Tiffany vyrobilo ze slavné NFT série CryptoPunks unikátní přívěsky. Prodalo je za 20 minut

Jeden přívěšek vycházel na zhruba 1,2 milionu korun. Všech 250 skvostů Tiffany vyprodalo do 20 minut.

Tiffany vytvořilo limitovanou edici přívěsků na základě NFT série CryptoPunks

Když se řekne NFT, většině vyvstane na mysli edice CryptoPunks, pixelovití avataři inspirovaní londýnským punkem, kteří patří k tomu nejslavnějšímu, co tento trend ze světa kryptoměn nabízí. Nedávno se tím začala zabývat i luxusní šperkařská značka Tiffany, která spustila prodej unikátních přívěsků právě na motivy CryptoPunks. A byť jeden stál více než milion korun, strhl se o ně takový zájem, že byly za necelou půl hodinu pryč.

Krypto jako takové není luxusním značkám cizí. Není tomu tak dávno, co například italská společnost Gucci začala ve vybraných prodejnách přijímat kryptoměny (včetně kontroverzního dogecoinu) coby platidla – a na podobné vlně se veze i španělská Balenciaga. Z digitálních měn je to pak relativně blízko k NFT NFT bayc-1NFT je jedna z oblastí světa kryptoměn. Jde o nezaměnitelné tokeny (non-fungible… Více informací , nezaměnitelným tokenům vázaným na konkrétní virtuální předměty, typicky obrázky, které slouží i jako investiční příležitost.

Právě trendu NFT podlehlo i americké šperkařství Tiffany, které se rozhodlo, že na základě CryptoPunků, jedné z nejznámějších sběratelských edic na bázi NFT, vyrobí přesně 250 exkluzivních přívěšků. „Vyrábíme přívěsky CryptoPunks! Ruční výroba Tiffany & Co. Vyrobeno z 18karátového zlata a 30 drahých kamenů. Pouze 250 kusů,“ bylo před pár dny oznámeno na Twitteru.

Po exkluzivních špercích se strhla velká poptávka, která vygradovala v kompletní výprodej. Všech 250 přívěšků na motivy CryptoPunků, které se od sebe liší barvami zlata, smaltu i diamantů, se vyprodalo za zhruba dvacet minut. Jeden přívěšek vycházel na 30 ETH (kryptoměny, za kterou se NFT zpravidla kupují), tedy více než 1,2 milionu korun. Dohromady tak šlo o zhruba 300 milionů korun. K přívěsku bylo připojeno i digitální NFT, které znázorní finální podobu šperku.

Do boje o tento skvost se zkoušel zapojit i například technologický youtuber, fanoušek krypta a mimo jiné držitel jednoho „oficiálního“ CryptoPunka Petr Mára. „Tiffany za mě zkouší zajímavě propojit offline a online a dává to smysl i investičně – tipuji, že CryptoPunk s přívěskem od Tiffanyho bude mít vyšší hodnotu (pro některé sběratele),“ zmínil v předchozím článku pro CzechCrunch.

„Vzhledem k tomu, že jich bude jen 250, tak tipuji, že zaspekulují i kryptobaroni, kterým Tiffany nic neříká. Je to zajímavá limitka. Ale na druhou stranu je potřeba říct, že přívěsek bez NFT CryptoPunka nebude dávat smysl, jejich spojení ano,“ doplnil Mára. Exkluzivitu od Tiffanyho nakonec nezískal, ale jak potvrdil, ještě se dívá na takzvaném druhotném trhu, kde se NFT přeprodávají dál.

Filip Houska

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.

Od roku 2016 píše pro CzechCrunch o technologiích, zábavním průmyslu, byznysu i designu. Spolupodílí se na řízení redakce a stará se o sociální sítě.