Do přepravního startupu Lyft přichází na pozici COO bývalý kolega Elona Muska

Lyft_PressKit_02

Alternativní přepravní služba Lyft, která mimo svého primární zaměření chce prorazit také mezi samořídícími automobily, do svého týmu získává zajímavou a velmi zkušenou osobnost. Jedná se o Jona McNeilla, který byl ještě včera prezidentem prodeje a služeb v automobilce Tesla vedené Elonem Muskem.

McNeill v sanfranciském startupu nově zastává pozici provozního ředitele (COO) a jeho klíčovým úkolem bude zajistit, aby Lyft dokázal v dohledné době předčit Uber, hlavního konkurenta Lyftu na americkém trhu. Do karet tomu hrají nejen miliardové investice od Alphabetu (Googlu), ale nyní také McNeillovy bohaté zkušenosti z Tesly.

sklizeno

Přečtěte si takéSklizeno loni utržilo okolo 630 milionů Kč, nyní míří na miliardové tržby a rozjíždí nové investice

Tam se totiž vedle vedení prodeje a služeb současně staral také o spokojenost zákazníků, což by službě pod vedením Logana Greena mělo pomoci k zisku nových řidičů a cestujících. Ostatně podle oficiální zprávy se Lyftu podařilo za minulý rok počet jízd zdvojnásobit a zvýšit podíl na trhu o 50 procent, a to i bez McNeillovy asistence.

2D908036-6B66-4E04-8B30-D550AD47B1A1

Jon McNeill

Alternativní přepravou se zabývá i Tesla

McNeillův odchod do Lyftu logicky vypovídá o tom, že se chce angažovat na poli alternativních přepravních služeb. To však v budoucnu mohl prožívat i v Tesle, ve které působil od roku 2015.

Automobilová a energetická společnost Elona Muska si totiž od roku 2016 pohrává s myšlenkou, že by zkombinovala princip sdílené přepravy v samořídících vozech. Zatím není známý žádný bližší průběh této iniciativy, nicméně samotný Musk tuto vizi opět zmínil během středečního hovoru s investory. Podle něj by se jednalo o „skvělou příležitost“.

tesla

Foto: Lyft; Cod Rock Media (reprofoto, Vimeo); Tesla

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.