V minulém týdnu jsme se zmiňovali o tom, že jeden z největších tuzemských online obchodů, Alza.cz, Aleše Zavorala, spouští platbu v bitcoinech přímo na pobočkách nebo koketuje s konkurencí Netflixu pronájmem celých sérií seriálů. Dnes ale přišla další novinka, která je pro online obchod značně nestandardní.
Tou je prodej automobilů – konkrétně Alza začíná s elektromobilem Volkswagen e-Golf, který je až do konce června vystaven v showroomu v pražských Holešovicích. Elektrická verze Volkswagenu Golf nabízí dojezd až 300 kilometrů a nabitím do 80 procent během 45 minut. Alza si od kroku slibuje podporu prodeje elektromobilů v Česku a vstup do zcela nového segmentu se zajímavou marží.
Zatím není jisté, jestli bude e-Golf jediným nebo firma postupně svoji nabídku rozšíří. V klasické nabídce e-shopu momentálně vůz zalistován není, objeví se tam do několika týdnů – prodej jako takový bude probíhat čistě online s doručením k zákazníkovi do dalšího dne.
Google dnes oficiálně představil veřejnosti startupy, které se probojovaly do čtvrtého kola jeho programu Launchpad Accelerator. Šestiměsíční mentoring pod vedením největších expertů ze svých oborů, který byl navíc zcela poprvé nabízen projektům v Africe a Evropě, získali mimo jiné i rovnou dva čeští zástupci – sociální herní platforma Gamee a aplikace na správu financí Spendee.
Oba dva projekty původně pocházejí z rukou pražského studia Cleevio, avšak dnes už tvoří samostatné entity. Gamee, dnes pod vedením CEO Boženy Řežábové, už navíc nedávno získalo investici ve výši 2 milionů dolarů od Credo Ventures a Initial Capital.
V případě akcelerátoru od Googlu jsou mezi benefity kromě úzké spolupráce i 50 tisíc dolarů v hotovosti bez vzdání se podílu ve firmě, kredit na služby Googlu, pomoc s marketingem, ale i dvoutýdenní cesta do sídla Google v Silicon Valley.
Tisková konference, kterou u této příležitosti pořádal Google v pražské Galerii Kvalitář, byla pojata ze širšího hlediska a celkově představila všechny možnosti, které tento technologický gigant pro vývojáře a začínající podnikatele nabízí. Jako první přivítala publikum ta nejpovolanější, Taťána le Moigne, ředitelka českého a slovenského Googlu. Za sebe zveřejnila čísla o projektu Digitální garáž, který byl spuštěn před rokem a oproti cíli 20 tisíc absolventů se nyní certifikátem od Googlu může chlubit 50 tisíc lidí v Česku a na Slovensku.
Taťána Le Moigne
Jozef Vodička, regionální ředitel Google Developers, nadále představil program Google Developer Groups, který pomocí workshopů, přednášek a sdíleného know-how sdružuje skupiny nezávislých vývojářů. Informoval i o nadcházejících konferencích Google Developer Days a Women Techmakers Event.
Se startupy hned v několika fázích
Luděk Motyčka, ředitel marketingu Googlu pro střední a východní Evropu, sdílel data z podnikatelského průzkumu. Podle něho je v CEE regionu 1,5 milionu konkurenceschopných vývojářů, z toho 100 tisíc v Česku. Převážná část z nich (65%) však nepodniká a je v zaměstnaneckém poměru.
Došlo i na téma genderové vyváženosti – vývojářky prý v českém prostředí tvoří 9% ze všech vývojářů, přesto ale právě mezi absolventy Digitální garáže je poměr vyrovnaný. Motyčka dále uvedl, že Google chce pomáhat nebo už pomáhá startupům hned v několika fázích – v raném stádiu, ve stádiu růstu i v stádiu expanze. Právě do té poslední pak patří Google Launchpad Accelerator, který vede v Evropě Ola Krainski.
Jan Částek z Gamee i David Nevečeřal ze Spendee posléze dodali, že se na spolupráci velice těší a že očekávají, že budou moci naplno a co nejdřív využít přístupu ke špičkovým nástrojům Googlu.
Ola Krainski při představování Launchpad Accelarator
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu … Číst dále
Pomocí cookies ukládáme vaše nastavení a preferencí, analýze návštěvnosti našich stránek, zprostředkování funkcí sociálních médií a k personalizaci obsahu. Informace o užívání našich stránek také dále sdílíme s našimi obchodními partnery z oblasti sociálních médií, reklamy a analytiky. Za tyto webové stránky a soubory cookies odpovídá CzechCrunch s.r.o. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Nastavit preferované cookies
Vždy, když navštěvujete jakoukoliv webovou stránku, stránka může ukládat nebo získávat informace z vašeho prohlížeče, zejména formou souborů cookies. Tyto informace se mohou týkat vás, vašich preferencí nebo vašeho zařízení a jsou užívány převážně k zajištění vámi očekávaného chodu stránek. Takto získané informace vás obvykle přímo neidentifikují, ale mohou vám zprostředkovat personalizovanější zkušenost při užívání našich stránek. Protože respektujeme vaše právo na soukromí, můžete zakázat některé druhy cookies, které nejsou k využívání našich stránek nezbytné. Pokud se však rozhodnete některé cookies zakázat, může mít tento krok vliv na vaši uživatelskou zkušenost stránek a námi nabízené služby. Aktivací níže uvedených souborů cookies vyjadřujete souhlas s tím, že vaše osobní údaje mohou být převedeny do třetích zemí. Více informací naleznete na následujícím odkazu.
Možnosti předvolby jednotlivých cookies
Naprosto nezbytné cookies
Nezbytné cookies zajišťují klíčové funkce webových stránek jako jsou zabezpečení, správa sítě, přístupnost a základní statistiky o návštěvnících, takže není možné je vypnout. Prohlížeč můžete nastavit tak, aby blokoval soubory cookie nebo o nich posílal upozornění (tato skutečnost však může mít vliv na fungování stránek).
Pokročilé analytické funkce
Nástroje třetích stran, které nám umožňují zlepšovat fungování webových stránek pomocí zasílání zpráv o tom, jaký způsobem stránky užíváte. Tyto cookies však shromažďují údaje způsobem, který nikoho přímo neidentifikuje. Pokud tyto cookies nepovolíte, nebudeme vědět, kdy jste navštívili naši stránku.
Funkce a preference
Funkční a preferenční cookies umožňují použití pokročilého webového obsahu a pokročilých funkcí a zároveň nám také umožňují ukládat vaše nastavení a preference.
Cílené soubory cookies
Díky těmto cookies vám můžeme zobrazovat personalizované nabídky, obsah, jakož i reklamní obsah, na základě vašich zájmů na našich webových stránkách, na stránkách třetích stran a na sociálních médiích. Neukládají ale vaše osobní informace přímo, nýbrž přes jedinečné identifikátory prohlížeče a internetového zařízení. Pokud je nepovolíte, bude se vám zobrazovat na stránkách méně cílená reklama.