E-commerce

vuch

Barevné kabelky a peněženky táhnou. Česká značka Vuch loni dosáhla obratu přes 210 milionů

Značka Vuch je jednou z nejrychleji rostoucích firem v Česku vůbec, přesto na následující období hledí pokorněji a mění své někdejší předpovědi.

pavel-voparil-23-2-boxedRozhovor

Ztráta je v pohodě, ale prachy nemohou dojít nikdy. Jak Pavel Vopařil v krizi zachraňoval Bonami

Online prodejci nábytku loni klesly tržby o pětinu. V druhé polovině roku ale dokázal díky restrukturalizaci, kdy také propouštěl, navýšit svůj zisk.

zalando-outlet-cologne-min

Zalando ve velkém propouští. Online prodejce oblečení se zbaví stovek lidí, viní nižší poptávku

Německá značka se přidává k firmám, jako jsou Meta, Amazon nebo Salesforce. Všechny teď říkají, že za covidu nabíraly příliš mnoho pracovníků.

mall-cz-pobocka

Polský pokus nastartovat Mall. Allegro začalo škrtat náklady, propouští v něm 40 procent ajťáků

Firma redukci počtu zaměstnanců potvrdila, oficiálně ale nekomunikuje její velikost. Úspory však hledá i díky propojování systémů svých společností.

skladon-founders

Logistický startup rozběhli díky výhře v soutěži. Teď Skladon z Ostravy posílá zboží do 170 zemí

Skladon pro 50 klientů obstarává takzvaný fulfillment, tedy outsourcing logistiky. V Mošnově své distribuční centrum rozšířil o více než polovinu.

lentiamo_jiri_urban-min

Lidé se po pandemii vrátili k nošení čoček. Díky tomu loni rostl také e-shop Lentiamo

E-shop v 17 zemích Evropy doručil přes půl milionu objednávek. Letos se nechystá na nové trhy ani otevírat optiky, chce zvýšit výkon stávajících.

sandor-kiss-barion-reglar

O svém potenciálu přesvědčili i Petra Kellnera. Platební brána Barion analyzuje nákupní data

Kromě platebních řešení Barion svým klientům umožňuje lépe cílit marketingové kampaně. Z Maďarska se firma rozrostla do 15 evropských zemí.

peter-kosa-a-tomas-cmelik_1-regular

Cestovatelský portál Travelking loni vyrostl na 270 milionů. S Němci v zádech mění byznysovou strategii

V říjnu přešel brněnský projekt pod křídla německého Travelcircusu, po fúzi chce nabízet více zážitkových pobytů.

ecomail-15-of-40-min

E-shopy se zaměřily na oslovování stávajících zákazníků. Český Ecomail loni překonal rekord

Pražská služba loni rozeslala o polovinu e-mailů více než rok předtím. Její obrat vyrostl téměř o polovinu a překonal hranici 80 milionů korun.

dedoles-kiosk-pezinok-2

O krok blíž k záchraně. Věřitelé schválili ozdravení e-shopu Dedoles, našel i nového investora

Slovenský prodejce známý i díky reklamám s tančícími křečky má pětiletý plán na splacení dluhů. Věřitelé mají dostat zpět 65 procent svých pohledávek.

jonas-cumrik

Notino posiluje Jonáš Čumrik alias Johny Machette. Českou online parfumerii má přiblížit mladé generaci

Zaměřit se na lepší marketing v online světě a oslovit tím mladší generace chce Notino, které si na to najalo zkušeného influencera v důchodu.

martin-bernatek-boxed

Nahoru a dolů, hodnotí loňský rok Ovečkárna. E-shop s vlněným zbožím překonal čtvrt miliardy

Zlínský e-shop, který sází na hřejivé vlastnosti ovčí vlny, loni vyrostl o polovinu. Letos chce otevřít kamennou prodejnu v Praze.

img_0487

Servery VSHostingu využívají dvě třetiny českých e-shopů. Loni vyrostl na čtvrt miliardy

Firma posiluje svoji pozici na trhu, mezi její nové klienty patří Zoot či lékárny Benu. Příležitosti k dalšímu růstu vidí v Maďarsku, kam expandovala.

simona-kijonkova3Rozhovor

Zásilkovna vyrostla na 6,1 miliardy. Zpomalení uspíšilo změny, hlídáme každé procento, říká Kijonková

Zakladatelka Zásilkovny popisuje, jak se podařilo její firmě vyrůst, i když se většina e-shopů propadla, co to obnášelo a proč nevidí rovnost na trhu.

kaufland-de

Na online tržišti Kauflandu prodává přes 9 tisíc obchodníků. Letos marketplace spustí i v Česku

Kaufland ale expanduje i na Slovensko, aby obchodníkům umožnil prodávat v rámci jedné platformy do tří zemí zároveň.