Kdo vydělá na Kingdom Come 2? Příjmy zůstanou v Česku, říká šéf Warhorse. I když už je studio prodané
„Kingdom Come: Deliverance 2 je pokračování, to intellectual property stále vzniká tady,“ hlásí manažer českého studia Martin Frývaldský.
Jak to bude s penězi, které vydělá Kingdom Come: Deliverance 2? Prvního dílu středověké hry od Warhorse Studios se prodalo osm milionů kopií, u pokračování bude kýžená meta ještě výš. Velká očekávání mají nejen vývojáři z Warhorse, ale i majitelé studia, videoherní vydavatelství Plaion ze skupiny Embracer. Už 4. února se ukáže, jak se naplní.
Ne všechny hry, které v Česku vzniknou, znamenají pro česká studia tržby a zisk. Vezměte si klidně i velké firmy, jako je 2K Czech. Ti pracují na nové Mafii s podtitulem The Old Country neboli Domovina, ale tržby z prodaných her poputují mateřskému vydavateli 2K.
Anebo třeba Beat Saber. Tomu se před pár lety změnila smlouva s mateřskou Metou – a dvoumiliardové tržby studia Beat Games se výrazně propadly. A znatelně tím ovlivnily celkové výsledky českého herního průmyslu.
Za tři týdny se dočkáme další významné české hry. Už teď je jisté, že jedné z těch nejvýznamnějších. Vychází Kingdom Come: Deliverance 2 od Warhorse Studios. Tedy dříve nezávislého studia, které ale po úspěchu prvního dílu spolkl v roce 2019 velký vydavatel. Warhorse patří společnosti Plaion (dříve Koch Media) ze skupiny Embracer.
Co to znamená pro příjmy z Kingdom Come: Deliverance 2?
„Kingdom Come 2 je pokračování. Intellectual property, to duševní vlastnictví, stále vzniká tady. Není to tak, že někdo přijde a řekne, že od zítra bude někde jinde. Jakýkoliv byznys kdekoliv na světě a i mezi spřízněnými osobami musí splňovat tržní podmínky,“ uvedl na dotaz CzechCrunche ředitel studia Martin Frývaldský během pražské videoherní konference Game Developers Session.
„A díky tomu, že při prodeji studia v roce 2019 zůstalo IP ve Warhorse, platí, že většina příjmů z Kingdom Come 2 bude ve Warhorse. To je jasná věc,“ přidal Frývaldský zprávu, která osoby sledující český herní trh potěší. Proměna tohoto nastavení by totiž musela být podmíněna změnou smlouvy studia s vydavatelem.
Úplně stejná situace jako u prvního KCD nicméně nebude. „Marketingová podpora druhého dílu je výrazně větší. U prvního dílu to byly svým způsobem drobné. Plaion, tehdy ještě Koch Media, měl možná víc odvahy než rozumu, když se pustil do distribuce takového startupového projektu na všechny platformy,“ připomněl nesnadné začátky KCD manažer, který otěže válečného oře převzal poté, co projekt prozkoumával pro investora Zdeňka Bakalu.