Netflix získal rekordní počet nových předplatitelů. Pomáhá zamezení sdílení hesel, reklamy i hry
Netflix oznámil, že za poslední čtvrtletí loňského roku si na konto připsal přes 13 milionů nových předplatitelů. Streamovacím službám tak dominuje.
Poslední dobou se často mluví o tom, že období rychlého růstu streamovacích služeb skončilo a přichází náročnější etapa udržování zákazníků a dlouhodobého budování stabilního byznysu. Netflixu ale podle všeho zprávy nedorazily, právě totiž oznámil jeden z největších přírůstků předplatitelů od založení firmy, plánuje lít stovky milionů dolarů do práv na vysílání sportovních utkání a láká jak na rostoucí segment her, tak na seriály jako druhá řada Hry na oliheň a sci-fi od tvůrců Hry o trůny.
První a největší streamovací služba na světě za poslední čtvrtletí loňského roku získala 13,1 milionu nových předplatitelů – výrazně více, než necelých devět milionů, které očekávali analytici. Zároveň je to nejsilnější závěr roku v historii firmy. Celkově uživatelská základna Netflixu na konci roku 2023 čítala 260,28 milionu placených účtů, což ho staví vysoko nad jakoukoliv konkurenci.
Zatímco s ústupem pandemie se služba potýkala s poklesem zájmu a několikrát se v průběhu čtvrtletí počet předplatitelů snížil, loni jí výrazně pomohlo pár nových strategií. Po letech tolerování se Netflix rozhodl rázně zakročit proti sdílení hesel, které mělo znamenat, že desítky procent veškerých diváků jeho filmy a seriály sledují zdarma, respektive za mnohem nižší než plné předplatné. Nový systém, spuštěný loni v květnu také v Česku, dovoluje jeden účet používat jen v rámci jedné domácnosti, popřípadě více za dodatečný poplatek.
Zprvu se očekávalo, že mnoho diváků kvůli nevstřícnému přístupu na službu zanevře, ale stal se spíše opak. Netflixu po nasazení systému rychle začal stoupat počet předplatitelů – také v předchozím čtvrtletí to bylo výrazně více, než se předpokládalo.
Mediální obr totiž prakticky paralelně s tím, co zakročil proti sdílení hesel, představil jednak zmíněné poplatky za další diváky mimo jednu domácnost, jednak v několika zemích přibyla možnost levnějšího předplatného, které relativně nízkou cenu kompenzuje reklamami.
Společnost sice nezveřejňuje, jak velkou část celkové uživatelské základny účty s reklamou představují, prozradila však, že počet jejich uživatelů mezi čtvrtletími narostl o 70 procent. Podle dřívějších informací nejspíš reklamy na Netflixu sledují už desítky milionů lidí.