E-commerce

Za učesané Česko. Bezvavlasy vyrostly na půl miliardy obratu a jdou si pro stamiliony na burzu
E-shop, který je po Notinu druhým největším online prodejcem vlasové kosmetiky v Česku, chce emisí získat až 214 milionů korun.

E-shopy jsou podfinancované, teď se musí zaměřit na efektivitu. Notino a Lemonero radí, jak na krizi
I když se v posledních letech možnosti financování pro e-shopy zlepšily, pořád je to výzva. O to víc v současném dění na trhu.

Dopřát lidem dobré místní pálenky. Nápad na Lihovárek se zrodil ve Stodolní, teď e-shop nabírá miliony
Myšlenka na založení e-shopu s kvalitními destiláty vznikla ve vyhlášené ostravské ulici. Obchod s dvacetimilionovými tržbami podpoří i Miton.

Alza mění své vedení. Po odvolání Havryluka rozšíří představenstvo, do kterého hledá nové šéfy
Představenstvo Alzy po devíti letech opustil Tomáš Havryluk, nově do něj zasedl finanční ředitel Jakub Krejčíř a šéf prodejní sítě Miroslav Köváry.

Na serverech vshostingu funguje většina českých e-shopů. I díky pandemii loni překonal 200 milionů
Česká společnost vshosting, která poslední dva roky spadá pod německé Contabo, navýšila své tržby i zisk. Předběhla i rychlost růstu trhu.

Rychle doručovali nákupy, teď budují Lidl v onlinu. Víme, jak uspět, říkají. A cílí na levné jídlo
Rohlík i Košík jsou jako klasické supermarkety a zaměřují se na rychlost. Startup Freš chce zákazníkům na internetu nabídnout nízké ceny.

Překvapení v Alze. Po 15 letech z ní odchází klíčový Tomáš Havryluk, dlouholetá „dvojka“ firmy
Z největšího českého e-shopu odchází jedna z jeho nejvýraznějších tváří. Krok může souviset s plánovaným rozšířením představenstva.

E-shopy si často neumí ani spočítat, kolik peněz budou potřebovat, říká Rozhoň. Jak proplout krizí?
Online obchody se podle zakladatele Vivantisu a investora musí zaměřit na procesy, práci se zásobami a načerpat rezervy pro turbulentní časy.

Sdílení výdejních boxů různých dopravců se rozbíhá. OX Pointy spolupracují s WeDo a Balíkovnou
OX Point chce do tří let v Česku provozovat tisíc boxů. Spolupráce jsou první vlaštovky, do konce roku se mají integrovat další dva velcí…

Lidé při nákupech šetří. Kamenné obchody teď mají nad e-commerce navrch, míní český fond
Maloobchodní tržby se v Česku propadly více, než se očekávalo. Investoři z nemovitostního fondu CREIF ale hlásí, že se zatím neochlazuje všude.

Slovenský GymBeam roste a v Karlíně otevřel prodejnu s fitness produkty. Chystá i zboží pro esport
E-shop zaměřený na fitness působí ve čtrnácti zemích a zboží loni poslal více než šesti milionům zákazníkům.

Zapomeňte na lidi, sklady se zaplňují roboty. Teď se o práci hlásí už i ti z Česka
Robotický systém je výsledkem spolupráce Technické univerzity v Liberci a startupu IdeaStorage. Kromě jiného dokáže i zvětšit kapacitu skladu.

Dárkové bedýnky s páčidlem vymysleli u piva. České Manboxeo jich loni prodalo za čtvrt miliardy
V prvním roce rozeslal Lukáš Legát, zakladatel firmy Manboxeo, celkem 850 bedýnek. Nyní dárkových boxů nejen pro muže posílá 120 tisíc.

Po Dedolesu je v problémech další ponožková firma. Slovenské Fusakle žádají o pomoc své zákazníky
Fusakle, které prodávají třetinu svého obratu v Česku, loni zvýšily tržby. Zisk ale firmě klesl o polovinu a teď bojuje s dalším poklesem poptávky.

Ovečkárna i v e-commerce krizi roste a vidí potenciál. Vedení e-shopu přebírá ředitel z DoDo
Zakladatel vlněného e-shopu Martin Bernátek se přesouvá do strategičtější pozice, provoz v Ovečkárně nově povede Ondřej Machala.