Porsche chce pokračovat v rozepsané elektrické kapitole. Jeho příští elektromobil nechytí ani Semir Gerkhan z Kobry 11

drive-44-min

Foto: Porsche/CzechCrunch

Je tady čtvrtý díl nového newsletteru CC Drive

0Zobrazit komentáře

Dostat se z bodu A do bodu B co možná nejefektivněji a nejrychleji je obsesí, kterou lidstvo trpí již od pradávna. Naše nohy jsme vyměnili za ty koňské, abychom následně sesedli ze sedel a zmizeli v hustých oblacích páry. Koleje vystřídal asfalt, pach dehtu z pražců zase vůně benzínu doprovázená burácivou kakofonií motorů. Nyní stojíme na prahu zcela nové éry. Éry zelené i po čertech rychlé mobility, kterou nyní můžete pravidelně tankovat v našem novém speciálu CC Drive.

Tentokrát se podíváme na německé dálnice, kde se za pár let začne prohánět další elektrické Porsche, se kterým by měli mít tamní příslušníci dálniční policie ještě více starostí než s Taycanem. Mimoto se koukneme, která další z legendárních automobilek naskočila na vlnu elektromobility a jaké jsou americké elektrické pick-upy.

Aby vám naše další shrnutí těch nejzajímavějších zpráv ze světa aut propříště neuniklo, přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive zde.

Připoutat a jedeme!

***

Porsche chystá další elektrickou hračku pro čínské kluky s výrobním číslem 718

Zapomeňme na mladé dravce typu Tesla. S elektřinou dnes šibalsky flirtují i takoví opálení fit staříci se zvednutým límečkem jako Ferrari, které elektřinu před deseti lety striktně odmítalo, ale i Lamborghini, Aston Martin a v neposlední řadě také Porsche. Právě stuttgartská automobilka je dokonalým důkazem toho, že starého psa lze novým elektrickým kouskům naučit a předváděné elektrické agility zákazníci přímo milují.

Řeč je samozřejmě o plně elektrickém Taycanu, který na každé německé autobahn budí takovou pozornost, že i Semir Gerkhan zírá s otevřenou pusou. Ovšem zatímco se Kobra 11 díky nekonečnému přežívání policejního hrdiny ztvárněného Erdoğanem Atalayem po 25 letech změnila v pořádně vyčpělý Ein Kessel Buntes, show jménem Porsche a elektrifikace se teprve rozjíždí.

Přibližně za čtyři roky chce automobilka nesoucí jméno Ferdinanda z Vratislavic nad Nisou přivést na trh svou druhou plně elektrickou novinku. Tou se stane Porsche 718, které podle slov svého výrobce bude prostě a jednoduše wunderbar.

porsche-mission-r4

Foto: Porsche

Mission R přináší svérázný design, ve kterém lze najít podobnost i s Taycanem

Jak moc, to prozrazuje koncept Mission R, od kterého chce nová 718 opisovat především, co se designu týče. Samozřejmě musíme odečíst některé závodní čunčarády, přičíst více civilních prvků a to celé vynásobit snahou kopírovat i Taycan. I přesto by se 718 měla závodnímu konceptu v mnohém podobat.

Úplný odstřel do roku 2050 by měl nastat v případě interiéru. Porsche si je vědomo toho, že se 718 nejlépe daří v Číně, kde průměrný věk zákazníka činí 31 let. Takže čím víc fresh, free a 酷 novinka bude, tím lépe! Okolo technických specifikací vozu momentálně kolují jen domněnky, ovšem Porsche slíbilo zprostředkování ještě lepšího zážitku z jízdy, než jaký je v nabídce nyní. Navíc za částku, která bude oscilovat okolo cen aktuálních spalovacích verzí.

„A co 911?“ ptají se nyní všichni, kterým tento model přijde v souvislosti s Porsche na mysl jako první. Světe, div se, Porsche chce prozatím nechat legendu takovou, jaká je. A to minimálně po celou následující dekádu. Automobilce totiž představa elektřinou poháněné klasiky nedává moc smysl, a tak zaujímá stejné postavení jako dříve odmítačské Ferrari. Elektřinou poháněné vozy ano, ale s těmi konvenčními se jen tak loučit nebude.

