E-commerce

Jak jsme zbytečně přišli o miliony. Brněnská Authentica vypráví, jak si naběhla s externím dodavatelem
Petr Litavec popisuje, jak se firmě prodražilo, když se rozhodla rozjet nový byznys s externím dodavatelem. Nakonec si software vyvinula sama.

V Česku je přes 10 tisíc influencerů. Mezi úspěchem a propadákem je tenká hranice, říká odborník
Řada značek se o tenké hranici (ne)úspěchu influencer marketingu již přesvědčila. André Kohout ukazuje nejlepší a nejhorší výsledky.

Zatímco pošta ruší stovky poboček, Zásilkovna spouští podání zásilek přes tisíce výdejních boxů
Novinku odstartovala ve třech zemích, přičemž přes Z-Boxy je možné posílat zásilky pro fyzické osoby, odesílat vratky do e-shopů zatím nelze.

Nová aplikace slibuje doručení léků do hodiny. Investoval do ní ředitel strategie Zásilkovny
Aplikace Kuc Kuc spolupracuje se 79 lékárnami po celé republice, chce se zaměřit na doručování do měst a obcí, kde kamenné pobočky chybí.

Dvoumiliardový Košík.cz rozjíždí svůj restart. Jde do regionů, kde bude rozvážet nákupy z Makra
Po vstupu majitele Makra a pod dohledem Daniela Křetínského se ztrátový Košík.cz nadechuje k růstu. Chce uspět mimo velká města.

Jitka Dvořáková po 10 letech končí jako ředitelka CZC. Po necelém roce mění šéfa i Mall Group
Do vedení skupiny Mall Group, která patří polskému Allegru, nastupuje Jean Charreteur, jenž také povede značku CZC.

Billa testuje vlastní e-shop, slibuje dovoz nákupu do tří hodin. Zatím jen v Praze a Brně
Svůj e-shop řetězec zkouší zatím několik týdnů s tím, že až dostane dost zpětné vazby, rozšíří ho i do dalších míst v Česku.

Půlmiliardová slovenská firma pomáhá s platbami evropským e-shopům. Uspět teď chce i v Česku
TrustPay založil v roce 2009 David Rintel. Zaměřuje se na platební řešení a předloni utržil půl miliardy korun, třetina z toho byl zisk.

Natland opouští módní online byznys. Uzdravil Zoot a teď skupinu e-shopů za stovky milionů prodává
V posledních letech investiční skupina Natland shromáždila pod jednu střechu e-shopy Zoot, Different, Bibloo a Urban Store. Nově patří Slovákům.

Shopify jako „vyzyvatel“ Shoptetu. Globální e-shopové řešení láká stále více českých obchodníků
Původem kanadské Shopify, nejrychleji rostoucí e-commerce platforma světa, se zaměřila na Česko, kde ji využívají více než dva tisíce obchodníků.

Po problémových letech otočka. Freshlabels skončilo v zisku a investovala do něj rodina Baťových
Pokles tržeb, navyšování ztráty i zavírání kamenných prodejen vystřídal růst. E-shop se zaměřením na udržitelnou módu hlásí pozitivní výsledky.

Ponožkoboty Skinners loni utržily 100 milionů. O čtvrtinu míň než předtím, firma je ale spokojená
Zvláštní obuvi, která se víc podobá ponožkám než botě, se loni prodalo 200 tisíc párů. Firma s nimi chce i do Spojených států.

Chytrý našeptávač ze Slovenska využívá Datart, Benu či O2. Tržby Luigi’s Box se blíží 100 milionům
Po loňském propadu e-commerce šéf Luigi’s Boxu Gejza Nagy očekává, že ve druhé polovině letoška dojde k nastartování prodejů a obnovení poptávky.

Barevné kabelky a peněženky táhnou. Česká značka Vuch loni dosáhla obratu přes 210 milionů
Značka Vuch je jednou z nejrychleji rostoucích firem v Česku vůbec, přesto na následující období hledí pokorněji a mění své někdejší předpovědi.

Ztráta je v pohodě, ale prachy nemohou dojít nikdy. Jak Pavel Vopařil v krizi zachraňoval Bonami
Online prodejci nábytku loni klesly tržby o pětinu. V druhé polovině roku ale dokázal díky restrukturalizaci, kdy také propouštěl, navýšit svůj zisk.