E-commerce

Andrea Hurychová stála u zrodu influencer marketingu v Česku. Teď agenturu prodala Vargově Lafluence
WeDigital přechází pod křídla startupu Lafluence. Podle vyjádření vzniká největší marketingová společnost v zemi se zaměřením na influencery.

Platební brána GoPay roste i po prodeji Francouzům, v tržbách překonala půl miliardy
Zisk poskytovatele platebních bran loni klesl o pětinu, ale udržel se nad hranicí sto milionů korun. Kromě majitele se změnil i ředitel firmy.

Online supermarket Košík.cz vyrostl na 2,3 miliardy korun. Ztráta se prohloubila na 565 milionů
Od jara už v Košíku není investiční skupina Rockaway, ale jen Daniel Křetínský a Metro. Kumulovaná ztráta firmy přesáhla 2,2 miliardy korun.

Tvůrci e-shopů Shopsys kupují agenturu se zaměřením na Shopify. Jde o jejich první akvizici
Sounds Good Agency vyvíjí e-shopy na Shopify pro klienty jako Mana, ETA či Okay.cz. Shopsys chce díky akvizici rozšířit svůj trh.

Největší výhoda? Marže! Mixit i Shoptet o tom, jak úspěšně prodávat zákazníkům přímo
Zákaznická báze u přímého prodeje vyžaduje větší péči než u běžných e-shopů. Ale ukrývá se v ní zlato, říká Martin Wallner z Mixitu.

Alza nesmí lákat na reklamace zboží z konkurenčního Mallu a CZC. Nařídil jí to soud
Největší český e-shop se pustil do svých nejbližších konkurentů Mall a CZC ve snaze přetáhnout jim zákazníky. Kampaň musel přerušit.

Lékárenská Pilulka za první půlrok klesla, propad očekává i za celý rok. Akcie jsou na historickém minimu
Během prvních šesti měsíců Pilulka utržila 1,1 miliardy, o patnáct procent méně než loni. Letos se zaměřuje na konsolidaci s cílem vykázat zisk.

Umí skvěle prodávat a naučí to i vás. Co stojí za úspěchem značek Angry Beards, Žufánek či Buga
Přímý prodej zákazníkům je sice delší cesta, ale zato horší. Dokud se to nezlomí. Pak je to fantazie, říká Tomáš Čech z Angry Beards.

Rakousko má vysokou kupní sílu, tamní trh je dobrým testem pro expanzi českých firem na Západ
Rohlík, Fruitisimo, Pilulka, LIKO-S, ale také startupy Whalebone nebo Senzomatic. V Rakousku působí více než 500 českých společností.

Jak má e-shop před nástupem sezony správně pracovat s daty? Poradí Heureka, Google i Notino
Tři odborné přednášky a šest workshopů se zkušenými mentory přinese 12. října další ze série eventů ShopMasters.

Ochlazení přišlo i na skupinu e-shopů Vivantis. Nerostla a zisk jí klesl z 30 milionů na jeden
Sáhli jsme si na hranu efektivity a přicházeli jsme na věci, které jsme předtím přehlíželi, komentuje loňský rok šéf Vivantisu Michal Špak.

Navzdory očekáváním se trh pořád nevzpamatoval. Celkový obrat e-shopů dál rapidně klesá
Trh podle Heureky klesá již sedm kvartálů v řadě. Shoptet naopak hlásí růst segmentu malých a středních e-shopů.

Jak prodávat (na) vlastní triko? Poradí Martin Žufánek i značky Angry Beards, Buga a Mixit
Prodávají zboží za stovky milionů, ale spoléhají na vlastní síly. O svých zkušenostech promluví řečníci na akci pořádané CzechCrunchem.

Doma polské Allegro roste. V Česku spustilo tržiště, ale Mall a spol. vykázali ztrátu 350 milionů
Největší polský internetový hráč ukázal výsledky za poslední čtvrtletí. Domácí byznys roste, ten v Česku zatím ne. Expandovat chce dál.

Čupr vyrazil na nákupy. Rohlík kupuje od Rockaway svého německého konkurenta Bringmeister
Rockaway Capital Jakuba Havrlanta díky transakci získá podíl v Rohlíku, dlouho byl přitom majitelem i konkurenčního online supermarketu Košík.











