Simulátor bezdomovce z Ostravy získal desítky milionů. Teď díky nim vzniká barbar Conan po česku
Ostravské studio Perun Creative představuje fantasy novinku Kromlech. Její vývoj financuje díky úspěchu své předchozí hry Hobo: Tough Life.
Tenhle příběh začíná bezdomovectvím. Tři čeští vývojáři spojili síly a před čtyřmi lety stvořili velice neobvyklou hru – simulátor bezdomovce. Tenhle kuriózní námět byl tak úspěšný, že studio vydělalo dost peněz na komfortní vývoj dalšího projektu, který slibuje pořádnou sílu. Bude to totiž takový barbar Conan po česku.
Jan Polach, Roman Valenta a Jiří Vašica založili ostravské studio Perun Creative už v roce 2017, čtyři roky nato vypustili do světa hru Hobo: Tough Life. Teď, o další čtyři roky později, představují svou novinku Kromlech. Akční hru na hrdiny, která míchá temné fantasy, meče, magii i keltskou mytologii. „Jako důležitou inspiraci si bereme barbara Conana,“ říká pro CzechCrunch zástupce studia Pavel Makal.
Na Kromlechu nicméně už nepracuje jen hrstka vývojářů, ale pětadvacet lidí. Bezdomovecká hra totiž navzdory svému námětu přinesla tvůrcům dost peněz. Před dvěma lety hlásili celkové tržby kolem 130 milionů korun a půl milionu prodaných kopií. „Dnes už jich je osm set tisíc,“ přidává aktualizaci Makal. Aktualizací si mimochodem prošel i on sám – dlouhé roky v herních redakcích nedávno vystřídala právě práce v Perunu.
Co úspěch Hoba znamená pro barbara Conana po česku? „Kromlech má rozpočet v řádu desítek milionů korun,“ prozrazuje Makal. „Je to podstatně ambicióznější projekt,“ dodává s odkazem na takzvané „dvouáčkové“ tituly – tedy takové, které nepatří do „tříáčkové“ ligy nejvyšších rozpočtů, ale zároveň nejde o laciné hříčky poháněné spíš nadšením než financemi.
„Zisky z Hoba pokrývají náklady na vývoj, ale logicky na to nelze spoléhat donekonečna,“ dodává Makal. Nekonečné práce na Kromlechu – to slovo mimochodem označuje keltský kamenný kruh – skutečně být nemají, do předběžného přístupu by měla hra vstoupit začátkem příštího roku. Fantasy s keltským nádechem míří jak na PC, tak na konzole současné generace.
Naší inspirací je také starý dobrý Gothic. Nebo polozapomenuté RPG Severance: Blade of Darkness.
Hráči se v Kromlechu stanou válečníkem Cronachem, který se z neznámého dobrodruha vypracuje na věhlasného hrdinu. Nejen tím leckomu připomene právě už zmiňovaného Conana, ale zajímavou inspiraci si tvůrci berou i z videoherního světa. „Jednou z nich je třeba starý dobrý Gothic,“ zmiňuje Makal kultovní fantasy hru na hrdiny neboli RPG.
„Ne snad z pohledu samotné hratelnosti, ale především skrz design prostředí, kde je relativně úsporný herní prostor – v porovnání s moderními hrami s otevřeným světem – napěchován smysluplným obsahem a bude hráče lákat k objevování,“ vysvětluje PR manažer Perunu.
Další přiznaný vzor by měl potěšit především herní znalce a fajnšmekry. „Je to stařičké pozapomenuté akční RPG Severance: Blade of Darkness, které ve své době oplývalo velmi uspokojivým soubojovým systémem se směrovými útoky, jež umožňovaly odsekávání končetin protivníků,“ přibližuje Makal.
A do hratelnosti Kromlechu možná trochu překvapivě promluví i zdroj úspěchu studia, tedy bezdomovecký simulátor Hobo: Tough Life. Ne snad, že by bojovník Cronach získával peníze z popelnic a kolem nádraží… „Ale určitý vliv hráči najdou z hlediska nelineárního způsobu vyprávění příběhu,“ uzavírá Pavel Makal z Perun Creative.
Top novinky ze světa her
🚇 Že Brno nemá metro? Ale kdepak! Vývojář Spytihněv, kterého známe díky socialistické střílečce Hrot, chystá novinku pojmenovanou Brno Transit. Půjde o „psychologický horor o strojvedoucím v zácviku,“ který uvízl v metru.
🥵 Je to asi nejznámější česká survival hra s otevřeným světem. Teď vývojáři oznámili, že do DayZ přibude další rozšíření, tentokrát plné horka a písčitých plání. O tom, jak titul studia Bohemia Interactive vznikl, se rozepsala naše kolegyně Míša.
🎙️ Alžběta Trojanová a Mikoláš Tuček jsou zpět! Nevrací se ale v Re-Playi, místo toho dvojice rozjela Poslední Podcast. První díl je už venku.
🕵️ Zatímco se svět pořád dohaduje, kdo by mohl hrát nového filmového Jamese Bonda, konkrétnější obrysy má ten videoherní s názvem 007 First Light. Jak píše magazín Vortex, vypadá to, že mladičký agent 007 se vydá i na Slovensko a do Tater.
💰 Medián mezd řadových zaměstnanců kolosu EA klesá. Šéf společnosti si mezitím vydělal o pět milionů dolarů víc než rok předtím (za jeden rok to bylo celkem 31 milionů dolarů v hotovosti a akciích), informuje reportér Stephen Totilo, který přidal i dlouhatánský graf.
🔥 Jestli se schováváte před horkem u počítače nebo konzole, můžete si doplnit zásoby: Steam rozjel velký letní výprodej, ve kterém najdete slevy třeba i na letošní novinky jako druhé Kingdom Come nebo japonský Assassin’s Creed. Příští týden si zase můžete zavzpomínat na dětství, protože vychází balíček remaků třetího a čtvrtého Pro Skatera s Tonym Hawkem (a najdete ho i v Game Passu).
📉 Minulý týden to byly náznaky, teď je to jisté. Microsoft rozjíždí další kolo vyhazovů. Celkem o práci přijde devět tisíc lidí, škrty zasáhnou i herní divizi – která se pracovníků zbavuje už počtvrté za dva roky…























