Jaké cukroví je Kingdom Come? Včelí úly. Taky jsou náročné, ale nejlepší, hlásí Warhorse

Kdyby vaše hra či hry byly cukroví, jaké cukroví by byly? Zeptali jsme se studií Bohemia Interactive, Amanita Design, Warhorse i dalších.

Michal MančařMichal Mančař

warhorse-cukrovi-kingdom-come-deliverance
Foto: Warhorse Studios / CzechCrunch / Google Gemini
Jaké cukroví je Kingdom Come: Deliverance 2?
0Zobrazit komentáře

Českým herním vývojářům většinou pokládáme jednodušší otázky. Třeba na výši rozpočtů jejich her, na očekávané tržby, na detaily vývoje světově úspěšných titulů, na proměnu nadšeneckých snů ve výdělečný byznys… Ale tentokrát jsme jim dali jeden jediný dotaz. Mnohem záludnější, ale taky vánočnější!

Zajímá vás herní průmysl v Česku?

Tak se přihlaste k odběru našeho herního newsletteru Good Game!

Newsletter Good Game | Poslední vydání

Kdyby vaše hra či hry byly cukroví, jaké cukroví by byly? Přesně tuhle otázku jsme položili domácím herním tvůrcům. Odpovědi pro nás byly předčasným vánočním dárkem – téměř všichni oslovení odpověděli rychle. Odpověděli vtipně. A hlavně odpověděli jak sólo vývojáři, tak ta největší miliardová studia. Takže se do jejich odpovědí pojďte zakousnout!

Warhorse Studios – Kingdom Come: Deliverance 1 & 2

Tobias Stolz-Zwilling: Uf, to je těžká otázka! Tak já řeknu včelí úly… Strašná práce je udělat a plno možností a technik, jak je sníst. Možná to není to nejhezčí cukroví na talířku, ale rozhodně je unikátní, i když koukneš na světové cukroví. A fajnšmekr ví, že je naprosto nejlepší ve své kategorii.😊

Bohemia Interactive – Arma, DayZ, Vigor…

Pavel Křižka: Hráčům dáváme svobodu přizpůsobit si naše hry díky modifikacím přesně podle jejich potřeb. Naše hry by tak byly nejspíš jako vánoční perníčky, ke kterým bychom přibalili separátně polevu tak, aby si ten svůj ideální perníček mohl ozdobit každý sám. Součástí balení by byl určitě taky nějaký survival kit na přežití těchto krásných, ale občas trochu hektických svátků. 🙂

SCS Software – Euro Truck Simulator 2

Daniel Němec: Naše hry bychom si troufli přirovnat k vanilkovým rohlíčkům. Proč? Vanilkové rohlíčky potřebují čas a trochu trpělivosti. Nedělají se ve spěchu. Nejsou přehnaně sladké ani překořeněné a vzhledově se nijak netlačí dopředu. Jejich kouzlo je v jemné, vyvážené chuti. A co je nejlepší, chutnají skvěle i dlouho po upečení. Vlastně by se dalo říct, že s časem ještě dozrávají. Je to cukroví, které se peče po generace. Nikomu se nepřejí, ale když jsou na stole, zmizí mezi prvními a každý si vezme: „Tak tedy ještě jeden!“ Jejich oblíbenost je spojená hlavně s poctivým pekařstvím a cukrářstvím a kvalitními surovinami.

A podobně funguje i Euro Truck Simulator 2. Není to hra, která by si říkala o pozornost efekty nebo výstřelky, ale vybudovala si silnou, loajální komunitu tím, že dělá věci poctivě a dlouhodobě. A že se stejně jako na vanilkové rohlíčky můžou každý rok spolehlivě těšit znovu i na ETS2. A jako u těch rohlíčků – čím víc se k ETS2 vracíme, tím víc oceňujeme tu práci a péči, která je v této hře uložená.

