Investiční kabelku mi manžel rozmluvil, sběratelské LEGO spolu ale stavíme, říká bankéřka Pešková
Členka představenstva České spořitelny popisuje, proč se někdy chová jako Vlk z Wall Streetu i jak coby dítě prodávala citronádu.
Daniela Pešková z České spořitelny
Daniela Pešková patří dlouhodobě mezi nejvlivnější osobnosti české finanční scény, ostatně v představenstvu největší banky – České spořitelny – sedí od roku 2016. Má v ní na starost retail, tedy kompletní pobočkovou síť. A do světa peněz ji to táhlo v podstatě od dětství, ostatně její první byznysový pokus byl jak z učebnice amerického podnikatelského snu: „Koupila jsem citróny, kelímky a brčka, z nichž jsem připravila citronádu pro turisty procházející kolem naší chalupy,“ říká.
S bankami spojila čerstvě padesátiletá Daniela Pešková celou svou profesní kariéru: v roce 1998 nastoupila do GE Money Bank (dnešní Moneta), následovala Raiffeisenbank a posledních více než 15 let působí v České spořitelně. „Už od školy mě zajímal komplexní vztah mezi produktem a prodejem na jedné straně a zákaznickou zkušeností a klientským servisem na druhé,“ říká pro CzechCrunch v rozhovoru ze série Money Makers.
Ještě předtím, než se vydala do bankovních vod, což bylo hned po ukončení studia na Vysoké škole ekonomické, si ale vyzkoušela i klasický obchod – nějakou chvíli vedla prodejnu s dřevěnými hračkami. A tam se, podle svých slov, naučila to klíčové: pochopila, že rozhodující faktor v byznysu je, jak dobře umíte řídit lidi, protože to jsou nakonec zaměstnanci, kdo rozhoduje o úspěchu a neúspěchu jakékoliv firmy.
„Řízení lidí tak, aby chápali a efektivně naplňovali obchodní strategii, považuju za svoje hlavní know-how a roli, bankéřkou se cítím až na druhém místě,“ dodává Pešková. V rozhovoru, který je navázaný i na naši konferenci Money Maker, pak prozrazuje, zda by chtěla mít investiční kabelku, že jejím vzorem je kolega Jan Hájek z Top Stocks nebo proč děti považuje nejlepší a nejhorší investici současně.