Pomoc restauracím se osvědčila. České Speedlo se svým objednávkovým systémem vyrostlo na desítky milionů

Filip HouskaFilip Houska

benisek-speedlo

Foto: Speedlo

Richard Beníšek, šéf českého startupu Speedlo

0Zobrazit komentáře

Špatně předané objednávky jídla do kuchyně, nesprávně přepsané adresy doručení i neustálý stres za telefonem. I když dnes už existují efektivnější způsoby, jakými mohou restaurace řešit objednávky, některé podniky stále fungují na starém „dobrém“ manuálním přístupu. Nejen na ně se už třetím rokem zaměřuje česká služba Speedlo, které chce manuální práci restauratérů zmírnit. A loňský rok potvrdil, že se jí to daří.

Ve zkratce nabízí Speedlo ucelené řešení pro jakékoliv restaurační podniky, které chtějí mít všechny potřebné procesy co nejvíce zautomatizované. Od zajištění celé transakce od objednání, zúčtování pokladnou a platební brány přes předání objednávky do kuchyně až po převzetí hotového jídla řidičem, kterého může restaurace sledovat, kde se právě nachází, a podle toho chystat další objednávky.

„Dá se říct, že pro restaurace řešíme celý ‚život‘ objednávek. Dokážeme je i dostávat do kuchyňských obrazovek nebo je automaticky markovat bez přepisování. A pokud má zákazník radost nebo si na něco stěžuje, zvládneme to majiteli hned vyřídit,“ uvádí pro CzechCrunch šéf Speedla Richard Beníšek a zmiňuje, že klíčovým prvkem je i zajištění objednávacích aplikací nebo e-shopů.

speedlo-2

Foto: Speedlo

Pokladna, kterou si podniky mohou od Speedla přiobjednat

Pokud restauratér chce, může si od Speedla nechat vyvinout platformu, ve které bude mít zahrnuté jak menu, tak i informace o věrnostním programu nebo různé slevové akce. V případě, že už vlastní objednávací aplikaci má, Speedlo ji pro něj integruje, přičemž pracuje i s objednávkami z Dáme jídlo a rozjednanou spolupráci má také s Woltem, další food delivery službou na českém trhu.

Právě díky této nabídce zažilo Speedlo vydařený rok 2020, kdy byl kvůli vládním opatřením zakazujícím fyzický provoz restaurací zvýšený zájem o rozvozové služby. Za loňské období navýšilo počet aktivních provozů na více než 500 a s tím, jak proplouvá do větších měst, roste i počet denně přijatých objednávek a zvyšují se tržby.

Pro větší tržby do větších měst

Když Speedlo začínalo, soustředilo se výhradně na regiony, respektive malá města a vesnice, které mohly mít k modernějším objednávkovým systémům ztížený přístup. Teď ale Beníškova firma mění svou strategii a chce sílit primárně ve velkých městech, především v Praze. „Robustnost našeho řešení pro řízení provozu restaurace a vzájemná integrace nám nyní umožňuje cílit bez větších omezení velmi plošně,“ zmiňuje ředitel Speedla.

I proto hlásí, že se přes něj loni prodalo jídlo v hodnotě 400 milionů korun a s tržbami se pohybují v nižších desítkách milionů korun, byť skončili v plánované ztrátě ve výši dvou milionů korun. „Letos s majiteli cílíme na to, aby se přes nás protočily minimálně 1,4 miliardy korun z objednávek jídla,“ vyhlíží Beníšek a dodává, že meziroční růst pravidelně se opakujících měsíčních tržeb (MMR) byl zhruba na 2,5násobku.

Očekávanému úspěchu pro rok 2021 nahrává i fakt, že v prvních letošních měsících Speedlo navýšilo počet průměrných denních transakcí na 9,5 tisíce, což představuje přibližně tři miliony korun za den v tržbách restaurací. Oproti průměru loňského roku jde o nárůst o 80 procent, přičemž polovina transakcí byla realizovaná přes aplikace, které Speedlo pro své klienty vyvinulo.

„Pokud bychom letos už nerostli a jen udržovali aktuální traffic objednávek, budeme přes jednu miliardu korun v objemu tržeb objednávek restaurací. To ale v plánu nemáme, chceme do toho stále více šlapat,“ dodává Beníšek, který zmiňuje, že vydělávají hlavně na měsíčních poplatcích za užívání nabízených modulů a procentech z každé objednávky, jež z aplikace přijde.

speedlo-3

Foto: Speedlo

V aplikaci může restauratér sledovat, kde se kurýr s jídlem právě pohybuje

Na místě je ale otázka, v čem má Speedlo výhodu oproti jiným. Beníšek pro CzechCrunch jednoznačně uvádí, že sice existují poskytovatelé podobných služeb (od e-shopů přes pokladní systémy až po nástroje pro dohled na vozy kurýrů), ale nikomu se to ještě nepodařilo spojit dohromady, aby provozovatelé restaurací nemuseli řešit různá propojení. „Chceme, aby se soustředili jen na svůj byznys. V tom jsme unikátní,“ vysvětluje.

I proto věří, že když se tento balíček, který detailně popisuje na webu firmy, spojí se zájmem restaurací, mohou se stát zásadním hráčem na gastronomickém trhu. „Loni bylo víc než kdy jindy vidět, že to, co děláme, má smysl. Digitalizace v restauracích je teď celkem buzzword, na který jsou majitelé pomalu alergičtí, protože jim je naprosto cizí. Minulý rok nám ale ukázal, že to jde. Jen nesmíme být namistrovaní ajťáci, ale opravdoví partneři podniků,“ zmiňuje Beníšek.