Krabičková jídla na míru. NutritionPro se z Prahy rozšířilo do dalších osmi měst po Česku

Startup, který loni od investorů získal přes sedmdesát milionů, klientům během čtyř let na trhu rozvezl více než dva miliony jídel.

Peter BrejčákPeter Brejčák

tym-nutritionpro-min

Foto: NutritionPro

Tým startupu NutritionPro

0Zobrazit komentáře

Uživatel si na webu navolí ideální program, délku a počet jídel denně. Tak funguje krabičková dieta NutritionPro, která je mimo jiné přizpůsobená individuálním potřebám, včetně těch určených například pro diabetiky. Vznikla před čtyřmi roky a působila v Praze, letos se nicméně rozšířila do dalších osmi měst v Česku a zároveň začíná působit také v Polsku.

Za NutritionPro stojí Nurlan Abdrassilov, který startup dovedl ke dvěma investicím v celkovém objemu přes 100 milionů korun. Poslední finanční injekce ve výši 74 milionů korun přišla koncem loňského roku s tím, že prostředky firma využije na expanzi doma i za hranicemi. Nyní k naplnění těchto plánů došlo.

„Poté, co náš koncept začal perfektně fungovat v Praze, s ním jdeme i do dalších krajů,“ říká Abdrassilov, zakladatel a ředitel NutritionPro, které loni podle vyjádření dosáhlo tržeb na úrovni 82,4 milionu korun. S regionální expanzí startup začal v dubnu, kdy krabičky nabídl v Plzni, Hradci Králové, Liberci, Pardubicích, Kladně, Jablonci nad Nisou a Mladé Boleslavi.

Se začátkem června pak služba začala fungovat také v Brně. V logistice a dovozech přitom vsadilo na spolupráci s Bevy.city a společností Mailstep pod taktovkou miliardáře Jiřího Šmejce. V Brně budou pro firmu vozit kurýři společnosti Prorozvoz.

„Vedle úspory času umíme díky využití datové analýzy a moderních technologií připravit jídla, která našim zákazníkům pomohou ke zdraví a dlouhověkosti. Chceme, aby naše služba byla jednou z těch, která učí lidi vnímat jídlo jako hlavní faktor ovlivňující délku i kvalitu života,“ komentuje Abdrassilov.

Podle vyjádření si klienti objednávají NutritionPro na několik měsíců a průměrně zůstávají více než půl roku. Na základě dat dokáže prý každému zákazníkovi vygenerovat individuální stravovací plán, lidé mají také možnost svůj program konzultovat s výživovými poradci, například zkušenou Jitkou Dokoupilovou.

Za první roky svého fungování doručilo klientům přes dva miliony jídel sestavených na míru. Své aktivity však letos společnost rozšířila i do zahraničí. Její krabičky si mohou od května nově objednávat i lidé na celém území Polska. Cílem je do konce roku v Polsku rozvézt více jak půl milionu jídel.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina