E-commerce

utesil-kosik

Dvoumiliardový Košík.cz rozjíždí svůj restart. Jde do regionů, kde bude rozvážet nákupy z Makra

Po vstupu majitele Makra a pod dohledem Daniela Křetínského se ztrátový Košík.cz nadechuje k růstu. Chce uspět mimo velká města.

jitkadvorakova-6-min

Jitka Dvořáková po 10 letech končí jako ředitelka CZC. Po necelém roce mění šéfa i Mall Group

Do vedení skupiny Mall Group, která patří polskému Allegru, nastupuje Jean Charreteur, jenž také povede značku CZC.

nákup

Billa testuje vlastní e-shop, slibuje dovoz nákupu do tří hodin. Zatím jen v Praze a Brně

Svůj e-shop řetězec zkouší zatím několik týdnů s tím, že až dostane dost zpětné vazby, rozšíří ho i do dalších míst v Česku.

rintel

Půlmiliardová slovenská firma pomáhá s platbami evropským e-shopům. Uspět teď chce i v Česku

TrustPay založil v roce 2009 David Rintel. Zaměřuje se na platební řešení a předloni utržil půl miliardy korun, třetina z toho byl zisk.

zoot-vydejna

Natland opouští módní online byznys. Uzdravil Zoot a teď skupinu e-shopů za stovky milionů prodává

V posledních letech investiční skupina Natland shromáždila pod jednu střechu e-shopy Zoot, Different, Bibloo a Urban Store. Nově patří Slovákům.

tom_pr_foto06-copy

Shopify jako „vyzyvatel“ Shoptetu. Globální e-shopové řešení láká stále více českých obchodníků

Původem kanadské Shopify, nejrychleji rostoucí e-commerce platforma světa, se zaměřila na Česko, kde ji využívají více než dva tisíce obchodníků.

ladislav-zizka-freshlabels-minInsider

Po problémových letech otočka. Freshlabels skončilo v zisku a investovala do něj rodina Baťových

Pokles tržeb, navyšování ztráty i zavírání kamenných prodejen vystřídal růst. E-shop se zaměřením na udržitelnou módu hlásí pozitivní výsledky.

skinners_1

Ponožkoboty Skinners loni utržily 100 milionů. O čtvrtinu míň než předtím, firma je ale spokojená

Zvláštní obuvi, která se víc podobá ponožkám než botě, se loni prodalo 200 tisíc párů. Firma s nimi chce i do Spojených států.

luigis-box

Chytrý našeptávač ze Slovenska využívá Datart, Benu či O2. Tržby Luigi’s Box se blíží 100 milionům

Po loňském propadu e-commerce šéf Luigi’s Boxu Gejza Nagy očekává, že ve druhé polovině letoška dojde k nastartování prodejů a obnovení poptávky.

vuch

Barevné kabelky a peněženky táhnou. Česká značka Vuch loni dosáhla obratu přes 210 milionů

Značka Vuch je jednou z nejrychleji rostoucích firem v Česku vůbec, přesto na následující období hledí pokorněji a mění své někdejší předpovědi.

pavel-voparil-23-2-boxedRozhovor

Ztráta je v pohodě, ale prachy nemohou dojít nikdy. Jak Pavel Vopařil v krizi zachraňoval Bonami

Online prodejci nábytku loni klesly tržby o pětinu. V druhé polovině roku ale dokázal díky restrukturalizaci, kdy také propouštěl, navýšit svůj zisk.

zalando-outlet-cologne-min

Zalando ve velkém propouští. Online prodejce oblečení se zbaví stovek lidí, viní nižší poptávku

Německá značka se přidává k firmám, jako jsou Meta, Amazon nebo Salesforce. Všechny teď říkají, že za covidu nabíraly příliš mnoho pracovníků.

mall-cz-pobocka

Polský pokus nastartovat Mall. Allegro začalo škrtat náklady, propouští v něm 40 procent ajťáků

Firma redukci počtu zaměstnanců potvrdila, oficiálně ale nekomunikuje její velikost. Úspory však hledá i díky propojování systémů svých společností.

skladon-founders

Logistický startup rozběhli díky výhře v soutěži. Teď Skladon z Ostravy posílá zboží do 170 zemí

Skladon pro 50 klientů obstarává takzvaný fulfillment, tedy outsourcing logistiky. V Mošnově své distribuční centrum rozšířil o více než polovinu.

lentiamo_jiri_urban-min

Lidé se po pandemii vrátili k nošení čoček. Díky tomu loni rostl také e-shop Lentiamo

E-shop v 17 zemích Evropy doručil přes půl milionu objednávek. Letos se nechystá na nové trhy ani otevírat optiky, chce zvýšit výkon stávajících.