Madfinger Games – Gray Zone Warfare

Tomáš Nawar: U nás se vždy peklo velmi pečlivě a v naší mobilní fázi byly naše hry ekvivalentem rumových kuliček. Některé hry byly říznější (více rumu), jiné byly posypané větším množstvím kokosu. Chutnaly více než stovce milionů spokojených gurmánů. Po změně z mobilního vývoje na online akci Gray Zone Warfare se cukráři ve studiu věnují pilování receptury včelích úlů s rafinovaným open world piškotovým základem. S postupem času se vnitřní náplň stává stále hutnější a chutnější. Dobrou chuť!

Amanita Design – Phonopolis, Machinarium…

Lukáš Kunce: Dovolíme si tentokrát odpovědět fotkou :) Na našem stánku na konferenci Game Developers Session Prague s připravovanou hrou Phonopolis jsme byli právě s takovými perníčky.

Keen Software House – Space Engineers 1 & 2

Václav Novotný: První díl Space Engineers jsou mandlové trubičky. Precizní, strukturované, pevné. Vyžadují správný postup, trpělivost a technickou zručnost. Ale když je uděláš dobře, výsledek drží tvar a má perfektní konstrukci. Space Engineers 2 jsou vosí hnízda s překvapením uprostřed. Na první pohled známý tvar, ale uvnitř se skrývají moderní náplně a překvapení, která postupně odhaluješ. A to jsme ještě nevydali všechny příchutě!

Jan Zelený – Mashinky

Vyhnu se obligátnímu perníčku do tvaru lokomotivy, který i můj syn na stromečku nutně vidět potřebuje (a pak sníst). A croissant si pro svou délku vývoje, promiňte, přípravy vybrat nemůžu, bohužel to není cukroví. A tak říkám – anýzky. Když si do nich kousnete a čekáte lahodnou měkkou strukturu, dost možná si vylámete zuby. Když to s nimi nevzdáte a necháte je i několik týdnů uležet, dost možná si je zamilujete :)

Perun Creative – Kromlech, Kvark, Hobo

Pavel Makal: V případě simulátoru bezdomovce Hobo: Tough Life by to byly určitě rumové koule. Jen teda asi bez těch samotných koulí. Zkrátka poctivý panák tuzemáku. Střílečka Kvark, tak to jsou jednoznačně vanilkové rohlíčky pocukrované radioaktivním spadem. No a Kromlech, tak to jsou medem vonící vánoční peruníčky (na tohle jsme zvlášť pyšní) zdobené krví nepřátel a slzami jejich žen!

Spytihněv – Hrot, Brno Transit

V tom mám celkem jasno, jelikož než jsem se stal herním vývojářem, byl jsem cukrář. Byly by to perníčky. Kakaově hnědé jako moje nejslavnější hry. Zde ukázka s logem Hrotu.

Vladimír Kudělka – Bajka, Afterglitch, Rememoried

Kdyby moje hry byly cukroví, byly by to cukrové hvězdy. Takové, které v misce vypadají obyčejně, ale když je dáte na jazyk, rozplynou se dřív, než je stihnete úplně uchopit. Připomenou něco známého, ale zároveň se jim nechce zůstat ve fixním tvaru, stejně jako světy her Rememoried, Afterglitch nebo Bajka, které se mění podle toho, jak se na ně díváte a jak moc jste ochotní nechat se překvapit.

Ingame Studios – Crime Boss: Rockay City

Jarek Kolář: Linecké cukroví. A to ze tří důvodů. 1) Špatný začátek, ale skvělý výsledek pro ty, co mu dají druhou šanci. Linecké bývá často první cukroví, které člověk upeče — a taky první, které se člověku může nepovést. Buď je těsto tvrdé, nebo se drobí, nebo je marmeláda všude. Ale když ho necháš odležet, změkne, chutě se spojí a stane se z něj jedno z nejoblíbenějších cukroví vůbec. Stejně tak Crime Boss – vydání nic moc, ale časem výrazně dozrál.

