Sklizeno loni utržilo okolo 630 milionů Kč, nyní míří na miliardové tržby a rozjíždí nové investice

Filip HouskaFilip Houska

sklizeno
0Zobrazit komentáře

Český prodejce kvalitních potravin a biopotravin Sklizeno, který svůj sortiment zásobuje zejména produkty od lokálních dodavatelů, prožil poměrně úspěšný rok 2017. Vedle toho, že celkové tržby z kamenných prodejen, e-shopu a velkoobchodních aktivit atakovaly hranici 630 milionů korun, otevřelo Sklizeno i sedm nových prodejen. A právě tento růst dal brněnské firmě motivaci k velkým plánům i na rok letošní.

Cílem pro rok 2018 je podle Petra Borkovce, ředitele Sklizena, dosažení tržeb ve výši jedné miliardy korun, k čemuž by mělo dopomoct hned několik iniciativ. Tou hlavní je zejména rozvoj stávajících 54 prodejen o lepší nabídku potravin a produktových řad vlastní výroby, „to-go“ jídel a obecně kvalitních tuzemských polotovarů.

Alza.cz_Výdej-2-e1481983222666

Přečtěte si takéNa Alze lze ode dneška platit kryptoměnou LitecoinNa Alze lze ode dneška platit kryptoměnou Litecoin

Další důležitým krokem má být pro Sklizeno rozšíření na slovenský trh, kde by se mělo otevřít hned několik poboček, a vytvoření 500m² prodejny „nové generace“.

„V letošním roce po sobě chceme takříkajíc uklidit. Ve 2017 jsme rostli obratově především díky rozšiřování počtu prodejen a resystemingu a rebrangingu mnoha původních prodejen, letos se budeme orientovat na zvětšování nabídky, efektivity a obratu těch stávajících,” říká k chystaným plánům Borkovec.

DA1ABCFB-16EA-4065-B705-C135A5DB8B2B

Pobočka společnosti Sklizeno v brněnském obchodním centru Vaňkovka

Právě rebranding a modernizace prodejní sítě z ledna minulého roku byly zásadními aspekty pro růst Sklizena. Tehdy se po designové stránce změnily všechny prodejny, což v podstatě nazavazovalo na rebranding na Sklizeno Foods, kam spadají řetězce My Food, Náš Grunt a původní Sklizeno.

Petr_borkovec_mala

Petr Borkovec, ředitel a spolumajitel společnosti Sklizeno

Důraz na investice do dodavatelů

Svůj růst chce Sklizeno letos podpořit i pomocí investičního centra, které s investiční větví e-shopu Rohlik.cz Tomáše Čupra pod označením Rohlik.cz investment nedávno otevřely. To má sloužit zejména pro producenty farmářských a nijak nemodifikovaných potravin, kteří si zde mohou zažádat o investici a případně také o know how, výrobní prostory, logistiku či marketing.

„Plánujeme do rozvoje zajímavých výrobců tento rok investovat 200 milionů Kč s cílem zajistit si spolehlivé, kvalitní a profesionální dodavatele pro celou síť. Pokud totiž trh kvalitních potravin nebude podobně profesionální a efektivní jako ten běžný, nikdy nebude dost velký, abychom se dostali na ceny dostupné mnohem více zákazníkům,” říká Borkovec.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Pohled na největší pobočku Sklizena v ČR v OC Chodov