Český Madmonq získal další desítky milionů. Jeho výkonnostní pilulky pro hráče her letí i ve Francii

Madmonq chystá nový doplněk stravy pro hráče a posiluje pozici za hranicemi. Velké naděje vkládá do Francie, kde je obří herní komunita.

madmonq_michal2

Foto: František Weiss

Michal Noga, zakladatel startupu Madmonq

Stejně jako se musí soustředit zaměstnanci v kancelářích nebo studenti ve škole, tak i profesionální hráči videoher se potřebují koncentrovat na hru a dělat maximum pro to, aby jejich tým dosahoval úspěchů. Právě se soustředěním pomáhají tisícovkám esportovců i tabletky od českého startupu Madmonq, který nyní oznámil velkou investici, díky níž by se o jeho produktech mělo dozvědět ještě více lidí a herních organizací.

Na další růst i vývoj nových typů tabletek pro soustředění při hře Madmonq získal 1,3 milionu eur, respektive 32,6 milionu korun. Na nové investici, která navazuje na několikamilionovou finanční injekci z loňského dubna, se podílelo hned několik investorů, jmenovitě Presto Ventures, Scale International a Reflex Capital pod taktovkou Ondřeje Fryce. Svou investici navýšili o 100 tisíc eur i pokeroví hráči Bertrand „ElkY“ Grospellier a Lex Veldhuis.

„Madmonqu se daří budovat lovebrand díky jejich skvělému produktu a nekonvenční komunikaci. Nadchla nás jejich vize, tah na branku a energie zakladatelů a věříme, že i s naší pomocí se jim podaří expandovat do celého světa a změnit pohled na zdraví nejen mezi hráčskou komunitou,“ komentuje Fryc aktuální investici, která má firmě mimo jiné otevřít dveře k investičnímu kolu Series A, jež očekává v horizontu jednoho roku.

S novými desítkami milionů korun má Madmonq, který před pěti lety založil Michal Noga, několik plánů. V první řadě mají posloužit na zvyšování povědomí o důležitosti zdraví ve světě gamingu, což je poměrně přehlížený, ale zásadní aspekt. Profesionální hráči počítačových her se totiž často ocitají ve stresových situacích, s čímž mají pomáhat i právě zmíněné pilulky, díky kterým firma loni dosáhla obratu 1,5 milionu eur a letos cílí na pět milionů.

Část peněz plánuje Madmonq investovat zpět do vývoje nových produktů. Dosavadní nabídku tvoří aktuálně dva typy doplňků – vedle toho původního i varianta pod označením Champion, která je napěchovaná látkami, díky nimž má pomáhat zlepšovat „celkové zdraví hráčů“. A jak spoluzakladatel a marketingový ředitel firmy Petr Andrýsek zmiňuje pro CzechCrunch, je o ni velký zájem. Boduje také s předplatným.

madmonq

Foto: Madmonq

Pilulky pro zlepšení výkonnosti i koncentrace hráčů her

„Chystáme novinku, u které ale zatím nechci být moc konkrétní. Zatím je ve fázi prototypu, a pokud vše půjde podle plánu, svět ji uvidí možná už v říjnu. Půjde o další supplement,“ dodává pro CzechCrunch Andrýsek. Madmonq bude chtít nadále posilovat tým a také se rozšiřovat za hranice. Už teď například působí ve Francii, kde má již první tisíce zákazníků (v Česku jich má přes čtyřicet tisíc). Oblíbenosti tabletek napomohlo i užší propojení s tamní herní scénou.

„Největší důraz po stránce zahraničních trhů klademe právě na Francii. Chceme jet i ostatní trhy, ale ve Francii vidíme největší potenciál. Právě kvůli její gamingové komunitě. V plánu máme i Spojené státy, které by mohly přijít na řadu s dalšími investičními koly,“ doplňuje Andrýsek, jenž stojí za agenturou Socialsharks a aktivně participuje na propagaci esportu nejen v Česku. Jeho esportový tým Brute loni koupil výrobce energetických nápojů Semtex.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.