Nejlepším e-shopem je Knihobot, lidé mají nejraději online Lidl. Heureka vyhlásila ShopRoku

„České e-shopy patří kvalitou poskytovaných služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je náročný,“ říká šéf Heureky Tomáš Braverman.

knihobot3Event

Foto: Knihobot

Hlavní tváře startupu Knihobot: Dominik Gazdoš, Pavel Pekař a David Gazdoš

Najít, vyhlásit a ocenit nejkvalitnější a nejpopulárnější e-shopy na českém internetu. Takový je cíl soutěže ShopRoku, kterou již třináct let organizuje nákupní rádce Heureka. Absolutní Cenu kvality získal e-shop s knihami z druhé ruky Knihobot, Cenu popularity mezi zákazníky obhájil online obchod supermarketu Lidl. Oceněni byli ale i další hráči, a to také v nové kategorii věnované udržitelnosti.

„České internetové obchody patří kvalitou poskytovaných služeb mezi evropskou špičku, protože český zákazník je velmi náročný. Cílem soutěže je tyto projekty ocenit a poděkovat jim. Zároveň chceme vítěze označit i pro zákazníky,“ popisuje myšlenku soutěže Tomáš Braverman, ředitel Heureka Group.

Absolutním vítězem Ceny kvality se stal Knihobot, antikvariát 21. století zaměřený na výkup i prodej knih z druhé ruky. Loni jej v dalším rozvoji podpořil investiční fond Miton částkou 15 milionů korun a celkem vyrostl čtyřnásobně, když utržil 76 milionů korun a prodal přes půl milionu knih.

Cena kvality je udělována na základě zkušeností, recenzí a hodnocení zákazníků v uplynulém roce. „Vloni udělili zákazníci přes 6,5 milionu recenzí,“ doplňuje Braverman. Mezi dalšími letošními oceněnými jsou například i online obchody Reiker-shop.cz, Notino, 4camping a Eva.cz.

Uživatelská zkušenost i obchody s přesahem

V Ceně popularity, v níž rozhodují hlasy internetových uživatelů, kteří je mohou poslat třem svým nejoblíbenějším značkám, se absolutním vítězem podruhé v řadě stal e-shop Lidlu. „V Ceně popularity bylo letos uděleno přes 150 tisíc hlasů,“ říká Braverman. Mezi dalšími vítězi se objevily například e-shopy Cityzenwear, Manboxeo nebo Růžový slon.

Další Cenu Heureky, která oceňuje projekty se zajímavým příběhem, přesahem, neotřelou myšlenkou či originálním počinem, udělila odborná porota e-shopu Econea se zaměřením na šetrnou a ekologickou kosmetiku a drogerii. Jeho šéf Pavel Milan Černý přitom tvrdí, že nejekologičtější je nevyrábět nic.

Na druhé místo porota poslala e-shop Kidtown, jehož sortiment tvoří hračky podporující rozvoj dětí. Na třetím místě skončil obchod Ošetřeno.cz. Ten se zaměřuje výhradně na prostředky ochrany a výživy rostlin na přírodní bázi, které jsou vhodné pro oblast ekologického zemědělství.

Nově vyhlašovanou kategorií byl v letošním roce Udržitelný e-shop. V něm byly oceněny hned tři projekty. A to online obchod Biopekárny Zemanka, zmiňovaná Econea a Nákup na dobro.

„Udržitelnost pro nás znamená komplex všech činností a aktivit e-shopu. Kromě uvědomělého přístupu založeného na udržitelném provozu se jedná také třeba o etické chování k zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům a samozřejmě také o šetrnost k životnímu prostředí,“ dodává Braverman.

Peter Brejčák

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.

Redaktor CzechCrunche, Slovák píšící česky. Buzzwords: startupy, technologie, byznys, e-commerce.