Dodo se mění z rozvážkové služby na logistickou skupinu. V Česku a na Slovensku ho povede manažer z MOL

Ivo Velíšek se má podílet na přeměně kurýrní firmy tak, aby odpovídala potřebám velkého mezinárodního projektu.

Ivo Velíšek

Foto: DoDo

Ivo Velíšek řídí DoDo v Česku a na Slovensku

Služba DoDo se netají ambicí dostat se mezi ty největší byznysové hráče Evropy. A tímto směrem učinila další krok. Společnost, která rozváží miliony zásilek v řadě evropských zemí, si najala do vedení Česka a Slovenska zkušeného manažera z firmy MOL, která provozuje stejnojmennou síť čerpacích stanic. Na pozici CEO pro domácí trh tak přichází Ivo Velíšek, který měl v rámci MOL mimo jiné na starosti rozvoj konceptu čerstvého občerstvení Fresh Corner v České republice. Tomu se podařilo stát se nejpopulárnějším projektem svého druhu u nás.

Ve vedení českého a slovenského DoDo teď střídá současného provozního ředitele celé skupiny Martina Marka. „Jedná se o posilu, která nám umožní plně dokončit transformaci firemní struktury tak, aby odpovídala potřebám mezinárodní skupiny. Posílení pozice DoDo na českém a slovenském trhu a zachování silné vnitřní struktury je pro nás během zahraniční expanze naprosto klíčové,“ vysvětluje Marek.

Dodává, že Velíškovým úkolem bude mimo jiné zrychlit procesy tak, aby se DoDo napevno usadilo v pozici jedničky doručovatele takzvané poslední míle v Česku a na Slovensku. Firma zajišťuje logistiku právě poslední části dopravy k zákazníkovi. V oblasti potravin to dělá pro velké hráče jako jsou třeba Tesco, Košík a od loňského roku také Penny, lidem kromě toho nabízí osobní asistenční a kurýrní služby. Velíšek má rozvíjet i princip franšízy a zónové logistiky. „Věřím, že se nám společně podaří finálně dokončit proměnu DoDo z malého startupu v respektovaného mezinárodního hráče,“ popisuje Marek.

DoDo během posledních let expandovalo na zahraniční trhy včetně německého či rakouského, čímž dokončuje svůj přerod v mezinárodní skupinu DoDo Group. V první polovině května společnost získala 1,5 miliardy korun od investorů v čele s EC Investments Daniela Křetínského a zakladatele J&T Capital Partners Patrika Tkáče. Peníze hodlá směřovat na další expanzi a rozvoj logistické platformy založené na datech.

Velíšek chce v rámci domácího trhu zmiňovanou pozici první volby takzvané last-mile logistiky posílit. „Což bude bezpochyby vyžadovat ještě rychlejší procesy a strategické rozhodování. Je to ale každopádně výzva, kterou jsem si už delší dobu přál,“ komentuje. Bude mimo jiné dál rozvíjet principy franšízy a zónové logistiky v česko-slovenském prostředí nebo pracovat na edukaci trhu.

„Zajištění kvalitního doručení na poslední míli je pro úspěch ve světě e-commerce naprosto stěžejní, protože zákazníci přešlapy v ostré konkurenci nepromíjí. Důraz na nejen rychlou, ale také přesnou, kvalitní a udržitelnou logistiku je v Česku i v zahraničí jasně zřetelný,“ myslí si.

DoDo v roce 2018 dosáhlo na tržby 60 milionů korun, o rok později 250 milionů, předloni 500 milionů a v minulém roce jen těsně minulo jednu miliardu. Plánem pro letošek je udržet si dvojnásobný růst a navýšit obrat na dvě miliardy korun, přičemž tahounem růstu má být další zahraniční expanze, které pomáhá právě i nedávno představený franšízový program pro menší dopravce.

DoDo aktuálně pracuje s více než dvěma tisíci kurýry a 1 250 automobily ve větších městech České republiky. Kromě Česka a Slovenska působí také v Polsku, Maďarsku, Německu, Rakousku a Bulharsku. Firemní struktura nedávno prošla v souvislosti se vstupem na západní trhy transformací. Současnému COO skupinu Martinu Markovi, který funkci CEO pro Česko a Slovensko dosud zastával, se Velíšek bude přímo zodpovídat. Michal Menšík, CEO skupiny, se bude dál naplno věnovat strategickému řízení a pozici DoDo na klíčových zahraničních trzích.

Iva Brejlová

Osoba, které se technologie a startupy vetřely do soukromého i pracovního života. Od té doby jimi žije.

Osoba, které se technologie a startupy vetřely do soukromého i pracovního života. Od té doby jimi žije.