Škoda si pro letošní rok přichystala dvě opravdu velké premiéry. Zatímco nová generace SUV Kodiaq se již představila, nový Superb na své odhalení ještě čeká. Mělo by se tak stát již tento čtvrtek. A Škoda v novém videu naznačuje, na co se můžeme těšit. Proměněný Superb slibuje některé tradiční prvky, ale i inovaci v podobě řazení pod volantem.
Mohlo by se přitom zdát, že kromě exteriéru a motorizace již nemá Škoda čím překvapit, interiér novinky byl totiž odhalen před několika týdny, jenže mladoboleslavská fabrika nyní ukázala, že to není docela pravda. Na upoutávkovém videu Škoda odhaluje nejen linie nové generace modelu, který již tradičně dorazí v karosářských verzích kombi i liftback, ale představila novinku v podobě ovladačů Smart Dials. Jde o klasické fyzické prvky, kterými Škoda míří tak trochu proti proudu.
Zatímco jiné automobilky sázejí spíše na minimalismus a digitalizaci, Škoda se rozhodla i z důvodu vyšší bezpečnosti cestujících ve voze neopouštět systém manuálního ovládání, který zkombinovala s některými digitálními funkcemi.
Foto: Škoda Auto
Skica interiéru nového Superbu
Nicméně spolu s těmito ovladači najdou majitelé nové generace Superbu ve voze i další inovaci. Stačí jen sáhnout pod volant na místo, kde se obvykle nachází páčka pro ovládání stěračů a ostřikovačů vozu. Tu v nové generaci však střídá volič převodovky, tedy věc pro Škodu inovativní.
Video dále poodhaluje některé prvky nového designového jazyka Modern Solid a také přepracované světlomety. Novinka bude nabídnuta v celkem šesti motorových variantách, mezi kterými nebude chybět plug-in hybrid či mild-hybridní pohon.
Jsou nabušení, velcí, a přitom se pohybují opravdu rychle. Jsou to jednoduše tvrdí hoši. Řeč je o hráčích ragby, ale také o novém Defenderu 110. Offroad, který vyrábí automobilka Land Rover, je sponzorem letošního mistrovství světa v ragby. Tento sport a samotné auto toho ale mají společného, zdá se, mnohem víc.
Logo Defenderu mohou diváci spatřit při každém zápase, ať už se hraje na kterémkoli stadionu ve Francii. My jsme se vydali do francouzského Nice, kde má mimochodem Defender i vlastní dům. Co dům! Je to spíš hacienda s bazénem, která se vznáší nad Azurovým pobřežím.
Tuto část Francie si můžete užít i jinak než rozjímáním. Na Azurové pobřeží se většinou jezdí na filmové festivaly nebo k moři (do Cannes), na turistiku s Četníky (Saint-Tropez) anebo na nákupy (Nice).
Jsou tu samozřejmě ještě všechna ta městečka, kde se inspiroval Van Gogh, Picasso nebo Cézanne. Možná proto si ani neuvědomíte, že Azurové pobřeží jsou také hory. Žádné kopečky. Nejvyšší vrcholky jsou až tři tisíce metrů nad mořem.
Foto: Land Rover
Nový Defender 110 je opravdový velikán
A právě tady, v horách nad Nice, jsme se projeli novým Defenderem 110. Offroad má heslo „Vezměte si s sebou vše potřebné a vyrazte, kam jen budete chtít.“ A opravdu, zvenku i zevnitř to rozhodně vypadá, že si s sebou můžete vzít cokoli a vydat se na cestu. Všechno se tam totiž vejde.
Defender 110 je opravdový velikán. Když na to přijde, na střechu si můžete postavit stan. Za jízdy střecha unese 168 kilo, když ale auto stojí, zvládne klidně i tři sta. Pro rodinu tedy ideální. Dovnitř se vejde množství lidí. Ke standardním pěti má totiž vzadu možnost přidat ještě dvě sedačky.
My ale nic z toho nepotřebujeme. Jedeme se jen tak projet po malých, křivolakých uličkách, serpentinách a vesničkách v horách. Verze 110 měří na délku skoro pět metrů. Bez kola. S ním je to dokonce o trochu víc než pět metrů. Na šířku Defender měří skoro dva metry a na výšku má skoro stejně. Sedíte tedy v autě, které má úctyhodné rozměry a před vámi jsou uličky dělané na Fiat 500.
Jenže Defender 120 je něco jako nejlepší ragbisti. Váží a měří opravdu hodně. Když se ale rozběhnou, jako by nakonec vážili a měřili polovinu. Když tak sednete za volant nového Land Roveru, křivolaké uličky se zničehonic nafouknou. A to auto je neuvěřitelně mrštné.
Pravda, hned na začátku jízdy jsme to vzali o patník. Snad to souvisí s tím, že autorka má vlasy trochu blonďaté, nebo s tím, že v Nice jsou patníky leckde nebezpečně vystrčené do silnice. Tak jako tak, s Defenderem to neudělá nic. Má malou rýhu, kterou lze odstranit nasliněným prstem. Dál už to jede jako po másle. Serpentina sem, serpentina tam, Defendera nic nevykolejí.
Anglie vítězná
Offroad má samozřejmě spoustu vychytávek, díky kterým je cesta snazší. Tak třeba zpětné zrcátko je vybavené živým přenosem obrazu z kamery. Člověk ani nemá hrůzu v očích při pomyšlení, kolik toho asi tak Defender sežere. Stodesítka je totiž hybrid. Baští tedy okolo deseti litrů na sto kilometrů.
Pokud budeme mluvit v dalších číslech, pak je Defender 110 vybavený elektrickým motorem s výkonem 104 kilowattů a čtyřválcovým zážehovým motorem o výkonu 300 kilowattů. Na elektřinu dojede obr až 51 kilometrů a dobije se zhruba za půl hodiny. Z nuly na sto se pak dostane za 5,6 sekundy, což, co si budeme povídat, v horách nad Nice zrovna neocením.
To, že se Defender až náramně podobá těm nejtvrdším sportovcům, si můžu ověřit hned večer, a to přímo na zápase mistrovství světa v ragby. Tenhle večer hraje Anglie s Japonskem. Tak nějak se samozřejmě ví, kdo z této dvojice vyjde jako vítěz. Tento den vyhrává Anglie už podruhé.
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.