Seznamu zlákal Livesport svou globální vizí a plánem na vybudování unikátní platformy, ve které se bude sbíhat nejen zpravodajství z celého světa, ale také veškeré další dění.
Právě o tom, jak má projekt FlashNews vypadat a co všechno v nové oblasti Livesport chystá, jsme řešili v našem rozhovoru s Filipem Horkým, který má ve firmě pozici šéfa zpravodajských produktů.
Česká televize, DVTV, Seznam Zprávy a teď Livesport. Ty jsi k tomu na Twitteru napsal: „Přišel čas skončit s novinařinou a jít naplno novou cestou.“ Je to tedy konec Filipa Horkého jako novináře?
Minimálně pro nejbližší období několika let určitě ano. Zároveň si nedokážu představit, že bych se vracel do stejné pozice, v níž jsem byl, když jsem loni odešel. Je ovšem možné, že se projekt FlashNews v budoucnosti, kam zatím nevidíme, nějak výrazně posune. Každopádně mě pořád zájem o rychlé zprávy baví, takže si udržím svůj Twitter, kde budu dále informovat o aktuálním dění u nás i ve světě. To ale už dělám jako občan. Zatímco někdo fotí jídlo na Instagram, já jsem na Twitteru. Gró mé práce už je ale jinde.
Kam se tedy nyní posouváš?
Vzal jsem nějaké znalosti, které jsem nasbíral za deset let v profesionálních médiích, a snažím se je nyní použít v Livesportu. Mám nějakou představu o tom, jak média fungují a jak je třeba pracovat s informacemi. Klíčové však je, že v Livesportu nevyrábíme a ani neplánujeme vyrábět zprávy. Žádnou redakci nestavíme.
Každopádně projekt FlashNews, který nyní v Livesportu stavíte, se zpravodajstvím úzce souvisí. O čem bude?
Po světě fungují různé zpravodajské agregátory, které však z různých důvodů některým skupinám uživatelů nevyhovují. My se snažíme přijít s agregátorem, který bude lepší než cokoliv jiného. Prozatím ale nemůžeme ani dost dobře popsat, kdo je naším největším soupeřem, protože když řeknu, že to jsou Google News, budeme se tím příliš zaškatulkovávat do něčeho, co možná nakonec budou FlashNews jen částečně.
Každopádně například právě z Google News berete inspiraci?
Na Google News jsou články, které mi Google doporučuje podle toho, na co klikám, a dalších algoritmů, ale to bude jen malá část našeho projektu. Máme plán na následující měsíce a roky a v každé fázi chceme vytvořit produkt, který bude nejlepší na trhu. Na začátku to může připomínat právě Google News nebo jiné služby, které tu už máme, ale to pro nás bude teprve začátek.