E-commerce

Barevné kabelky a peněženky táhnou. Česká značka Vuch loni dosáhla obratu přes 210 milionů
Značka Vuch je jednou z nejrychleji rostoucích firem v Česku vůbec, přesto na následující období hledí pokorněji a mění své někdejší předpovědi.

Ztráta je v pohodě, ale prachy nemohou dojít nikdy. Jak Pavel Vopařil v krizi zachraňoval Bonami
Online prodejci nábytku loni klesly tržby o pětinu. V druhé polovině roku ale dokázal díky restrukturalizaci, kdy také propouštěl, navýšit svůj zisk.

Zalando ve velkém propouští. Online prodejce oblečení se zbaví stovek lidí, viní nižší poptávku
Německá značka se přidává k firmám, jako jsou Meta, Amazon nebo Salesforce. Všechny teď říkají, že za covidu nabíraly příliš mnoho pracovníků.

Polský pokus nastartovat Mall. Allegro začalo škrtat náklady, propouští v něm 40 procent ajťáků
Firma redukci počtu zaměstnanců potvrdila, oficiálně ale nekomunikuje její velikost. Úspory však hledá i díky propojování systémů svých společností.

Logistický startup rozběhli díky výhře v soutěži. Teď Skladon z Ostravy posílá zboží do 170 zemí
Skladon pro 50 klientů obstarává takzvaný fulfillment, tedy outsourcing logistiky. V Mošnově své distribuční centrum rozšířil o více než polovinu.

Lidé se po pandemii vrátili k nošení čoček. Díky tomu loni rostl také e-shop Lentiamo
E-shop v 17 zemích Evropy doručil přes půl milionu objednávek. Letos se nechystá na nové trhy ani otevírat optiky, chce zvýšit výkon stávajících.

O svém potenciálu přesvědčili i Petra Kellnera. Platební brána Barion analyzuje nákupní data
Kromě platebních řešení Barion svým klientům umožňuje lépe cílit marketingové kampaně. Z Maďarska se firma rozrostla do 15 evropských zemí.

Cestovatelský portál Travelking loni vyrostl na 270 milionů. S Němci v zádech mění byznysovou strategii
V říjnu přešel brněnský projekt pod křídla německého Travelcircusu, po fúzi chce nabízet více zážitkových pobytů.

E-shopy se zaměřily na oslovování stávajících zákazníků. Český Ecomail loni překonal rekord
Pražská služba loni rozeslala o polovinu e-mailů více než rok předtím. Její obrat vyrostl téměř o polovinu a překonal hranici 80 milionů korun.

O krok blíž k záchraně. Věřitelé schválili ozdravení e-shopu Dedoles, našel i nového investora
Slovenský prodejce známý i díky reklamám s tančícími křečky má pětiletý plán na splacení dluhů. Věřitelé mají dostat zpět 65 procent svých pohledávek.

Notino posiluje Jonáš Čumrik alias Johny Machette. Českou online parfumerii má přiblížit mladé generaci
Zaměřit se na lepší marketing v online světě a oslovit tím mladší generace chce Notino, které si na to najalo zkušeného influencera v důchodu.

Nahoru a dolů, hodnotí loňský rok Ovečkárna. E-shop s vlněným zbožím překonal čtvrt miliardy
Zlínský e-shop, který sází na hřejivé vlastnosti ovčí vlny, loni vyrostl o polovinu. Letos chce otevřít kamennou prodejnu v Praze.

Servery VSHostingu využívají dvě třetiny českých e-shopů. Loni vyrostl na čtvrt miliardy
Firma posiluje svoji pozici na trhu, mezi její nové klienty patří Zoot či lékárny Benu. Příležitosti k dalšímu růstu vidí v Maďarsku, kam expandovala.

Zásilkovna vyrostla na 6,1 miliardy. Zpomalení uspíšilo změny, hlídáme každé procento, říká Kijonková
Zakladatelka Zásilkovny popisuje, jak se podařilo její firmě vyrůst, i když se většina e-shopů propadla, co to obnášelo a proč nevidí rovnost na trhu.

Na online tržišti Kauflandu prodává přes 9 tisíc obchodníků. Letos marketplace spustí i v Česku
Kaufland ale expanduje i na Slovensko, aby obchodníkům umožnil prodávat v rámci jedné platformy do tří zemí zároveň.











