Mutumutu nově patří KB Pojišťovně. Její mateřská firma předtím startup podpořila 100 miliony

Cena transakce není známá. Český startup nabízející pojištění měl velké plány v dobývání Evropy, které ale nakonec nenaplnil.

Peter BrejčákPeter Brejčák

jindrich-lenz

Foto: Mutumutu

Jindřich Lenz, CEO startupu Mutumutu

0Zobrazit komentáře

Český startup Mutumutu nabízející pojištění mění majitele a plně jej přebírá KB Pojišťovna, která patří do mezinárodní skupiny Société Générale. Ta startup podpořila investicemi přes sto milionů korun a držela v něm menšinový podíl. Většinu doteď držela společnost Creative Dock, kde Mutumutu před pěti lety vzniklo.

Podle vyjádření Skupiny KB jde o další ze série akvizic startupů z oblastí financí. Loni Komerční banka odkoupila Upvest, který umožňuje investovat do developerských projektů. Stejně jako tehdy i teď v případě Mutumutu KB Pojišťovna velikost transakce nekomentuje. Podle odhadu CzechCrunche se mohlo jednat maximálně o střední stovky milionů korun.

Mutumutu vzniklo v roce 2018 pod křídly Creative Docku s cílem rozvířit stojaté vody pojišťovnictví a pomocí digitálního přístupu oslovit novou generaci klientů. S KB Pojišťovnou přitom spolupracovalo od začátku – plnila roli poskytovatele pojištění. Mutumutu působilo v roli vázaného zástupce pojišťovny, kdy zajišťovalo distribuci a správu životního pojištění, péči o klienty a marketingové aktivity.

V roce 2020 pak od Société Générale Assurances získalo Mutumutu první investici ve výši okolo třiceti milionů korun, stejná částka přibyla i na jaře roku 2021. Dalších bezmála čtyřicet milionů francouzská skupina do českého startupu vložila koncem téhož roku. I po třech kolech držela menšinový podíl, většina doteď připadala studiu Creative Dock.

Nyní se KB Pojišťovna rozhodla Mutumutu přebrat úplně, postupně má dojít k převzetí aktivit Mutumutu a integraci startupu do jejích struktur. „Přímé zahrnutí Mutumutu do produktového portfolia KB Pojišťovny bylo vždy jedním z možných scénářů a nyní nastal vhodný čas ho realizovat,“ komentuje člen představenstva pojišťovny Zdeněk Zavadil.

Jak Zavadil dodal, z pohledu stávajících klientů Mutumutu se nic nemění. KB Pojišťovna plánuje Mutumutu nadále provozovat a nabízet pod stávající značkou i za totožných podmínek. Od spojení si slibuje především efektivitu provozních nákladů. „S Mutumutu se nám podařilo na českém trhu etablovat do té doby nevídaný pojišťovací produkt a také filozofii, že finanční služby mají být nejen digitální, ale také jednoduché, transparentní a férové,“ doplňuje šéf Creative Docku Martin Pejša.

Tajemný byznys

Jak se startupu na trhu reálně daří, Mutumutu nikdy nekomunikovalo – a dlouhodobě odmítalo sdělit například počet klientů nebo jejich růst. Poslední oficiální závěrka za rok 2020 ukazuje, že firma dosáhla obratu 12,1 milionu korun s čistou ztrátou 11,6 milionu korun, rok předtím šlo o 6,99 milionu korun a zisk 297 tisíc korun.

Velkou ztrátu za rok 2020 Mutumutu tehdy vysvětlovalo vysokými investicemi do příprav na zahraniční expanzi. Začátkem stejného roku startup plánoval každý rok vstoupit na jeden nový trh, vypuknutí pandemie koronaviru ale tyto plány zbrzdilo.

V roce 2021 pak po odložení začal fungovat ve Francii. Cílem pro rok 2022 mělo být otevření Německa a také na vstup do Itálie a Polska, i podle informací na jeho webu je zřejmé, že k naplnění těchto plánů nedošlo. Stejně tak Mutumutu podle původního vyjádření na loňský rok chystalo otevření finančního kola, kdy chtělo získat přes dvě stě milionů korun.

Nyní KB Pojišťovna v aktuální tiskové zprávě bez dalších podrobností uvedla, že „v posledních letech distribuce Mutumutu rostla dvojnásobně“ a za rok 2021 se mělo v Česku dostat do černých čísel.

Rubriku Startupy podporujíjt-retina