Investuje stovky milionů do podpory dětí, aby si plnily sny. Vliv posílí i jako figurka ze světa Barbie

Opěvovaný basketbalista se stal vůbec prvním sportovcem, kterého Mattel vyrobil coby ikonického Kena. Je vyšší, má styl a podporuje dobrou věc.

Filip HouskaFilip Houska

lebron-mvp

Foto: Filip Houska/CzechCrunch / Depositphotos / Mattel

LeBron James

0Zobrazit komentáře

Patříte k nejrespektovanějším sportovcům na světě, máte bohatství v hodnotě miliard korun, spolupracujete s nejslavnějšími značkami a jste pyšní na to, že jste vychoval syna, který s vámi hraje ve stejné lize. K tomu máte zápis v basketbalové knize rekordů. Přesto vám v životě něco chybí. Něco jako vlastní panenka z univerza Barbie. A tak se spojíte s jejími tvůrci a vymyslíte postavičku, která je teď hitem internetu. LeBron James to zase dokázal – a poukázal tím i na svou dlouholetou podporu dětí v tom, aby si plnily sny.

LeBron James je nejen skvělým basketbalistou a držitelem titulu nejúspěšnějšího střelce v dějinách NBA, ale také mašinou na marketing. Potvrzuje to hlavně partnerstvím s Nike, se kterým má uzavřenou doživotní spolupráci a budují spolu vlastní značku, podobně jako v případě legendárního Michaela Jordana. Také je ale často vidět se sluchátky od značky Beats by Dre, která přes deset let patří Applu, byl to ale James, který do nich zpočátku investoval.

Bez nadsázky je hráč losangelských Lakers svým dosahem a vlivem srovnatelný s takovými jmény jako Cristiano Ronaldo, Tiger Woods nebo Roger Federer – a odpovídá tomu i jeho bohatství, které se odhaduje na 1,2 miliardy dolarů (skoro dvacet sedm miliard korun). Peníze z hraní basketbalu i mimo něj ovšem ani v jeho případě neslouží jen pro osobní užitek, naopak se s nimi snaží podporovat děti z chudších poměrů, ale s velkými sny.

LeBron James se svou ženou Savannah

Proto se už dvacet let zapojuje do nadace LeBron James Family Foundation, která vznikla s cílem zajišťovat lepší vzdělání pro děti a mládež s osudy, kvůli kterým si nemohou splnit to, co by v životě chtěly. Dokonce pro ně založil i základní školu I Promise School v jeho rodném Akronu v americkém Ohiu. Zkrátka se snaží být vzorem – a potvrzuje to i nová kreativní kampaň, kterou rozjel s hračkářským obrem Mattelem.

Vydal s ním vlastní verze figurky Kena, tedy fiktivního partnera ikonické panenky Barbie. „Jako malý kluk jsem měl to štěstí, že jsem měl vzory, které mě nejen inspirovaly, ale také mi ukázaly, co je možné díky tvrdé práci a odhodlání. Teď, jako dospělý, chápu, jak je pro mladé lidi důležité mít pozitivní osobnosti, ke kterým mohou vzhlížet. Proto je pro mě toto partnerství ctí,“ řekl James.

Zatímco v minulosti vznikly variace Barbie se slavnými sportovkyněmi, třeba s tenistkou Venus Williams, plavkyní Federicou Pellegrini nebo sprinterkou Ewou Swoboda, dosud neexistoval Ken, který by na sebe vzal podobu špičkového sportovce. Mattel si to teď vyzkoušel právě na Jamesovi a jak se ukazuje, svůj účel tato kampaň zatím plní na výbornou. Generuje milionová zhlédnutí na sociálních sítích a píšou o ní i prestižní světová média.

Nejde jen o to, že postavička vypadá podobně jako sám James (včetně doplňků jako tenisek od Nike, sluchátek od Beats by Dre, kšiltovky s jeho logem nebo univerzitní bundy s iniciály), ale díky ní se konkrétně Barbie coby franšíza s hodnotou okolo sedmi set milionů dolarů zapojila přímo do Jamesovy nadace. Jak Mattel uvádí, poslala do ní nespecifikovanou částku, kterou Jamesův tým rozdělí do projektů na podporu dětí v jeho rodišti. LeBron James Family Foundation už rozdala v přepočtu stovky milionů korun.

Figurka proto symbolicky přichází také s tričkem s nápisem We Are Family, což je jedno z hesel nadace. A na obalu postavičky je umístěno i logo s proslulou Jamesovou korunou. „Jsme nadšeni, že můžeme fanouškům přinést novou verzi Kena, která oslavuje LeBrona jako vzor a status ikony s vlivem na kulturu a odhodlání dávat pozitivní příklad dalším generacím, aby dosáhly neomezeného potenciálu,“ uvádí Krista Berger z divize Barbie.

Zároveň se hvězdný basketbalista stal první mužskou sportovní osobností, která je součástí Kenbassadors, nové edice figurek Kena, jež budou vycházet z podob známých lidí. Kdo bude další, se zatím neví. Možná Ryan Gosling, který Kena povedeně ztvárnil ve filmu Barbie z roku 2023? Favoritů je ale celá řada – a to nejen ze sportovního nebo hereckého odvětví.

Pozitivně na oznámení figurky, která je o 2,5 centimetru vyšší než zbytek (to kvůli tomu, že basketbalisté jsou vysocí), reagovaly i akcie Mattelu, které povyskočily o zhruba dva dolary na úroveň necelých šestnácti dolarů za kus. Do prodeje se dostane v pondělí 14. dubna za cenu 75 dolarů, v českých korunách to ale bude asi 2 300 korun. Zjevně ale bude záviset i na clech ze strany Donalda Trumpa, které mohou cenu zvýšit. Přece jen se bude vyrábět v Číně.