Dedoles se zmítá v potížích. Zavírá kamenné prodejny v Česku a zahájil zde insolvenční řízení

Věřitelé na Slovensku vůči Dedolesu přihlásili pohledávky přesahující miliardu korun. Soud v Česku k takovému kroku vyzývá i ty tuzemské.

Peter BrejčákPeter Brejčák

dedoles-kiosk-pezinok-2

Foto: Dedoles

Prodejna společnosti Dedoles

0Zobrazit komentáře

Zprávu jsme aktualizovali 17. 10. V původním znění chybně uváděla, že je Dedoles v insolvenčním řízení také na Slovensku, kde však jde o restrukturalizační řízení. 

Loni přesáhl dvoumiliardové tržby a letos je chtěl téměř zdvojnásobit, vývoj na trzích a zákazníci ale rozhodli jinak. Původem slovenský e-shop s veselou módou Dedoles, pro nějž je Česko největším trhem, se od jara potýká s problémy. Nyní v rámci restrukturalizace zavírá svých sedm českých kamenných poboček a kiosků a zároveň vyhlásil insolvenční řízení.

„Na základě externí finanční analýzy došli naši právníci k závěru, že pokud bychom naše prodejny a kiosky nadále provozovali, nechovali bychom se jako zodpovědný hospodář a vědomě bychom vytvářeli ztrátu,“ cituje majitele a šéfa Dedolesu Jaroslava Chrapka deník E15, který na situaci upozornil jako první.

Insolvenční řízení bylo podle rejstříku zahájeno včera. Soud zároveň vyzval věřitele firmy, kteří chtějí své pohledávky uplatnit, aby podali přihlášku. Na Slovensku věřitelé přihlásili pohledávky v celkové hodnotě 43,7 milionu eur (1,07 miliardy korun), Chrapko však upozorňuje, že kvůli rozporům, duplikátům a dalším částka neodpovídá realitě.

„Na Slovensku se však jedná o restrukturalizační řízení, což znamená, že společnost nadále funguje beze změny, pouze splácení starších závazků bude rozloženo v čase, další schůzka s věřiteli se očekává koncem října. Na Slovensku se tedy nejedná o insolvenční řízení,“ uvedla společnost dodatečně.

Poté, co v létě Dedoles požádal o ochranu před věřiteli na Slovensku, tak do konkurzu posílá svou českou entitu. Prodeje na kamenných pobočkách přitom podle E15 představovaly kolem osmi procent z prodejů v Česku, zbytek obstarával online obchod. Ten nadále tuzemským zákazníkům zůstává k dispozici.

„I do budoucna se chceme soustředit především na rozvoj našeho online prodeje a vylepšování zákaznické zkušenosti v České republice,“ doplnil Chrapko, který očekává, že právní část restrukturalizace společnost ukončí počátkem příštího roku a následně začne restrukturalizační plán naplňovat. Do konce roku by Dedoles měl navíc získat také investora, o což se Chrapko jako jediný majitel firmy snaží již několik měsíců a nyní probíhá finalizace dohod.

Do problémů se Dedoles dostal na jaře, kdy byly medializované informace o tom, že se potýká se splácením faktur a zároveň musel propustit dvě stě zaměstnanců. I když byla firma loni v zisku, hodně investovala do dalšího škálování a předpokládaného růstu množství prodaného zboží. Ambiciózní plány se ale nepodařilo naplnit, nižší prodeje místo toho způsobily problémy se splácením. Do podobné situace se dostala také další slovenská „ponožková“ firma Fusakle.

Načítám formulář...

Rubriku E-commerce podporujíshoptet

Diskuze (0)

Novinka

Anonym