2) Vypadá jednoduše, ale skrývá v sobě víc, než se zdá. Linecká kolečka s marmeládou vypadají základně, ale těsto musí mít správný poměr, marmeláda musí být kvalitní a pečení není tak triviální, jak vypadá. Crime Boss to má podobně – na povrchu jednoduchá akční střílečka, ale systém bossování, roguelite prvky, mise, které se generují, tomu dávají hlubší strukturu, než to na první pohled vypadá.

3) Ne každému sedí, ale kdo má rád retro klasiku, ten si ho zamiluje. Linecké je stará dobrá klasika. Někomu přijde obyčejné, jiný ho považuje za vrchol Vánoc. Crime Boss se chová dost podobně. Kdo miluje devadesátkovou akci, barevné přestřelky a styl béčkových filmů, ten si ho pochvaluje. Kdo od něj čekal prémiový luxus, ten může být stále zklamán.

Ashborne Games – Last Train Home, The Guild

Anjanette Umali: Nejlépe naše hry vystihují včelí úlky. Jsou lahodné, až dekadentní a jejich náplň je sladkým překvapením. Jakmile je vyzkoušíte, objevíte hloubku rozmanitých chutí.

ctyrlistek-ceska-televize-01

Přečtěte si takéČtyřlístek a Rychlé šípy si zahrajete jako hru. Zcela zdarmaJako malí jste hltali jejich kreslené příběhy. Teď si Čtyřlístek a Rychlé šípy užijete úplně jinak a zdarma

Top novinky ze světa her

🎲 Games Workshop míří do Prahy. Už na jaře by tady výrobce Warhammeru ve všech jeho plastových a papírových podobách měl otevřít svou první oficiální prodejnu, v těchto dnech britská firma hledá personál. Více o figurkovém Warhammeru si přečtěte tady – najdete i seznam míst, kde na něj v Česku narazíte.

🍞 Pořad České televize Peče celá země, Warhorse Studios a dabéři Richard Wágner a Robert Hájek spojili síly a stvořili ten nejlepší Kingdom Come content všech dob. „Mám docela hlad!“

🏆 Vítězství francouzského hitu Clair Obscur: Expedition 33 na herních Oscarech neboli The Game Awards – a nula cen pro Kingdom Come 2 – má na internetech vtipné dozvuky. Warhorse po neúspěchu tweetovali všelijaké memy, různé herní servery je vzaly příliš vážně, zatímco tvůrci KCD2 si s autory Clair Obscur dělali cool selfiečka, případně sám Dan Vávra se fotil s dalšími slavnými vývojáři skvělých RPG.

🤖 A když je řeč o Danu Vávrovi, zajímavě se rozepsal o AI v herním vývoji: „Bude to konec velkých vydavatelů. A Hollywoodu, jak ho známe. Nikdo nebude potřebovat jejich finance a zdroje. Co pro boom indie scény znamenal Steam, to bude AI znamenat pro AAA hry.“

⛔ Korejský gigant Krafton končí své působení v Česku. Tedy ne přímo Krafton, ale studio Vector North, jež bylo tři roky součástí obří skupiny, v níž najdete i střílečku PUBG: Battlegrounds. V Praze vznikala online akce označovaná jako projekt Gold Rush, ve které nechyběly hoverboardy ani létající auta.

🌍 Minulý týden se rozdávaly světové The Game Awards, ale věděli jste, že svou videoherní cenu má i Afrika? Tady se mrkněte na vítěze.

FIFA se vrací… na Netflixu. Tedy ne ta od Electronic Arts, která žije coby EA Sports FC, ale novinka vzniklá ze spolupráce společností Netflix a Delphi Interactive. Více informací přijde příští rok, každopádně to bude fotbalová hra určená pro hraní skrz mobil na televizi. Snad to nebude příliš velký vlastňák.