CD Projekt chystá novou hru i rozšíření Cyberpunku. Ale tržby mu loni spadly o 60 procent

Předloňský rekord byl pro polské studio příliš vysokou laťkou, ale to mu nebrání ve smělých plánech na nové hry i vylepšení těch stávajících.

cyberpunk

Foto: CD Projekt

Záběr z futuristické akce Cyberpunk 2077 od CD Projektu Red

Navázat na rekordní úspěchy je náročné bez ohledu na disciplínu – a pro byznys závislý na vydávání nových titulů to platí tisícinásobně. Ukazují to i finanční výsledky polské videoherní skupiny CD Projekt za rok 2021. Tržby tvůrců Zaklínače nebo Cyberpunku a provozovatelů platformy GOG poklesly v meziročním srovnání téměř o šedesát procent, ale zároveň se ve Varšavě i jinde pilně pracuje na zajímavých novinkách.

Zatímco u výsledků za rok 2020 se CD Projekt mohl ještě opřít o prosincové vydání své sci-fi akce Cyberpunk 2077, loni mu takový hit chyběl. I proto polská firma vykázala obrat ve výši 888 milionů zlotých, přibližně 4,7 miliardy korun. Tedy částku o 58 procent nižší než tržby předloňské, kdy dosáhly rekordní hodnoty 2,14 miliardy zlotých neboli 12 miliard korun.

Ještě větší meziroční propad zaznamenalo herní studio v položce zisku, který z impozantních 1,15 miliardy klesl v roce 2021 o 82 procent na 209 milionů zlotých (1,1 miliardy korun). Tahounem skupiny byla samotná herní divize CD Projekt Red, naopak online obchod nejen s retro hrami GOG se loni dostal do ztráty v přepočtu přibližně 160 milionů korun.

Meziroční pokles prakticky napříč celou tabulkou výsledků firmy nicméně není nijak překvapivý či znepokojivý. Čísla za rok 2020 totiž byla pro CD Projekt nejlepší v historii, což je laťka, která se ve videoherní branži závislé na vydávání nových titulů jen těžko překonává.

Nová hra, nový Zaklínač a novinky pro Cyberpunk

Kromě veleúspěšné – navzdory rozpačitému technickému stavu – premiéry Cyberpunku 2077, kterého se podle prezentace výsledků CD Projektu od vydání v prosinci 2020 až do současnosti prodalo úctyhodných 18 milionů kopií, k předloňskému rekordu pomohly i prodeje nestárnoucího Zaklínače 3. Ten tehdy zaznamenal svůj druhý nejúspěšnější rok od vydání.

Postkyberpunkový finanční útlum v roce 2021 nicméně rozhodně neznamenal útlum aktivity varšavské společnosti. Na podzim CD Projekt koupil americké vývojářské studio The Molasses Flood, které nyní pracuje na novém, blíže nespecifikovaném titulu. Jisté však je, že vychází „z jedné ze stávajících značek“ CD Projektu, což vzhledem k portfoliu tvořenému variacemi na Zaklínače a Cyberpunk nenechává příliš prostoru pro velké spekulace.

CD Projekt také zmiňuje, že buduje dvojici nezávislých týmů na vývoj dvou „tříáčkových“ her. Postupně tak začaly práce na nové hře ze světa Zaklínače využívající Unreal Engine 5, na kterou před několika týdny polští autoři nalákali obrázkem medailonu s dosud neviděným – ani ve hře, ani v původních knihách – motivem zaklínačské školy rysa.

Mnohem větší obrátky pak v průběhu roku nabral vývoj plnohodnotného rozšíření pro Cyberpunk 2077, které by mělo vyjít příští rok. Právě Cyberpunk 2077 už letos zaznamenal významný milník v podobě únorového vydání velkého patche. Jeho zmiňovanou prodejně úspěšnou premiéru totiž sužovaly technické potíže a nespokojenost hráčů s herní náplní. Aktualizace nicméně poskvrněný chrom jeho kybernetických součástek řádně vyleštila a zároveň přinesla next-gen update pro nejnovější generaci konzolí.

Ve výčtu velkých plánů z dílen CD Projektu je pak dobré nezapomenout na nový Gwent. Karetní hra s kořeny v minihře ze Zaklínače 3 už existuje v populární multiplayerové verzi, pro letošek chystaný titul se nicméně zaměří na hru pro jednoho hráče. A pokud je váš hlad po novinkách od severních sousedů opravdu neutuchající, už na podzim si budete moci uvařit něco podle oficiální zaklínačské kuchařky.

Michal Mančař

Editor a redaktor CzechCrunche. Má rád hry.

Editor a redaktor CzechCrunche. Má rád hry.