Vládne prodejům BMW v Česku, přivedl Rolls-Royce i Aston Martin. A teď sleduje supersportovní ikonu
Majitel skupiny CarTec Group s ročním obratem čtyři miliardy korun dělá vše naplno a ve velkém. Karel Kadlec vystoupil na akci Money Maker v Ostravě.
S prodejem aut začal sice Karel Kadlec před více než 20 lety z hecu, postupně se ale vypracoval v největšího dealera BMW v Česku. Ale zdaleka nejen to, do Česka přivedl i Rolls-Royce a nedávno také Aston Martin. A jak prozradil na konferenci Money Maker v Ostravě, pošilhává ještě po jedné exkluzivní značce.
Pětašedesátiletý Kadlec je s Ostravou úzce spjatý – pochází z ní, dělal v ní první byznysové kroky, když se podílel na privatizacích firem jako OKD nebo Moravskoslezské teplárny, a také tu startoval prodej bavoráků. První pobočka jeho skupiny CarTec se otevřela v Ostravě v roce 2003, v roce 2018 přibyla druhá v areálu Dolních Vítkovic.
„Dnes máme podíl na trhu 33 procent,“ řekl Kadlec během konference Money Maker v Ostravě, kde na pódiu vystoupil se svým dobrým přítelem z byznysu, investorem a politikem Pavlem Drobilem. Kromě dvou poboček v Ostravě má Kadlecova skupina prodejny také v Olomouci, v Brně a v Liberci.
Nastartujte svou kariéru
Více na CzechCrunch JobsA neprodává a neservisuje v nich zdaleka jen vozy BMW, ale i motorky bavorské značky a také vozy Mini. A v Praze k tomu v roce 2016 přidal také showroom britské legendy Rolls-Royce, která podobně jako Mini spadá pod německý koncern z Mnichova.
A na všech těchto frontách je Kadlec a spol. mimořádně úspěšný, protože nejenže se během dvou dekád stal největším prodejcem BMW, ale Rolls-Royce jej opakovaně vyhlásil globálně nejúspěšnějším dealerem svých ultraluxusních automobilů.
Fotogalerie: Money Maker Ostrava 2025
CzechCrunch vyjel do regionů a uspořádal první vydání byznysové konference Money Maker v Ostravě. Podívejte se, jak to v Ostravica-Textilia vypadalo.
Úspěch, kterého se mu s britskou legendou podařilo v Praze dosáhnout, navíc přitáhl nečekanou pozornost – oslovila jej jiná ostrovní klasika, a to Aston Martin, aby si vzal na starost i jejich zdejší zastoupení.
„Když za námi přišel Rolls-Royce, dělali si tehdy výběrové řízení, zúčastnily se ho celkem tři společnosti, my ho nakonec vyhráli. Ale u Astonu, jak jsem se později dozvěděl, měli dopředu jasno a šli jen za námi,“ pochlubil se Karel Kadlec, jehož vystoupení v Ostravě přihlížela i jeho dcera Karin, která vede právě ostravskou pobočku firmy.
Paradoxní je, že nyní je Kadlec znám jako úspěšný dealer známých vozů – která jsou díky němu například partnery karlovarského filmového festivalu –, jenže k této profesi se dostal, jak sám říká, z hecu: „V Ostravě prostě chyběl prodejce BMW.“ Přitom moc nechybělo a mohl obchodovat s Mercedesy, s nimiž jezdil předtím, než přesedlal na BMW.
Se svou skupinou CarTec, která zaměstnává na 350 lidí a dosahuje ročního obratu čtyři miliardy korun, se nyní chce zaměřit především na stabilizaci byznysu, který kvůli globálním ekonomickým změnám a důrazu na elektromobilitu prochází řadou změn.
Přesto ale muž, který o sobě říká, že neumí dělat věci v malém, pošilhává ještě po jedné značce, která je podobně jako Aston Martin mimo koncern BMW a která v Česku žádné oficiální zastoupení nemá.
„Nekladu si nyní žádné další cíle na další automobilky, ale pokud by byla ještě příležitost, tak sleduju McLaren, je v něm řada zajímavých změn, vyměnil se vrcholný management a jsou tam lidé, kteří svému řemeslu rozumí,“ naznačil Karel Kadlec na závěr svého vystoupení na Money Makeru v Ostravě.