Když máte skvělý produkt, vše je snazší. Výrobce 3D tiskáren Prusa Research poradí, jak vybudovat úspěšnou značku

prusa-original-xl-1

Foto: Prusa Research

Nová tiskárna od Prusa Research

Jak nejlépe využít marketing k vybudování úspěšné značky? A jak je pro obchod a růst firmy důležitá komunita? Nejen o tom bude zítřejší online event ze série Inside Prusa Research, kde budeme probírat jednotlivá témata, se kterými se ve společnosti Prusa Research potýkají každý den. Jako první probereme content marketing a e-commerce.

Událost proběhne zítra (8. února) od 18.00 na platformě Eventee, kam se můžete připojit jak přes počítač, tak mobilní aplikaci (iOS, Android). Veškeré informace pak naleznete na facebookové události. Ještě před startem si ale přečtěte krátký rozhovor spíkrů Martina Bacha, Content Directora firmy, a Ondřeje Slámy, který v Prusa Research zastává pozici Head of Marketing.

***

Co vás nejvíce odlišuje od jiných úspěšných českých firem po stránce výroby hardwaru a modelu D2C?

Ondřej Sláma: Myslím, že dnes není moc takových, kteří produkt vyvinou, fyzicky vyrobí a odesílají do celého světa. V našem případě to navíc jde ruku v ruce se silnou komunitou 3D tiskařů, jejíž jsme součástí a zároveň ji dále rozvíjíme. Nesmíme zapomenout na skutečnost, že se jedná o moderní technologii, ve které se nám podařilo být celosvětově známou a respektovanou značkou.

Martin Bach: Snažíme se jít vlastním směrem, nebereme moc ohledy na obecné poučky a řídíme se asi více intuicí a zpětnou vazbou od komunity, než bývá obvyklé. Kolem našich tiskáren navíc budujeme komplexní prostředí – nejde jen o samotný hardware, ale také o 3D tiskařský software (PrusaSlicer), vlastní výrobu spotřebního materiálu (Prusament) nebo komunitní web s 3D modely ke stažení (PrusaPrinters.org).

Jaké nevýhody má váš model oproti tradiční cestě přes distributory?

Ondřej Sláma: Jsou odvětví, hlavně v B2B, která prostě nefungují jen na přímém vztahu. Často jsou řízené tendry, procurementem, právními omezeními a normami. Kdo se na takový trh zaměřuje, musí v něm mít prošlapanou cestičku – a to distributoři logicky mají.

Martin Bach: Vidíme především výhody a s většinou produktů, které máme nyní v nabídce, to asi tak zůstane. Ale chystáme i nové tiskárny, které budou mířit na průmyslové využití, a tam už je zřejmé, že přímý prodej přes e-shop možný nebude. Připravujeme se tedy na to, že nějaké B2B oddělení vznikne i u nás.

Co vám nejlépe funguje u produktového marketingu?

Ondřej Sláma: Na začátku stojí samotný produkt a jeho zákazník. Jsme součástí 3D tiskové komunity, nasloucháme jí a máme i bohaté vlastní zkušenosti s 3D tiskem. Stačí se projít po našich kancelářích. Skoro každý má na stole (nebo na polici) alespoň jednu tiskárnu. Tak můžeme jako firma navrhovat produkty, jejichž představení trhu je vlastně už jen další logický krok. Pojmenujete to, co dávalo smysl vyrobit. Videa na našich kanálech, recenze z trhu, word-of-mouth a hromada dalších střípků pak dohromady dává celkovou image a povědomí.

Martin Bach: Nejlépe funguje mít skvělý produkt. To naštěstí máme, takže pak už je všechno kolem mnohem snazší.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.