Elon Musk odhalil parametry chystaného pick-upu Tesly. Má utáhnout až 136 tun

Filip HouskaFilip Houska

062718_TESLA_1
0Zobrazit komentáře

Včerejší bohatá twitterová aktivita Elona Muska opět potěšila jeho příznivce, konkrétně ty, kteří fandí automobilce Tesla. Jeden z nejambicióznějších podnikatelů současnosti a zároveň šéf startupů jako The Boring Company nebo SpaceX totiž zveřejnil řadu zajímavých, mnohdy až těžce uvěřitelných, informací ohledně očekávaného elektrického pick-upu, jehož první oficiální zmínka přišla v dubnu minulého roku.

Chystaný pick-up má být v první řadě mnohem objemnější než aktuální, běžně dostupné pick-upy. Velikost Musk vysvětluje na tom, že ke schodku, který má sloužit ke vstupu do vozidla, bude dostupný ještě jeden podpůrný schod, díky kterému se na ten první člověk dostane. Vůz má mít navíc v základu šest sedaček, podle všeho tak rozměrných, že bych se do nich vlezl i bývalý 2,20metrový wrestler André the Giant.

marcandreessen

Přečtěte si takéNový investiční fond Andreessen Horowitz vloží 300 milionů dolarů do kryptoměnových startupůNový investiční fond Andreessen Horowitz vloží 300 milionů dolarů do kryptoměnových startupů

To nejzajímavější se však skrývá pod kapotou. Musk chce do svého pick-upu vměstnat baterii, která má na jedno nabití vydržet až 800 kilometrů (podobně jako kamion Tesla Semi), přičemž dodává, že se výdrž může během vývoje navýšit (patrně externími bateriemi). Například nejvyšší konfigurace SUV Tesla Model X, která se s pick-upem jistým způsobem srovnává, má maximální dojezd přibližně 480 kilometrů. Budoucí řidiči si pak budou moci užívat svižnosti celého vozu díky duálnímu motoru a dynamickému systému zavěšení.

To nejlepší pro pracovní účely

Tesla v čele s Elonem Muskem bude s očekávaným elektrickým pick-upem cílit zejména na takovou sortu lidí, která jej využije jakožto prostředek pro náklad těžšího pracovního nářadí a materiálu. To dokazují zejména tři další prvky, které mají být nedílnou součástí celého vozu. V první řadě má mít elektrickou přípojku s napětím okolo 240 voltů, což je dostatečná kapacita k pohonu například vybavení pro těžký provoz, a vestavěný vzduchový kompresor.

Elon Musk

Avšak to, nad čím drtivá většina lidí kroutí hlavu již nyní, je kapacita tažného zařízení. Musk totiž chce, aby pick-up dokázal utáhnout náklad o hmotnosti až 136 tun (!). To je téměř čtyřikrát více než kapacita u elektrokamionu Semi a 60x více než u Modelu X.

Musk nechává rozhodovat svou fanouškovskou komunitu

Vedle toho, že pick-up bude disponovat i několika uzavíratelnými skřínkami a samoparkovací technologií založenými na 360stupňových kamerách, mohli o možné výbavě rozhodovat i samotní příznivci během diskuze na Twitteru. Ostatně samotný Musk je k tomu vyzval a návrhy se jen hemžily.

Nyní je otázkou, zdali budou nápady proměněny ve skutečnost. A vlastně zdali se pick-up na trhu v dohledné době vůbec objeví – původní plány hovořily o první polovině roku 2019, nicméně to se téměř jistě nestihne.

Foto: Thomas Hawk (Flickr); Teslanomics by Ben Sullins (reprofoto, YouTube)

Bývalý designér BMW navrhl stylové vodní kolo v podobě trimaranu

Filip HouskaFilip Houska

062718_REDSHARKBIKES_2
0Zobrazit komentáře

Jak zkombinovat silniční cyklistiku a zálibu v jachtingu? Nad touto otázkou se pozastavilo španělské designerské studio Red Shark Bikes a vymyslelo unikátní nápad, který se může osvědčit i jako skvělý tréninkový nástroj. Ve svých dílnách v přímořském katalánském městečku Roses navrhlo stylovou obdobu trimaranu, který má namísto plachet na trupu připevněn rám jízdního kola s pedály.

Právě díky umístěnému rámu kola se jezdec může posadit na sedátko, položit ruce na řídítka, zapřít nohy do pedálů a zahájit svou cyklojízdu i na vodě. Red Shark Bikes myslelo jak na profesionální sportovce, kterým vytvořilo model Sport s komfortnější řídítkovou částí a nástavbami pro maximální odpor vzduchu, tak na dobrodružné jezdce s verzí Adventure, která nabízí mnoho voděvzdorných přihrádek. Nechybí ani jednodušší model, nazvaný jako Fun, pro nenáročné zákazníky.

Optimized by JPEGmini 3.13.3.15 0x9bf27467

Přečtěte si takéAmeričanka vytvořila startup, který využívá technologie blockchainu k zamezení plýtvání jídlemAmeričanka vytvořila startup, který využívá technologie blockchainu k zamezení plýtvání jídlem

Zatímco co profesionální model Sport je vytvořen z ultralehkých karbonových vláken, těla variant Adventure a Fun jsou produkována z vysokohustotního polyethylenu. Všechny verze lze navíc složit do kompaktnějších velikostí pro přepravu a mají vysokou ochranu před nepříznivými účinky soli, což ocení zejména ti, kteří plánují výjížďky po mořích a oceánech.

062718_REDSHARKBIKES_3

Za celým konceptem, který by se na trh měl ve finální podobě dostat ještě v průběhu letošního léta, a to za ceny v rozmezí cca 6 až 12 tisíc dolarů, stojí industriální designer Josep Rubau. Ten se v minulosti podílel na návrzích aut pro německý Volkswagen, respektive BMW. Mimo jiné také navrhl vzhled sportovnímu vozu Tramontana.

milan-ondrik-cernak-2

Přečtěte si takéNadchly vás Devadesátky? Podívejte na slovenský ekvivalentNadchly vás Devadesátky? Na Netflixu je dvojice nových hitů o vzniku impéria slovenského podsvětí

Foto: Red Shark Bikes