 

Co dalšího hýbe asfaltem?

? Lucid se pustil do výroby snu každého elektromobilisty: V Arizoně začala výroba modelu Lucid Air, který se může pochlubit schopností vůbec nejdelšího dojezdu mezi sériově vyráběnými čistě elektrickými vozy. První předplatitelé se dočkají koncem měsíce a my jsme zvědaví, zda se veškeré fámy ohledně nadpozemského dojezdu skutečně potvrdí.

? Rolls-Royce dělá elektrické bububu: Že je elektřina lákadlem i pro anglické gentlemany, dokazuje novinka jménem Spectre. První čistě elektrický Rolls-Royce se prozatím cudně ukrývá pod nánosy maskovacích nápisů, přesto šéf automobilky označil den, kdy byl představen, za nejdůležitější v historii značky. Tedy hned po dni, kdy se setkali její zakladatelé, kteří se mimochodem sami proháněli v elektřinou poháněných kočárech.

rolls-roayce-spectre1

Foto: Rolls-Royce

Rolls-Royce Spectre, první elektromobil britské legendy

? R1T aneb když se nad vozem někdo skutečně zamyslí: Jak jsme informovali v minulém vydání CC Drive, produkce čistě elektrického pick-upu R1T byla již zahájena. A to znamená první testy vozu, které odhalily jeho schopnosti. Nejenže se neztratí v terénu ani na silnici, ale zároveň přináší celou řadu vychytávek, které využívají potenciálu jeho elektrické architektury. A to nás baví!

? Jaký je elektrický Hummer: Na tuto otázku odpovídají redaktoři webu Car and Drive, kteří měli možnost jednoho z velkých konkurentů výše zmíněného R1T vyzkoušet. A novinka, jejíž dodávky by měly být zahájeny do konce letošního roku, se jim líbí. Dokonce píšou o hlubokém ohromení všech, kdo si tento vůz zakoupí. Takže ohromeni možná budou i ti, kteří křičeli, že elektrický Hummer nedává vůbec smysl.

? Rozbalování Chironu: Bugatti začalo s dodávkami Chironu Super Sport 300+. Vůz, který byl laděn dva roky k absolutní dokonalosti a jehož cenovka je tak vysoká, že vyvolává srdeční zástavu i u těch nejostřílenějších dealerů, bude vyroben pouze v 30 exemplářích. Jeho novým majitelům se dostane do ruky zbraň hromadného ničení, která dokáže atakovat rychlostní hranici 500 km/h.

? Tesle se daří: Automobilka Tesla si připsala další podařený kvartál, ve kterém se jí podařilo trhnout další produkční rekord a doručit 241 tisíc vozů, což je meziročně o 102 tisíc více. Nejprodávanějším modelem je již tradičně Model 3 spolu s Modelem Y, kterých Tesla dodala přes 230 tisíc. I po modernizaci tak stále platí, že Model X a Model S jsou nabízeny snad už jen ze sentimentu, jak se kdysi nechal Elon Musk slyšet.

? Seveřané táhnou na burzu: Nejdřív Polestar a poté i Volvo, dvě úzce spjaté automobilky, oznámily svůj záměr vstoupit na burzu a získat tak miliardy švédských korun. Ty poslouží primárně pro příští vývoj, který se bude v případě obou značek, spadajících pod čínské Geely, týkat výhradně elektromobilů.

***

To je pro dnešek vše. Dáváme nohu z plynu a další nálož novinek vám přivezeme zase příště. Nenechte si tento náklad ujít a přihlaste se k odběru newsletteru CC Drive.

Pokud jste objevili v textu nedostatek, který by si zasloužil přezkoumání v dílně, dejte vědět. Rádi to hodíme na zvedák a zkontrolujeme.