Voyo dotahuje v regionu Netflix, už má milion předplatitelů. Většina je z Česka a Slovenska

Voyo působí na šesti trzích, skupina CME z impéria PPF s ním má velké plány. Vznikly pro něj už bezmála čtyři desítky původních seriálů.

Luboš KrečLuboš Kreč

hojer

Foto: Voyo

Záběr ze seriálu Metoda Markovič: Hojer

0Zobrazit komentáře

Didier Stoessel, šéf středoevropské mediální skupiny CME, jejíž součástí je i televize Nova, loni touto dobou vyhlásil, že chce mít do roku 2025 milion předplatitelů streamovací služby Voyo v Česku a na Slovensku. A tomuto cíli už jsou velmi blízko: milionovou hranici už lokální konkurence Netflixu pokořila v součtu všech platících klientů v šesti zemích, kde působí. Česko a Slovensko ovšem v absolutních číslech hrají prim.

Půlmilionové hranice na původně domácích trzích v Česku a na Slovensku Voyo, které CME před několika lety restartovala ze skomírající online služby ve svou digitální vlajkovou loď, dosáhlo loni v únoru. Na konci roku 2023 pak ohlásilo, že předplatitelů už je přes 650 tisíc. Během prvních dvou měsíců letoška došlo k dalšímu nárůstu minimálně o desítky tisíc uživatelů.

„Koukáme na Voyo jako na skupinovou aktivitu. Takže můžu potvrdit jen trend… největší driver jsou Česko, Slovensko a Slovinsko,“ odpověděla mluvčí CME Michaela Papežová na dotaz CzechCrunche, kolik přesně z milionu předplatitelů připadá na Česko, respektive na Slovensko. Sice neexistují přesná a porovnatelná data, ale Voyo je s největší pravděpodobností v Česku spolu s Netflixem jasným lídrem streamingových služeb, které si podle odhadů statistiků předplácí přes 35 procent populace.

To, že zdejší trh je pro CME extrémně důležitý, potvrdil už loni v rozhovoru pro CzechCrunch přímo Didier Stoessel, který je kromě toho, že vede CME, zároveň i investičním ředitelem finanční skupiny PPF. Ta Novu včetně její nadnárodní matky získala v roce 2020 a naordinovala jí mnohem větší důraz na digitalizaci.

„Voyo je v Česku a na Slovensku asi o 40 procent větší než v Rumunsku, které je pro nás v tomto ohledu druhý nejdůležitější trh. Ty další jsou ještě mnohem menší,“ řekl francouzský manažer. V době, kdy PPF převzala Novu a spol., mělo Voyo celkem 135 tisíc předplatitelů – takže k dnešku vyrostlo sedmkrát.

„Vzestup SVOD (streamingové služby – pozn. red.) změnil podobu mediálního průmyslu. Diváci jsou hladoví po novém obsahu a vidíme, že tento trend stále roste nejen v Česku, ale napříč našimi trhy. Věřím, že za diváckým úspěchem Voya stojí to, že probíhající změny odvětví dokážeme vzít za své a investujeme na správných místech,“ prohlásil zástupce generálního ředitele CME Dušan Švalek.

Od roku 2021 už vzniklo napříč šesticí trhů – Česko, Slovensko, Slovinsko, Chorvatsko, Bulharsko, Rumunsko – 37 původních seriálů a pořadů, které byly primárně určené pro nováckou obdobu Netflixu.

iveta

Foto: Voyo

Záběr ze seriálu Iveta

Na českém Voyu momentálně sklízí úspěch nejnovější série Metoda Markovič: Hojer. Česko-slovenská produkce zachycuje dopadení jednoho z nejděsivějších vrahů normalizačního Československa legendou pražského prvního oddělení, Jiřím Markovičem. Hodně diskutovaný byl i seriál Extraktoři.

Opět platí, že i při produkci pořadu s nálepkou Voyo Original hraje prim Česko a Slovensko, nicméně podobně jako v případě detailního počtu předplatitelů ani v tomto ohledu nechce skupina CME rozkrýt, kde a kolik seriálů vzniklo.

„Třicet sedm Voyo Originálů bylo vyrobeno ve všech zemích dohromady. Některé Voyo Originály se překlápějí a dávají k dispozici do dalších zemí. A jiné vznikají přímo v koprodukcích, například Hojer, Extraktoři nebo Iveta a další jsou česko-slovenská produkce,“ uvedla Michaela Papežová.