Aleš Zbořil v AZ-kvízu přivítá byznysové matadory Rattaje a Stuchlíka, zazáří na Money Makeru

Populární vědomostní soutěž se představí na konferenci Money Maker, kterou CzechCrunch pořádá 6. a 7. listopadu v pražském prostoru Cubex.

Luboš KrečLuboš Kreč

mm-preview-2Event

Foto: CzechCrunch

Igor Rattaj a Petr Stuchlík se zúčastní AZ-kvízu na konferenci Money Maker

0Zobrazit komentáře

Co spojuje Aleše Zbořila, Petra Stuchlíka a Igora Rattaje? Na první pohled možná nic moc, jenže všichni tři jsou ve svých oborech legendy, všichni tři mají rádi zábavu a humor a všichni tři se potkají 7. listopadu v podvečer na jednom pódiu – zúčastní se totiž speciálního, investičního vydání populární soutěže AZ-kvíz, kterou Zbořil bezmála třicet let moderuje v České televizi. Tentokrát ale nebude vědomostní klání určené divákům u obrazovek, ale návštěvníkům byznysové konference Money Maker, kterou CzechCrunch pořádá.

Pořád AZ-kvíz se vysílá nepřetržitě od ledna 1997, přičemž navázal na jinou populární a tématicky podobnou vědomostní soutěž Ypsilon, která se poprvé vysílala před 30 lety. Aleš Zbořil je moderátorem a duchovním otcem formátu a po celou dobu jej uvádí. Nyní s konceptem zavítá i do prostoru Cubex na pražské Pankráci. Konkrétně ve čtvrtek 7. listopadu pozdě odpoledne a speciálním, investičně zaměřeným AZ-kvízem vyvrcholí konference Money Maker, která tam poběží už od středy 6. listopadu.

Účastníky soutěže budou dva zástupci diváků a dva zástupci vystupujících – slovenský investor blízký skupině J&T a spoluzakladatel Tatry Mountain Resorts Igor Rattaj a český podnikatel Petr Stuchlík, který aktuálně nejvíc pozornosti věnuje projektu Corrency a v minulosti vybudoval a prodal finanční poradenskou skupinu Fincentrum. Oba muži mají vřelý vztah k humoru a zábavě a není jim cizí show.

Petr Stuchlík je mimo jiné také zakladatelem ocenění Banka roku, které každoročně vyvrcholí prestižním galavečerem, je také oddaným podporovatelem České filharmonie a pohotovým glosátorem veřejného dění na sociální síti LinkedIn, kandidoval také neúspěšně za hnutí ANO na pražského primátora. Igor Rattaj se zase objevil v malých rolích v několika filmech, na Slovensku účinkuje v pořadu Jama Levova, což je obdoba českého Dne D, a v mládí toužil po tom být hercem.

Spolu s Rattajem a Stuchlíkem se v AZ-kvízu, který bude uvádět Aleš Zbořil, představí i soutěžící z řad návštěvníků konference. Nepůjde ale jen o legraci a dobrou zábavu, ale i o hodnotné ceny, protože se bude hrát o odměny za více než 100 tisíc, z nichž část půjde na dobročinné účely.

Petr Stuchlík a Igor Rattaj samozřejmě nebudou jedinými hosty konference Money Maker. Před nimi na podiu vystoupí například miliardář Pavel Tykač, který pohovoří o investici do fotbalové Slavie, Dušan Šenkypl z Pale Fire Capital popíše záchranu amerického portálu Groupon, Simona Kijonková nastíní své další plány po prodeji Zásilkovny nebo zakladatelé burzovní rakety FTMO Otakar Šuffner a Marek Vašíček přiblíží svůj byznysový příběh.

Zatímco ve čtvrtek 7. listopadu pojede program Money Makeru od rána do večera a AZ kvíz bude jeho pomyslným tečkou, ve středu 6. listopadu se během odpoledne uskuteční série vystoupení zaměřených na investice z různých pohledů. Na podiu vystoupí youtuber Ondřej Koběrský, podcasterka Anna Píchová, průkopník investic do ETF Lukáš Nádvorník, portfolio manažer z J&T Michal Semotan, odborník na kryptoměny Vavřinec Čermák, hypotékový expert Tomáš Rusňák nebo Petr Žabža, který má v Air Bank na starost investiční produkty.

Vstupenky na konferenci Money Maker, kterou letos CzechCrunch pořádá jako už třetí ročník, jsou stále ještě k dispozici.

Rubriku Investice podporujíjet-investment_logo_srgb

Mladí při investování sází na mágy ze sociálních sítí, poradci u nich propadli. Na co si dát pozor?

Petr Žabža, který má v Air Bank na starosti vývoj investičních produktů, se zamýšlí nad tím, odkud mladí lidé berou informace pro investování.

Petr ŽabžaPetr Žabža

zabza-5Komentář

Foto: Archiv PŽ / CzechCrunch

Co jsou největší nástrahy sociálních sítí?

0Zobrazit komentáře

Glosa Petra Žabži: Je-li vám mezi 18 a 29 roky, s největší pravděpodobností získáváte informace o světě investování primárně od přátel nebo ze sociálních sítí. Naopak „fyzický“ poradce u vás úplně propadl a obrací se na něj jenom 10 procent z vás. Jaké výhody či naopak rizika přináší stav, kdy mladá generace ohledně investování spoléhá více na příbuzné a neosobní digitální kanály než na fyzického profesionála?

První nespornou výhodou je velmi jednoduchý a současně téměř bezplatný přístup ke znalostem a zkušenostem analytiků, makléřů nebo přímo CEOs jednotlivých firem, kteří svoje názory veřejně publikují na sociálních sítích X nebo LinkedIn.

Druhou výhodou je komfortní přístup k diskusním a znalostním komunitám, které můžou být jak lokální, tak mezinárodní. Uživatelům umožňují získávat (a sdílet) informace a zkušenosti, které by jinak možná zůstaly bez povšimnutí ležet někde v útrobách kyberprostoru.

Na druhé straně spektra je v první řadě „investiční FOMO“. Sociální sítě jsou postavené tak, aby v lidech vzbuzovaly pocit naléhavosti, a nejinak je tomu i v případě investic. Podlehnout tomuto tlaku však jen málokdy vede ke konzistentně dobrým výsledkům.

Nastartujte svou kariéru

Více na CzechCrunch Jobs

Na dalším místě je riziko spojené s přehnaným sebevědomím, které může investor mylně získat na základě částečných nebo kusých informací. A na třetím pak takzvané konfirmační zkreslení, kdy člověk dává větší váhu informacím, které podporují jeho vidění světa (nebo finančního trhu).

Co s tím? Sociální sítě mohou být, řečeno pomocí klišé, dobrý sluha, ale zlý pán. Já je osobně používám primárně jako inspiraci pro to, koho sledovat nebo jakým oblastem se věnovat ve větším detailu. Ale investiční rozhodnutí dělám sám a zásadně s chladnou hlavou. Odpovědnost za výsledek je totiž jen a jen moje.

Jedná se o osobní názory Petra Žabži, které neodráží postoj Air Bank a.s. Nejedná se o investiční radu ani o jiné doporučení konkrétní investice.

Rubriku Investice podporujíjet-investment_logo_srgb